Komunikat prasowy: Grupa PKP gotowa na świąteczne wyjazdy
Grupa PKP gotowa na świąteczne wyjazdy
Całodobowe wsparcie podróżnych i monitoring sytuacji na sieci kolejowej, dodatkowe wagony i pociągi, wzmocnione patrole funkcjonariuszy SOK, zapewnione zespoły pogotowia technicznego. Grupa PKP jest przygotowana na szczyt przewozowy w okresie świąteczno – noworocznym. Nad bezpiecznymi i sprawnymi podróżami czuwają wzmocnione służby dyspozytorskie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Przez całą dobę utrzymują kontakt z przewoźnikami i służbami technicznymi oraz analizują prognozy pogody. W okresie świątecznym w dyspozycji pozostaje 168 zespołów szybkiego usuwania awarii i 20 zespołów ratownictwa technicznego. W gotowości jest 66 pociągów sieciowych, które mogą być wykorzystane w przypadku usterek sieci trakcyjnej. Na 10 stacjach na wypadek awarii zapewniono lokomotywy osłonowe. W dyspozycji pozostaje 147 odśnieżarek, 13 kombajnów oraz 48 pługów odśnieżnych. W pracy i gotowości pozostanie łącznie ponad 10,5 tysiąca pracowników.
Monitoring frekwencji w pociągach i dodatkowe połączenia PKP Intercity PKP Intercity na bieżąco obserwuje frekwencję w składach w okresie świątecznym i noworocznym, a tam, gdzie jest to możliwe, włącza dodatkowe wagony. W związku z dużym zainteresowaniem wyjazdami w góry, 29 i 31 grudnia oraz 2 stycznia 2018 r. z Warszawy do Zakopanego pojadą dodatkowe pociągi kategorii EIC, natomiast 29 grudnia i 2 stycznia składy pojadą w kierunku stolicy. Ponadto PKP Intercity uruchomi specjalny pociąg relacji Kraków - Zakopane. Pociąg zabierze pasażerów 31 grudnia natomiast odwiezie 1 stycznia we wczesnych godzinach porannych. Dzięki temu osoby planujące Sylwestra w górach będą mogły komfortowo dojechać do polskiej stolicy Tatr. Ponadto w weekend poprzedzający Nowy Rok przewoźnik uruchomi pociągi do Zakopanego m.in. z Krakowa, Gdyni, Warszawy czy Szczecina i Poznania. Z myślą o bezpieczeństwie pasażerów przewoźnik uruchomi w tym okresie całodobowy serwis i dyżury warsztatów naprawczych oraz wzmocni ekipy zajmujące się wyprawianiem pociągów w trasy. Przewoźnik cały czas udoskonala swój system sprzedaży biletów. Po wprowadzeniu możliwości wyboru różnych zniżek w ramach jednej transakcji, od listopada br. podróżni mogą przez Internet kupić bilety na połączenia z przesiadką. Ponadto przy zakupie biletu za pośrednictwem strony intercity.pl pasażerowie mogą sprawdzić zajętość miejsc w interesujących ich połączeniach. Przy każdym z nich znajduje się informacja o frekwencji. Dzięki nowemu rozwiązaniu podczas planowania wyjazdu podróżny może sam sprawdzić czy są jeszcze dostępne miejsca w pociągu i zdecydować się na wybór konkretnego połączenia.
Całodobowe wsparcie podróżnych Całodobowo działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym wsparcie na każdym etapie podróży. CWK zapewnia pasażerom wsparcie w sytuacjach ewentualnego opóźnienia pociągu. Dotyczy to organizacji dojazdu do miejsca docelowego, zapewnieniu poczęstunku czy noclegu. W okresie zimowym około 250 dworców PKP S.A. czynnych całodobowo nie będzie zamykanych na czas trwania przerwy technicznej. W przypadku znacznego spadku temperatury oraz w sytuacjach nadzwyczajnych PKP S.A. może podjąć decyzję o całodobowym otwarciu pozostałych dworców. Podróżni wybierający się na święta koleją mogą liczyć także na wsparcie pracowników InfoDworców. To punkty informacyjne znajdujące się na kluczowych dworcach kolejowych: Bydgoszcz Główna, Bydgoszcz, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Łódź Fabryczna, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia i Wrocław Główny. Obsługa punktów odpowiada na wszelkie pytania dotyczące funkcjonowania dworca i usług dostępnych na terenie obiektu; służy również pomocą podróżnym w zakresie topografii miast.
Więcej patroli SOK W okresie świątecznym Straż Ochrony Kolei prowadzi akcję „Razem Bezpieczniej" - podwoi liczbę patroli na terenach kolejowych. Każdego dnia bezpieczeństwa będzie pilnowało ponad 600 funkcjonariuszy SOK, wspieranych przez policjantów, strażników miejskich, żandarmów i strażników granicznych. Dodatkowe patrole będą w pociągach pasażerskich oraz na stacjach, dworcach i przystankach osobowych. Wszyscy funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei są przeszkoleni z udzielania pierwszej pomocy. Do dyspozycji podróżnych jest całodobowy numer alarmowy SOK: 22 474 00 00. Funkcjonariusze reagują na każde zgłoszenie.
Informacja dla pasażerów o rozkładzie jazdy Przed podróżą warto sprawdzić rozkład jazdy pociągów i wczesnej kupić bilet. Informacje o kursowaniu pociągów dostępne są na stacjach i przystankach w formie plakatów oraz na portalpasazera.pl i rozklad-pkp.pl. Znajdują się tam informacje o rozkładzie jazdy wszystkich przewoźników. Odjazdy i przyjazdy pociągów są wyświetlane także na tablicach oraz infokioskach na stacjach. Informacje o ofercie PKP Intercity można uzyskać na stronie intercity.pl oraz dzwoniąc pod numer infolinii 703 200 200*. Dodatkowo 22 i 23 grudnia, na 11 największych dworcach pomocy na temat pociągów, lokalizacji peronów czy dostępnych ofert biletowych udzielą informatorzy mobilni. Kontakt dla mediów: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
*opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto, usługę świadczy PKP Intercity S.A. |
|
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.