Pytanie prasowe dot. sytuacji prawdopodobnie bliskiej katastrofy kolejowej ok. 4,5 godzin temu
Pytanie do UMWL:
Według informacji zebranych przez autora tej wiadomości sytuacja była niebezpieczna ponieważ na następnej stacji Niedoradz na peronach stały pociągi pasażerskie które utknęły z pasażerami, a lokomotywa widmo, kóra wówczas ruszyła ze stacj Stay Kisielin, mogła je uderzyć, i nie wiem jak tego uniknięto.
Był to na przykład pociąg do Wrocławia który miał odjechać ze stacji Zielona Góra o godzinie 18:09 według wyświetlacza ale z powodu wykolejenia musiał tego dnia rozpocząć bieg w Niedoradzu ok. godz. 18:35- 18:40 i zamiast pociągu odjeżdżały autobusy do Niedoradza gdzie miała nastąpić przesiadka.
Autobusy komunikacji zastępczej odjechały z Zielonej Góry do Niedoradza ok. godz. 18:12 albo nieco później. Były to co najmniej dwa pełne autobusy. Co jest dziwne, autor tego tekstu zaobserwował na dworcu w Zielonej Górze że osoby wsiadające do autobusów komunikacji zastępczej musiały pokazywać chyba swoje dokumenty policji. Autor nie jest tego jednak pewien ponieważ gdy pytał osób wsiadających do autobusu, co się dzieje - to policjanci żartowali ze kręcony jest film i że są to aktorzy. Dopiero inne osoby biegnące do autobusów opisały sprawę zderzenia pociągu z koparką w dzielnicy Stary Kisielin.
Pociąg w relacji Niedoradz- Wrocław który miał odjechać ok. godz. 18:35- 18:40 po odjeździe autobusów z Zielonej Góry mógł stać na stacji Niedoradz w chwili gdy przejeżdżała przez tą stację lokomotywa widmo.
W chwili zdarzenia czyli przejazdu lokomotywy widmo wg obliczeń autora na stacji Niedoradz pasażerowie najprawdopodobniej właśnie wsiadali z autobusów zastępczych do pociągu który stał na jedynym czynnym torze który był tym samym na którym przemieszczała się lokomotywa widmo w kierunku na Wrocław.
Inne oberwacje gdy udałem się na dworzec po treningu (ok. 2 godziny później)
Autobusy komunikacji zastępczej odjechały z Zielonej Góry do Niedoradza ok. godz. 18:12 albo nieco później. Były to co najmniej dwa pełne autobusy. Co jest dziwne, autor tego tekstu zaobserwował na dworcu w Zielonej Górze że osoby wsiadające do autobusów komunikacji zastępczej musiały pokazywać chyba swoje dokumenty policji. Autor nie jest tego jednak pewien ponieważ gdy pytał osób wsiadających do autobusu, co się dzieje - to policjanci żartowali ze kręcony jest film i że są to aktorzy. Dopiero inne osoby biegnące do autobusów opisały sprawę zderzenia pociągu z koparką w dzielnicy Stary Kisielin.
Opis sytuacji prawdopodobnie bliskiej katastrofy kolejowej ok. 4 i pół godzin temu
Pociąg w relacji Niedoradz- Wrocław który miał odjechać ok. godz. 18:35- 18:40 po odjeździe autobusów z Zielonej Góry mógł stać na stacji Niedoradz w chwili gdy przejeżdżała przez tą stację lokomotywa widmo.
Opis lokomotywy widmo
W chwili zdarzenia czyli przejazdu lokomotywy widmo wg obliczeń autora na stacji Niedoradz pasażerowie najprawdopodobniej właśnie wsiadali z autobusów zastępczych do pociągu który stał na jedynym czynnym torze który był tym samym na którym przemieszczała się lokomotywa widmo w kierunku na Wrocław.
Około godziny 18:30 udało się wstawić na tory, tzw. wkoleić lokomotywę pociągu pasażerskiego PKP Intercity relacji najprawdopodobniej Wrocław- Szczecin który się wykoleił około godziny 14:30 w dzielnicy Zielonej Góry o nazwie Stary Kisielin. Doszło wówczas do zdarzenia pociągu z koparką wg informacji obsługi dworca w Zielonej Górze.
Jak wynika z relacji medialnych np. w portalu poscigi.pl lokomotywa po wkolejeniu ok. godz. 18:30 wydała dźwięk startującego silnika i odjechała. Wg informacji zebranych przez autora, nie wiadomo, czy lokomotywa ta odjechała istotnie sama z siebie i w jaki sposób, i dopiero to ma zostać wyjaśnione.
Jak wynika z relacji medialnych np. w portalu poscigi.pl lokomotywa po wkolejeniu ok. godz. 18:30 wydała dźwięk startującego silnika i odjechała. Wg informacji zebranych przez autora, nie wiadomo, czy lokomotywa ta odjechała istotnie sama z siebie i w jaki sposób, i dopiero to ma zostać wyjaśnione.
Lokomotywa minęła stację Niedoradz prawdopodnie ok. 18:35 i zatrzymała się wg ustaleń autora na terenie gminy Otyń, koło Nowej Soli, ok. godziny 18:40.
Treść pytania:
Nie wiem jak doszło do uniknięcia katastrofy. Czy DG UMWL może udzielić informacji, w jaki sposób spowodowano że pociąg pasażerski stojący na stacji Niedoradz wg moich obliczeń w tejże chwili, uniknął zderzenia z lokomotywą widmo?
Nie wiem jak doszło do uniknięcia katastrofy. Czy DG UMWL może udzielić informacji, w jaki sposób spowodowano że pociąg pasażerski stojący na stacji Niedoradz wg moich obliczeń w tejże chwili, uniknął zderzenia z lokomotywą widmo?
Na którym torze stał pociąg w Niedoradzu który wg informacji udzielonej przez obsługę dworca PKP w Zielonej Górze ok. godziny 18:08 mi osobiście w punkcie mobilnej informacji, miał oczekiwać na autobusy komunikacji zastępczej z Zielonej Góry, a którym torem jechała lokomotywa widmo bez maszynisty? Czy na tym samym torze?
Czy skierowano tą lokomotywę widmo na inny tor aby ominęła stojący tam pociąg pasażerski?
Informuję także że zepsuła się tego dnia także jeszcze inna lokomotywa pociągu na stacji / przystanku Łęgowo Lubuskie- bodajże tak się ów przystanek nazywa. Pociąg pchano inną lokomotywą do stacji Sulechów gdzie zakończył on bieg. W efekcie kolejny pociąg z Gorzowa był np. opóźniony ponad godzinę. Rzadko bywam na dworcu by sprawdzać, co tam się dzieje, ale to już kolejny dzień w ciągu ostatnich kilkudziesięciu dni, prawdopodobnie 5 czy 6 w ciągu ostatnich kilkudziesięciu dni, kiedy przechodząc w pobliżu zauważyłem że komunikacja kolejowa ulega totalnemu rozkładowi, i nie działa. O dziwo, dzisiaj zaoferowano komunikację zastępczą autobusową, której nie było wcześniej podczas podobnych awarii z powodu rzekomego braku dostępnych kierowców. Jest to wielka zmiana, ale autobusy wg moich obserwacji odjeżdżały ok. pół godziny później niż planowe odjazdy pociągów.
Z taką jakością usług nie wróżę komunikacji kolejowej w regionie niestety jakiejkolwiek, żadnej przyszłości. Władze UMWL powinny podjąć działania by sytuacja uległa radykalnej zmianie. Inaczej pasażrowie w mojej opinii opuszczą ten środek transportu w regionie, z powodu- jak szacuję- dużego statystycznego prawdopodobieństwa niepoprawnego działania tego systemu.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 14:09.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0