dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek o odbudowę linii kolei celem uruchomienia połączenia SKM w relacji Trójmiasto- Krokowa




Szanowna Pani/ Pan
Wójt
Gmina Krokowa

ul. Żarnowiecka 29

Krokowa 84-110

Wniosek w sprawie odbudowy linii kolei SKM z miejscowości Krokowa do Gdańska p. Swarzewo, Puck

Wnoszę o zamieszczenie wniosku w BIP zgodnie z ustawą. 

Szanowni Państwo,

Polska jest krajem w którym zaobserwowano największą w skali kontynentu likwidację linii kolei. Jako ekonomiści obserwujemy że często te likwidacje doprowadziły do pauperyzacji, ubożenia całych regionów w otoczeniu aglomeracji. Odpływ ludności jest znaczny, warunki dojazdu do centrów aglomeracji odległych o 20-30 km są na poziomie najuboższych krajów świata. Czas przejazdu i jakość podróży środkiem transportu (brak możliwości np. pracy biurowej w pojeździe transportu) zmusza do wyprowadzki z gminy.

Wokół Trójmiasta wraz z uruchomieniem linii spalinowej kolei SKM do Kartuz i Kościerzyny obserwuję że ok. 4 mln podróżnych rocznie wybrało podróże po odtworzonej linii kolei podmiejskiej PKM- już kilka lat po jej odbudowie.  

W przypadku gminy Krokowa czuję jako ekonomista że odbudowa linii kolei po jej zamianie w 2011 r. na ścieżkę rowerową powinna być najważniejszym zadaniem samorządu. Identyfikuję potrzebę szybkiego dojazdu do Trójmiasta. Przy poprawnie działającej kolei SKM byłoby to możliwe w czasie 25-30 minut aby dotrzeć do Gdyni. Elektryfikacja linii do Krokowej nie jest konieczna aby pociągi SKM w relacji do Gdyni kursowały w porannym szczycie np. co 30 minut. 

Możliwa jest odbudowa z pozostawieniem ścieżki rowerowej w pobliżu torowiska (co zrobiono np. w gminie Rewal). Odbudowa linii mogłaby polegać na zmianie jej przebiegu w miejscowości Starzyno. Proponuję by bieg linii zmieniono prowadząc ją wzdłuż ul. Lipowej umiejscawiając przystanek ok. 400 metrów bliżej miejscowości. Wiele profili łuków mogłoby być zmienionych celem podniesienia prędkości handlowej do 80-100 km/ godz. 

Centrum przesiadkowe
Stacja w Krokowej powstała w 1903 roku i byłaby przebudowana do roli regionalnego centrum przesiadkowego. Autobusy regionalne odwoziłyby pasażerów do Karwi, Dębek. Na stacji w Łebczu istniałoby mniejsze centrum przesiadkowe na autobus do Jastrzębiej Góry etc.

W 1989 roku zlikwidowano ruch pasażerski do Krokowej, a w 1991 również ruch towarowy. W 2005 linia została zlikwidowana. Przez Krokową przechodziła linia kolejowa nr 263 (obecnie rozebrana). Była niezelektryfikowana, jednotorowa, miała normalny rozstaw szyn.
Stacja w Krokowej była stacją końcową linii kolejowej Swarzewo-Krokowa. Ruch pociągów osobowych został ostatecznie zlikwidowany w 1989 roku.

Proponowane stacje- plik w załączeniu.



0Swarzewo
BSicon LSTRq.svg
BSicon xABZgr.svg
213 ← Hel
BSicon exHST.svg
3,663Łebcz SKM
BSicon exHST.svg
6,158Starzyński Dwór SKM
BSicon exHST.svg
8,593Radoszewo SKM
BSicon exHST.svg
10,438Kłanino SKM
BSicon exhKRZWae.svg
Kanał Karnel (Czarna Woda)
BSicon exHST.svg
14,754Sławoszyno SKM
BSicon exBUE.svg
Sławoszyno 215
BSicon exBHF.svg
17,404Krokowa SKM
cc wikimedia
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


-- 

Posted by Telewizja Opera on 13:23. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek o odbudowę linii kolei celem uruchomienia połączenia SKM w relacji Trójmiasto- Krokowa

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery