dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MIB odpowiada na pytania o koleje KDP


Data: 11 grudnia 2017 09:53
Temat: Pytania do MIB o koleje KDP


- Co MIB sądzi o pomyśle by budowac nowe linie kolejowe dla KDP, ale - budowane linie nie byłyby od początku dostosowane na 250/ 350 km/h, ale, aby oszczędzić kosztów, budowanoby linie tylko o geometrii pod 250 lub 350 km/h ale z następującymi ograniczeniami celem oszczędności:

- linie KDP powstawałyby dopiero w przyszłości jeśli będzie taka decyzja, w pierwszym etapie na nasypach i terenie pod przyszłe koleje KDP zabudowanoby torowiska kolei konwencjonalnej dostosowanej tylko do prędkości  120- 160 km/h. Cel to minimalizacja kosztów.

- nasypy i obiekty inzynieryjne etc. przystosowane byłyby pod linie dwutorowe, ale najpierw powstawałyby linie jednotorowe z mijankami, rozbudowa nastepowałaby dopiero wraz ze wzrostem ruchu.

- celem byłaby budowa jak najbardziej rozległej sieci o geometrii pod 250- 350 km/h na której dopiero w dalszej przyszłości powstałyby koleje KDP,

-wzorem programu rozbudowy sieci drogowej nowe linie kolei o geometrii pod KDP, ale początkowo wykorzystane dla kolei konwencjonalnej, doprowadzonoby do wszystkich miast wojewódzkich i większych ośrodków miejskich. Dzięki rezygnacji z budowy linii od razu pod kolej KDP, środki te spożytkonoby na stworzenie jak najbardioej rozległej sieci kolei konwencjonalnej o paratmetrach torowisk umożliwiających w przyszłości ich prostą przebudowę w koleje typu KDP pod 250/350 km/h. 

-decyzję o budowie KDP pod 250 lub 350 km/h podjętoby dopiero w przyszłości. 


Odpowiedź MIB:

Szanowny Panie Redaktorze,

w „Strategii Rozwoju Transportu do 2020 z perspektywą do 2030 roku" wskazano na potrzebę podjęcia ostatecznych decyzji związanych z ewentualną budową systemu kolei dużych prędkości, uzupełnionego o tzw. Y, do roku 2020.

 

Z poważaniem

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 00:29. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MIB odpowiada na pytania o koleje KDP

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery