Pytanie o plany dostosowania sieci kolei woj. lubuskiego do prędkości 160 km/h
Pytanie do UMWL:
Czy planowane jest aby któreś z dwóch dużych miast woj. lubuskiego- było połączone z resztą kraju za pomoca pociągów pasażerskich kursujących 160 km/h, jak od 10 grudnia b.r. mają kursować pociągi z jednego z kierunków do Rzeszowa, miasta podobnej wielkości jak większe aglomeracje woj. lubuskiego?Obecnie, wg zebranych informacji: UMWL planuje znaczne ograniczenie prędkości konstrukcyjnych poprzezz modernizację połączoną ze znaczną redukcją prędkości konstrukcyjnych lub historycznie osiąganych przez składy expresowe na tych liniach:
- na linii z Czerwieńska do Zbąszynka- z 160 km/h prędkości konstrukcyjnej do ok. 100-120 km/h (ograniczenie prędkości konstrukcyjnej w wyniku przebudowy).
- Dla linii Gorzów- Krzyż- ograniczenie prędkości konstrukcyjnej powalającej na podróż z prędkością 1650 km/h jak w przypadku składów Nordexpress kursujących ta linią w przesłości- do ok. 100-120 km/h
Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek - Gubin na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk – II etap" wg stanu z etapu przygotowania ma zostać połączona z ograniczeniem prędkości konstrukcyjnych tej linii poniżej poziomu z XIX wieku. W ramach zawartej umowy zostanie opracowane studium wykonalności dla tej (dez)inwestycji. W „Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich na terenie województwa lubuskiego" wskazano oczekiwanie utrzymania prędkości 100 km/h na całej linii z odcinkowym podwyższeniem prędkości dla lekkich pojazdów szynowych do 120 km/h. Nie została w nim nigdzie wyszczególniona potrzeba dostosowania linii do pierwotnej prędkości 140-160 km/h. Geometria linii musiałaby zostać zmieniona (łagodzenie łuków i profili zakrętów) aby pozwolić na zwiększenie prędkości do lub powyżej 160 km/h.
Z prasy:
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Od 10 grudnia br. składy pasażerskie pojadą z prędkością maksymalną do 160 km/h, a towarowe do 120 km /h już na całej trasie E30 od Podłęża do Rzeszowa. Czas przejazdu najszybszych pociągów z Krakowa do Tarnowa wyniesie 52 minuty, a do Rzeszowa skróci się o 8 minut i wyniesie 1h 32 min – informuje Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.- podaje rynek-kolejowy.pl
-- __________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 22:49.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0