dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Komunikat prasowy: Grupa PKP gotowa na świąteczne wyjazdy



 

 

Grupa PKP gotowa na świąteczne wyjazdy

 

Całodobowe wsparcie podróżnych i monitoring sytuacji na sieci kolejowej, dodatkowe wagony i pociągi, wzmocnione patrole funkcjonariuszy SOK, zapewnione zespoły pogotowia technicznego. Grupa PKP jest przygotowana na szczyt przewozowy w okresie świąteczno – noworocznym.

Nad bezpiecznymi i sprawnymi podróżami czuwają wzmocnione służby dyspozytorskie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Przez całą dobę utrzymują kontakt z przewoźnikami i służbami technicznymi oraz analizują prognozy pogody. W okresie świątecznym w dyspozycji pozostaje 168 zespołów szybkiego usuwania awarii i 20 zespołów ratownictwa technicznego. W gotowości jest 66 pociągów sieciowych, które mogą być wykorzystane w przypadku usterek sieci trakcyjnej. Na 10 stacjach na wypadek awarii zapewniono lokomotywy osłonowe. W dyspozycji pozostaje 147 odśnieżarek, 13 kombajnów oraz 48 pługów odśnieżnych. W pracy i gotowości pozostanie łącznie ponad 10,5 tysiąca pracowników.

 

Monitoring frekwencji w pociągach i dodatkowe połączenia PKP Intercity

PKP Intercity na bieżąco obserwuje frekwencję w składach w okresie świątecznym i noworocznym, a tam, gdzie jest to możliwe, włącza dodatkowe wagony. W związku z dużym zainteresowaniem wyjazdami w góry, 29 i 31 grudnia  oraz 2 stycznia 2018 r. z Warszawy do Zakopanego pojadą dodatkowe pociągi kategorii EIC, natomiast 29 grudnia i 2 stycznia składy pojadą w kierunku stolicy. Ponadto PKP Intercity uruchomi specjalny pociąg relacji Kraków - Zakopane. Pociąg zabierze pasażerów 31 grudnia natomiast odwiezie 1 stycznia we wczesnych godzinach porannych. Dzięki temu osoby planujące Sylwestra w górach będą mogły komfortowo dojechać do polskiej stolicy Tatr. Ponadto w weekend poprzedzający Nowy Rok przewoźnik uruchomi pociągi do Zakopanego m.in. z Krakowa, Gdyni, Warszawy czy Szczecina i Poznania. Z myślą o bezpieczeństwie pasażerów przewoźnik uruchomi w tym okresie całodobowy serwis i dyżury warsztatów naprawczych oraz wzmocni ekipy zajmujące się wyprawianiem pociągów w trasy.

Przewoźnik cały czas udoskonala swój system sprzedaży biletów. Po wprowadzeniu możliwości wyboru różnych zniżek w ramach jednej transakcji, od listopada br. podróżni mogą przez Internet kupić bilety na połączenia z przesiadką. Ponadto przy zakupie biletu za pośrednictwem strony intercity.pl pasażerowie mogą sprawdzić zajętość miejsc w interesujących ich połączeniach. Przy każdym z nich znajduje się informacja o frekwencji. Dzięki nowemu rozwiązaniu podczas planowania wyjazdu podróżny może sam sprawdzić czy są jeszcze dostępne miejsca w pociągu i zdecydować się na wybór konkretnego połączenia.

 

Całodobowe wsparcie podróżnych

Całodobowo działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym wsparcie na każdym etapie podróży. CWK zapewnia pasażerom wsparcie w sytuacjach ewentualnego opóźnienia pociągu. Dotyczy to organizacji dojazdu do miejsca docelowego, zapewnieniu poczęstunku czy noclegu.

W okresie zimowym około 250 dworców PKP S.A. czynnych całodobowo nie będzie zamykanych na czas trwania przerwy technicznej. W przypadku znacznego spadku temperatury oraz w sytuacjach nadzwyczajnych PKP S.A. może podjąć decyzję o całodobowym otwarciu pozostałych dworców.

Podróżni wybierający się na święta koleją mogą liczyć także na wsparcie pracowników InfoDworców. To punkty informacyjne znajdujące się na kluczowych dworcach kolejowych: Bydgoszcz Główna, Bydgoszcz, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Łódź Fabryczna, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia i Wrocław Główny. Obsługa punktów odpowiada na wszelkie pytania dotyczące funkcjonowania dworca i usług dostępnych na terenie obiektu; służy również pomocą podróżnym w zakresie topografii miast.

 

Więcej patroli SOK

W okresie świątecznym Straż Ochrony Kolei prowadzi akcję „Razem Bezpieczniej" - podwoi liczbę patroli na terenach kolejowych. Każdego dnia bezpieczeństwa będzie pilnowało ponad 600 funkcjonariuszy SOK, wspieranych przez policjantów, strażników miejskich, żandarmów i strażników granicznych. Dodatkowe patrole będą w pociągach pasażerskich oraz na stacjach, dworcach i przystankach osobowych. Wszyscy funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei są przeszkoleni z udzielania pierwszej pomocy. Do dyspozycji podróżnych jest całodobowy numer alarmowy SOK: 22 474 00 00. Funkcjonariusze reagują na każde zgłoszenie.

 

Informacja dla pasażerów o rozkładzie jazdy

Przed podróżą warto sprawdzić rozkład jazdy pociągów i wczesnej kupić bilet. Informacje o kursowaniu pociągów dostępne są na stacjach i przystankach w formie plakatów oraz na portalpasazera.pl i rozklad-pkp.pl. Znajdują się tam informacje o rozkładzie jazdy wszystkich przewoźników. Odjazdy i przyjazdy pociągów są wyświetlane także na tablicach oraz infokioskach na stacjach. Informacje o ofercie PKP Intercity można uzyskać na stronie intercity.pl oraz dzwoniąc pod numer infolinii 703 200 200*. Dodatkowo 22 i 23 grudnia, na 11 największych dworcach pomocy na temat pociągów, lokalizacji peronów czy dostępnych ofert biletowych udzielą informatorzy mobilni.

Kontakt dla mediów:

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy


PKP Intercity S.A.
Agnieszka Serbeńska
Rzecznik prasowy


Polskie Koleje Państwowe S.A.
Michał Stilger
Wydział Prasowy

 

 

*opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto, usługę świadczy PKP Intercity S.A.

 

 

 

 

 

   

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. 



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 23:00. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Komunikat prasowy: Grupa PKP gotowa na świąteczne wyjazdy

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery