dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

dot. : Propozycja redakcji dot. połączeń podmiejskich w aglomeraji Warszawy

Redakcja serwisu otrzymała list z UMWM:

---------- Forwarded message ---------
From: Rzecznik Prasowy <rzecznik na s. mazovia.pl>
Date: Fri, Oct 2, 2020 at 9:37 AM
Subject: RE: Propozycja redakcji dot. połączeń podmiejskich w aglomeraji Warszawy
To: Adam Fularz <Adam na serw. wieczorna.pl>


Spółka Koleje Mazowieckie na wniosek Organizatora publicznego transportu zbiorowego od ponad dekady uruchamia połączenia przyspieszone na 6 głównych liniach Mazowsza. Obecnie pociągami przyspieszonymi można z Warszawy dojechać do Płocka, Radomia, Ciechanowa, Skierniewic, Łukowa oraz Tłuszcza. Flagowe pociągi Spółki, takie jak „Radomiak", „Mazovia", „Wiedenka" czy „Łukowianka" zestawione z 6/7 wagonów piętrowych zapewniają dojazd do pracy w Warszawie oraz powrót do domu tysiącom osób korzystających regularnie z publicznego transportu zbiorowego. Przejazdy pociągami o ograniczonej liczbie zatrzymań cieszą się niesłabnącym popytem (przy ograniczeniach podaży miejsc związanych z trwającą pandemią COVID-19) wśród podróżnych na ten rodzaj usługi, a kolejne zakończone modernizacje infrastruktury kolejowej na terenie województwa mazowieckiego umożliwiają dalszy rozwój siatki połączeń tego segmentu przewozu.

Uruchomienie połączeń przyspieszonych zgodnie z Pańską propozycją wymaga przede wszystkim zakończenia procesów inwestycyjnych związanych z modernizacją linii kolejowych nr 12 na odcinku Skierniewice – Pilawa przez zarządcę infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe, wybudowania dodatkowego peronu w Mińsku Mazowieckim, umożliwiającego obsługę podróżnych z kierunku Pilawy (zjazd łącznicą z linii nr 13, na obecną chwilę z uwagi na układ torowy stacji Mińsk Mazowiecki wyklucza taką możliwość), a także wykonania badań transportowych związanych z określeniem zapotrzebowania na szybki transport pomiędzy Górą Kalwarią, a Mińskiem Mazowieckim.

Ponadto, w Pańskiej propozycji oferty przewozowej pewne wątpliwości budzi pomijanie stacji Pilawa, która z uwagi na swój charakter (stacja węzłowa), stanowi potencjalny generator ruchu dla mieszkańców powiatu garwolińskiego i okolic.

Niewykluczone, że w przyszłości możliwe jest uruchomienie połączeń regionalnych, obsługujących  m.in. przystanek Grzebowilk, pod warunkiem budowy dodatkowych przystanków (np. Sufczyn i Lubice) na linii nr 13 oraz wspominanego peronu w Mińsku Mazowieckim (w roku 2019 prowadzona była korespondencja pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie, a PKP PLK z dotycząca możliwości wybudowania infrastruktury punktowej na linii nr 13 i peronu w Mińsku Mazowieckim).

 

 

Marta Milewska

Rzecznik Prasowy

Zastępca Dyrektora Kancelarii Marszałka

ds. Komunikacji Zewnętrznej

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa

(..)

 List redakcji:


To: Rzecznik Prasowy 
Subject: Propozycja redakcji dot. połączeń podmiejskich w aglomeraji Warszawy

 

do UMWM

Szanowni Państwo,


Przez lata dojeżdżałem ekspresem regionalnym linii RE1 znad polskiej granicy, ze stacji Frankfurt nad Odrą, do Berlina. Myślę że jechałem co najmniej kilkaset razy tym pociągiem, jeśli nie więcej. Po polskiej stronie granicy w ogóle całkowicie brak jest tego typu oferty przewozowej. A przecież jest ona podstawą komunikacji regionalnej w okolicy po stronie niemieckiej, gdzie mieszkałem. Polska nadal drastycznie różni się od krajów Europy Zachodniej.

 

Proponuję takie same rozwiązania jak na liniach kolejowych po stronie niemieckiej w przypadku połączenia koleją woj.mazowieckiego. Proponuję wykorzystanie łącznicy kolejowej na trasie Warszawa Zachodnia- Służewiec- Piaseczno- Góra Kalwaria- Grzebowilk- Mińsk Mazowiecki, z pominięciem st. Pilawa. Wykorzystanoby łącznicę by ominąć zmianę kierunku na stacji Pilawa, i wprowadzić przyspieszone połączenia typu ekspres regionalny z Góry Kalwarii do Mińska Mazowieckiego. Jego schemat jest załącznikiem tego listu.

 

Szacuję że czas przejazdu odcinka Warszawa Służewiec- Mińsk Maz. powinien wynosić ok. 1 godz. 05 minut do 1 godziny, a całej trasy z  ok. 1 godz. 5 min. do 1 godz. 10 minut. Proponowana lista przystanków:

 

1.      - z Warszawy Zach. z pominięciem stacji pośrednich do Piaseczna

2.      Góra Kalwaria 

3.      Warszówka

4.      Osieck

5.      Jaźwiny

6.      Mińsk Maz. przez Grzebowilk

Proponowałem już kiedyś by wprowadzić w Państwa regionie Europy - podobną ofertę przewozową jak w przypadku krajów Europy Zachodniej. 

 

Poniżej opisaną linią RE1 regularnie dojeżdżam z Zielonej Góry przez Frankfurt nad Odrą gdzie wsiadam do RE1 w kierunku do Berlina. Obecnie kursuje ona co 30 minut w ciągu dnia, początkowo kursowała dość rzadko.

 (...)

Załącznik: opis przystanków:

 

Proponuję wprowadzenie kolei regionalnej i przystanków osobowych na istniejącej linii kolejowej nr 13. Zadanie to realizacja pomysłu polegającego na włączeniu w sieć kolei dodatkowych przystanków i stacji kolejowych wokół Warszawy.


Proponowane przystanki:
(patrząc od stacji Pilawa w stronę Mińska)

  • Lubice
  • Gadka
  • Grzebowilk
  • Chochół
  • Mińsk Maz. Sosnkowskiego

 

Na drugiej z opisanych linii od stacji Pilawa w stronę Góry Kalwarii :

  • Jaźwiny
  • Osieck- przystanek już istnieje.
  • Warszówka
  • Piotrowice
  • Glinki

-- 

Przystanek Grzebowilk powstałby przy jednym z torów stacji Grzebowilk i mógłby powstać najprędzej. Co UMWM sądzi o proponowanych stacjach i przystankach? Czy ich realizacja była kiedykolwiek przedmiotem analiz czy planów? Grafikę dołączam.

 

Inne informacje:

Linia nr 13 Krusze (Tłuszcz) – Pilawa została otwarta w 1897 roku. Jej długość to 56,334 km. Stanowi wschodnią obwodnicę Warszawskiego Węzła Kolejowego. Pierwotnie otwarta w 1897 roku linia łączyła Tłuszcz z Pilawą. Łącznicę Jasienica Mazowiecka - Krusze wybudowano razem z odcinkiem Wieliszew - Tłuszcz linii nr 10, który do użytku został oddany w 1936 roku. Linia nr 13 figuruje w spisie linii kolejowych o znaczeniu państwowym. Posiada obecnie 5 czynnych stacji towarowych. Elektryfikacja linii kolejowej nr 13 Krusze – Pilawa była podzielona na dwa etapy. W ramach pierwszego etapu elektryfikacji został zelektryfikowany odcinek Mińsk Mazowiecki R101 – Pilawa. Oficjalnie pociągi elektryczne mogły z niego korzystać od 22 grudnia 1970 r. W ramach drugiego etapu zelektryfikowano odcinek Krusze – Mińsk Mazowiecki R101, który otwarto dla pociągów elektrycznych 27 maja 1972 r. Istnieją cztery czynne posterunki odgałęźne. Są to: Krusze, Jasienica Mazowiecka, Mińsk Mazowiecki R101 i Żołnierka. Linia posiada połączenia z liniami: nr 10 Legionowo – Tłuszcz, nr 2 Warszawa Centralna – Terespol, nr 7 Warszawa Wschodnia – Dorohusk oraz linią nr 12 Skierniewice – Łuków.

Szlak linii kolejowej nr 13 Krusze – Pilawa przechodzi w większości przez tereny lasów oraz pól uprawnych. Zabudowania wokół linii występują w niewielu miejscach. Linia charakteryzuje się wysokimi nasypami. Po linii prowadzony jest głównie ruch towarowy. Ruch na linii można podzielić właściwie na dwie części. Na odcinku Krusze – Mińsk Mazowiecki R101 prowadzony jest wyłącznie ruch towarowy. Niestety, kursuje tędy stosunkowo niewiele pociągów. Z kolei na odcinku Mińsk Mazowiecki R101 – Pilawa prowadzony jest zarówno ruch towarowy, jak i pasażerski. Kursuje tędy rozkładowo część pociągów TLK kursujących pomiędzy Warszawą a Lublinem.

Na linii prowadzone są bieżące remonty torowiska. W przyszłości istnieją pewne plany budowy peronów na stacjach towarowych. Należy jednak podejść z olbrzymim dystansem do tej informacji. Obecnie ruch na odcinku Mińsk Mazowiecki R101 - Pilawa jest większy, gdyż trwają remonty na linii nr 7 Warszawa Wschodnia - Dorohusk. Część pociągów jest kierowana objazdem przez linię nr 13. Są to głównie składy Twoich Linii Kolejowych.

 

Uaktualnienie wg bazakolejowa.pl

2017-12-10     Mińsk Mazowiecki R 101 - Pilawa   Otwarcie dla ruchu

ruch pasażerski: regularny;    Od nowego rozkładu linią kursuje jedna para pociągów KM relacji Warszawa Wschodnia 16:46 - Pilawa 17:42 i z powrotem. Od Żołnierki do Mińska Maz. R101 jeździ też tędy objazdowy TLK Ustronie.

We wrześniu 2018 roku także po tej linii jeździ jeden pociąg Kolei Mazowieckich, ale nie w relacji Pilawa - Mińsk Mazowiecki, tylko w relacji Warszawa Wschodnia (odj. 16:48) - Sulejówek Miłosna (prz. 17:04, odj. 17:05) - Pilawa (prz. 17:40). 

--



--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra



Posted by Telewizja Opera on 01:56. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for dot. : Propozycja redakcji dot. połączeń podmiejskich w aglomeraji Warszawy

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery