dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MIB wypowiada się na temat przestarzałej strategii dla polskiego lotnictwa

Pytanie:

Czy MIB potwierdza że polskie lotnictwo działa na archiwalnych dokumentach?

 Polskie lokalne lotniska (pasażerskie czy sportowe) podzieliły los lokalnych linii kolejowych i są od dekad likwidowane, a liczba czynych lotnisk z utwardzonymi pasami startowymi stale się zmniejsza. W Polsce nadal likwiduje się lotniska, także w nadmorskich kurortach takich jak Kołobrzeg (Bagicz) czy Łeba (Łebień), co opisałem w gazecie Merkuriusz Polski. Tymczasem program Rozwoju Sieci Lotnisk i Lotniczych Urządzeń Naziemnych przyjęty uchwałą Nr 86/2007 Rady Ministrów 8 maja 2007 r. ma już około 10 a nawet 11 lat, licząc okres od ukończenia jego redagowania do czasu jego publikacji. 


Literatura:
Program Rozwoju Sieci Lotnisk i Lotniczych Urządzeń Naziemnych przyjęty uchwałą Nr 86/2007 Rady Ministrów 8 maja 2007 r.

Odpowiedź MIB: 

14 lutego 2016 roku Rada Ministrów przyjęła Strategię na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 z perspektywą do 2030 r (SOR), będącą kluczowym dokumentem w obszarze średnio- i długofalowej polityki gospodarczej państwa.

Obecnie trwają prace nad aktualizacją i dostosowaniem do zapisów Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju obowiązujących strategii sektorowych, w tym Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku z perspektywą do 2030 roku. Zgodnie z harmonogramem prac dokumenty strategiczne mają zostać zaktualizowane i dostosowane do treści SOR do grudnia 2018 roku.

Program Rozwoju Sieci Lotnisk i Lotniczych Urządzeń Naziemnych, przyjęty Uchwałą Rady Ministrów 8 maja 2007 roku, pozostaje najważniejszym dokumentem rządowym określającym kierunki rozwoju infrastruktury lotniskowej i nawigacyjnej w Polsce. Jego główne cele zostały zrealizowane.

Program jest dokumentem podrzędnym w stosunku do wyżej wymienionych strategii. Po dokonaniu aktualizacji Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) rozpocznie się proces dostosowania do niej Programu Rozwoju Sieci Lotnisk i Lotniczych Urządzeń Naziemnych bądź Program zostanie zastąpiony nowym dokumentem dotyczącym rozwoju transportu lotniczego w Polsce.

7 listopada 2017 roku Rada Ministrów przyjęła Uchwałę w sprawie przyjęcia Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji „Port Solidarność" – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej. Obecnie trwają prace nad uszczegółowieniem koncepcji. Dokument ten w znacznym stopniu wpływa na określenie kierunków rozwoju infrastruktury lotniskowej w Polsce, co zostanie odpowiednio uwzględnione podczas aktualizacji dokumentów strategicznych i programowych dotyczących transportu w Polsce.

(...)


Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:42. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MIB wypowiada się na temat przestarzałej strategii dla polskiego lotnictwa

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery