dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Urząd Marszałkowski woj. świętokrzyskiego udzielił odpowiedź dot. zagadnień w zakresie transportu kolejowego



 

 

Dzień dobry,

W związku z liczną korespondencją e-mail, którą w ostatnim czasie otrzymaliśmy od Pana w zakresie dotyczącym transportu kolejowego na obszarze województwa Świętokrzyskiego poniżej odniosę się do kilku zagadnień poruszonych przez Pana:

Jak zapewne Pan wie, linia nr 25 Łódź – Dębica, w granicach województwa świętokrzyskiego przebiega od Rudy Białaczowskiej/ Końskie przez Skarżysko-Kamienna do Sandomierza. Regionalny ruch pasażerski w przewozach na tej linii od wielu lat wykonywany jest jedynie na odcinku Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski. Powodem likwidacji przewozów ze Skarżyska-Kamiennej w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego oraz na odcinku od Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza był zły stan techniczny infrastruktury kolejowej na w/w odcinkach oraz małe zainteresowanie podróżnych, które bezpośrednio przełożyły się na nieuzasadnione ekonomicznie wydawanie publicznych środków finansowych.

Linia nr 25 od Skarżyska Kamiennej w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego jest linią niezelektryfikowaną, po której mogą poruszać się jedynie pojazdy kolejowe spalinowe. Województwo Świętokrzyskie pojazdów tego typu nie posiada i nie planuje zakupów takiego taboru z uwagi na duże koszty eksploatacji, które przekładają się bezpośrednio na wysokość rekompensaty płaconej dla operatora kolejowego za świadczone usługi przewozowe w transporcie pasażerskim. W związku z powyższym, do czasu elektryfikacji w/w odcinka linii kolejowej Województwo nie planuje uruchomienia przewozów kolejowych w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego. Jednocześnie informuję, że zgodnie z zapisami w Krajowym Programie Kolejowym do 2023r. na liście zadań rezerwowych zostały ujęte prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Końskie - Skarżysko Kamienna obejmujące elektryfikację wspomnianego odcinka tej linii.

Natomiast w przypadku linii nr 25 w kierunku Sandomierza informuję, że regionalny ruch pasażerski prowadzony jest przez cały rok na odcinku Skarżysko Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski. Dodatkowo, w tym roku począwszy od 25 czerwca uruchomione zostanie weekendowe połączenie w relacji Kielce – Sandomierz – Kielce na okres wakacyjny. W przypadku dużego zainteresowania nową ofertą Samorząd rozważy rozszerzenie oferty rozkładu jazdy pociągów o całoroczne połączenia kolejowe do Sandomierza. Jednocześnie informuję, że wspomniane połączenia do Sandomierza będą odbywać się po dotychczasowym śladzie linii kolejowej bez dodatkowej proponowanej przez Pana budowy łącznika linii kolejowej do centrum Ożarowa.

Niestety ale Województwo nie planuje inwestycji w infrastrukturę kolejową, tym bardziej, że należy to do zadań innych podmiotów – w tym przypadku PKP PLK S.A. Natomiast w miarę potrzeb i możliwości finansowych wspieramy działania Zarządcy infrastruktury kolejowej. Działania te wynikają ściśle z dokumentów strategiczno – planistycznych, takich jak Dokument Implementacyjny do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r., Krajowy Program Kolejowy oraz przyjęty Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. W wymienionych dokumentach ujęte są kolejowe zadania inwestycyjne, ich źródła finansowania, okres realizacji oraz beneficjenci. Warto podkreślić, że wszystkie „projekty liniowe" planowane w najbliższych latach będą realizowane przez PKP PLK S.A. Województwo Świętokrzyskie oprócz dwóch zadań (na linii kolejowej Nr 8 i Nr 61 finansowanych z POIiŚ) będzie przekazywać środki na modernizację linii Nr 25, budowę łącznicy kolejowej w Czarncy oraz budowę tunelu w Skarżysku Kamiennej.

Na etapie prac projektowych związanych z tworzeniem Dokumentu Implementacyjnego oraz Krajowego Programu Kolejowego Samorząd Województwa zgłaszał szereg propozycji inwestycji do realizacji na terenie województwa, obejmujących również budowę linii kolejowej Busko Zdrój – Żabno oraz rewitalizację linii Nr 73 Sitkówka- Nowiny – Busko-Zdrój. Zadania te jednak nie zostały ujęte w w/w dokumentach. Budowa nowego odcinka linii do Żabna jest zapisana w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Świętokrzyskiego i Województwa Małopolskiego więc wznowienie rozmów w powyższym zakresie pozostaje tematem otwartym jednak z uwagi na wysokie koszty w/w przedsięwzięcia, warunkiem koniecznym do spełnienia jest finansowanie tej inwestycji w ramach centralnych funduszy UE z wkładem własnym obu województw.

 

 

 

Pozdrawiam,

Izabella Liwanowska

 

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego

Wojewódzki Zarząd Transportu

Oddział Przewozów Kolejowych

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 13:51. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Urząd Marszałkowski woj. świętokrzyskiego udzielił odpowiedź dot. zagadnień w zakresie transportu kolejowego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery