dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

ULC odpowiada na pytanie o lotnisko Krywlany w Białymstoku

Redakcja adała do ULC pytanie o planowane utwardzone lotnisko Krywlany w Białymstoku

Jakie jest PCN nawierzchni planowanego lotniska? Czy władz miasta nie wprowadzono w błąd? Skoro w przyszłości pas startowy ma zostać wg deklaracji samorządowców przedłużony do 1950 metrów (o 150 metrów z jednej strony i 450 z drugiej) to dlaczego PCN ma być tak niskie? Przecież ten pas trzeba będzie wg mojej wiedzy skuć i wykonać kolejny. To kosztuje. Znam w Polsce inwestycje gdzie skuwano stare pasy startowe i robiono nowe z innym PCN.


Redakcja dowiedziała się poprzednio w odniesieniu do PCN: "Przewiduje się drogę startową o wymiarach 1350 m x 30 m. 
Zakłada się wariantowo klasyfikację nawierzchni przyjętą dla samolotu referencyjnego - PCN=14 oraz klasyfikację nawierzchni dla samolotu o większych parametrach w celu zapewnienia nośności dla drogi startowej po ewentualnej rozbudowie – PCN=24."

Odpowiedź ULC:

Szanowny Panie,

 

W związku z przesłanym zapytaniem dotyczącym rozbudowy lotniska Białystok Krywlany (EPBK) uprzejmie informuję, że w świetle przepisów ustawy Prawo lotnicze Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego nie posiada kompetencji do uzgadnia projektów technicznych (budowlanych). W związku z powyższym do Urzędu Lotnictwa Cywilnego nie był przesłany (przez inwestora ani przez zarządzającego lotniskiem) tego rodzaju projekt dla przedmiotowej inwestycji. Urząd Lotnictwa Cywilnego nie posiada wiedzy w zakresie rozwiązań konstrukcyjnych, w tym parametrów wytrzymałościowych projektowanej nawierzchni lotniskowej na przedmiotowym lotnisku (za co odpowiada projektant danego elementu lotniska).

 

Jednocześnie informuję, że Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Prawo lotnicze, na wniosek zarządzającego lotniskiem Białystok Krywlany (EPBK), wydał zezwolenie na rozbudowę tego lotniska m.in. budowę nowej, nieprzyrządowej drogi startowej o nawierzchni sztucznej i kodzie referencyjnym 3C, długości 1350 m, szerokości 30 m. Powyższe parametry odnoszą się do przyszłych możliwości eksploatacyjnych tego lotniska (po rozbudowie), które może w przyszłości przyjmować samoloty o parametrach „mieszczących" się w zakresie kodu 3C.

 

Z informacji otrzymanych od zarządzającego lotniskiem Białystok Krywlany (EPBK), w aktualnej dokumentacji projektowej związanej z rozbudową lotniska, inwestor określił minimalny wskaźnik nośności nawierzchni dla omawianej drogi startowej, na poziome 24 (PCN-24).

 

Wybudowanie planowanej drogi startowej o wskaźniku PCN-24 nie zamyka możliwości dalszego wzrostu jej wytrzymałości, np. poprzez ułożenie kolejnej warstwy konstrukcyjnej nawierzchni lotniskowej. Istniejąca nawierzchnia byłaby traktowana jako podbudowa, co może znacznie ułatwić ewentualny dalszy wzrost eksploatacyjnych możliwości tego lotniska przy jednoczesnym obniżeniu kosztów ewentualnej modernizacji lotniska. Zasygnalizowane w pytaniu wyburzanie czy likwidacja już istniejących nawierzchni lotniskowych jest działaniem niezrozumiałym, zarówno pod względem ekonomii jak również rozwiązań technicznych rozbudowy lotniska.

 

Pozdrawiam

 

Marta Chylińska

Biuro prasowe, Biuro Prezesa ULC

Press office, President's Bureau


 

 

 

Urząd Lotnictwa Cywilnego/ Civil Aviation Authority

ul. M. Flisa 2, 02-247 Warszawa/ 2 M. Flisa Street, 02-247 Warsaw, Poland


__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:43. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for ULC odpowiada na pytanie o lotnisko Krywlany w Białymstoku

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery