dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek do SSOM dot. oferty kolei i promów w Zatoce Szczecińskiej

por. załącznik.
Wniosek do SSOM

Szanowni Państwo,
Trzebież to nadbrzeżna osada licząca ok. 2,5 tys. mieszkańców. Od ok. dwóch dekad kolej ze Szczecina do tej wsi czy też miasteczka na brzegu zatoki już nie kursuje. Rozebrano stację końcową Trzebież Port. Było to nieuzasadnionym aktem wandalizmu wobec lokalnej atrakcji turystycznej.

Przesiadki na żeglugę w porcie
Wnoszę o dodanie kursów kolei do stacji końcowej kolei w Trzebieży do planu rozwoju SKM, gdzie ujętoby kursy także do stacji Trzebież Port. Wnoszę o zaplanowanie na powrót na linii do portu. Odbudowany 2 km torowiska do stacji Trzebież Port. W porcie w Trzebieży dodanoby ofertę promów do Świnoujścia, Stepnicy, Kopic i innych wsi zatoki, skoordynowanych z godzinami odjazdu pociągu z portu do Szczecina. Naprawionoby nabrzeże portowe i dodanoby wiatę dla oczekujących na promy.

Uzasadnienie dla odbudowy linii kolei nr 406 do Trzebieży Port
Osada liczy ok. 2,5 tys. mieszkańców, miała dwie stacje, włącznie z tą w porcie, nieczynną. Wnoszę o dodanie trakcji elektrycznej na tym odcinku. Czy pociągi SKM Szczecin w przyszłości mogłyby korzystać z tej trasy do Trzebież Port? Czy byłaby możliwość uwzględnienia jego odbudowy dla pociągów sezonowych lub atrakcji typu "kolej plus statek", "kolej plus prom"? 

Szkoda, aby teren po torowisku zmarnował się. Kolej do portu w osadzie kursująca w letnie weekendy byłaby atrakcją turystyczną. Uratowałaby lokalną turystykę, promy i linie żeglugi.

Z historii linii kolei o nazwie "Hafenbahn Ziegenort":
Duże znaczenie dla Trzebieży miało też przedłużenie 15.03.1910  linii kolejowej ze Szczecina przez Police do Trzebieży - Hafenbahn Ziegenort. 

Dzięki temu osada stała się ośrodkiem wypoczynkowym dla mieszkańców Polic i Szczecina a także Berlina. Rozkład jazdy pociągu na linii Szczecin Główny – Police – Trzebież z 1914 roku dowodzi, że trasa o długości 36 kilometrów była pokonywana wówczas średnio w godzinę i 40-50 minut. W ciągu doby ze Szczecina do Trzebieży docierało 7 pociągów oraz jeden z przesiadką w Policach. Ale już w 1939 roku w ciągu doby w kierunku Trzebieży i w kierunku odwrotnym do Szczecina wyruszało po 15 składów pasażerskich. Trasę pokonywały w godzinę i 10 do 20 minut. Wszystkie wagony były drugiej i trzeciej klasy. Kolej była przez lata najpopularniejszym środkiem komunikacji w regionie. W trzebieskim  porcie rozwinął się  także duży ruch pasażerski i towarowy. W 1985 powstała spółka żeglugowa, która przewoziła pasażerów i towary do Szczecina. Od 1910 r. organizowano wycieczki po Zalewie Szczecińskim. W okresie międzywojennym istniały dwa stałe połączenia promowe i żeglugowe łączące Stare Warpno (Altwarp), Nowe Warpno, Trzebież i Szczecin.


wg http://www.trzebiez.pl/historia.htm

opr. Adam Fularz



Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

Posted by Telewizja Opera on 09:43. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek do SSOM dot. oferty kolei i promów w Zatoce Szczecińskiej

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery