dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czy w Polsce pociągi mogą kursować jak w Niemczech, co 90 sekund? PLK odpowiada.

Byłem przez kilka dni w RFN, i korzystałem z tamtejszych systemów S-bahn. Dziwi mnie ich brak po polskiej stronie granicy na Odrze i Nysie.

Władze miast pytane o stan infrastruktury odpowiadają iż nie są one zarządcą sieci kolejowych, nie rozumieją przyczyn dla których ruch pociągów co kilkadziesiąt sekund nie jest możliwy. Na wielu systemach S-bahn w RFN pociągi podmiejskie kursują w szczycie w odstępach nierzadko wynoszących 60- 90 sekund. 

W Warszawie informowano np. o braku  "możliwości techniczno – funkcjonalnych i przepustowości infrastruktury zarządzanej przez PKP PLK (stan techniczny niektórych odcinków linii kolejowych nie pozwala na wprowadzenie atrakcyjnej oferty przewozowej z uwagi na niekorzystny czas przejazdu)"

- jakie powody występują po stronie przepisów kolejowych w Polsce, które uniemożliwiają prowadzenie ruchu co 60- 90 sekund na liniach zdominowanych przez połączenia podmiejskie? Czy PLK umie podać te przyczyny? Czy planuje się wprowadzanie cyklu co kilkadziesiąt sekund na sieci zarządzanej przez PKP PLK, np. na głównych odcinkach tzw. linii średnicowych w centrach największych polskich miast?

Odpowiedzi:

Techniczne możliwości linii znają przewoźnicy. Sukcesywnie się one zwiększają. W szczególności związane jest to bezpośrednio z budową nowych lokalnych centrów sterowania ruchem pociągów, z wprowadzaniem cyfrowej łączności na kolei /GSM+R/ oraz wdrażaniem nowego systemu ERTMS i nowych urządzeń srk. Z możliwości takich coraz częściej  korzystają przewoźnicy kolejowi. Modernizacja linii średnicowej w Warszawie zwiększy możliwości transportu kolejowego w stolicy.

  

Bohdan Ząbek

Zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ul. Joannitów 13

50-525 Wrocław


--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 07:04. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czy w Polsce pociągi mogą kursować jak w Niemczech, co 90 sekund? PLK odpowiada.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery