dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Rząd tłumaczy się z nowej ofensywy likwidacji linii kolejowych. Polska liderem likwidacji sieci kolei żelaznej.

Rząd planuje corazto nowe likwidacje sieci kolejowej, i twierdzi że jest to tylko "kontynuacja decyzji podjętych przez poprzednie rządy"- parafrazująć odpowiedź jaką udzielił agencji prasowej rzecznik ministerstwa MIB zarządzającego najnowszą ofensywą likwidacji torowisk kolei żelaznej.

Właśnie ogłoszono przetarg na rozbiórkę przejezdnej i sprawnej linii kolei do Krzeszowa. Ta rozbiórka linii kolei turystycznej ograniczy możliwość dotarcia turystów do atrakcji turystycznej  "Europejska Perła Baroku- Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej". Podobno, wg pogłosek, likwidator torowisk PKP S.A. już rozpisał i ogłosił przetarg. Wg moich obliczeń, na likwidacji ok. 9-10 tys. km torowisk zarobił ok. 1 miliard PLN z wyprzedaży szyn na złom, wg aktualnych cen z przetargów.

W przeszłości Polska posiadała na swoim terytorium ponad 26 tysięcy km linii kolejowych, obecnie ma ich około 19 tysięcy wg źródeł oficjalnych i zaledwie ok. 17 tysięcy km wg obliczeń osób które podważają oficjalne dane statystyczne przygotowywane przez PKP dla GUS. W efekcie, jak podaje CZT, obecnie w Polsce do około 100 miast liczących powyżej 10 tys. mieszkańców nie docierają pociągi pasażerskie. To ewenement na skalę Europy - Polska jest bowiem liderem w likwidowaniu sieci kolejowej. Czyja to była decyzja? Kolejarzy, polityków, zewnętrznych doradców?

Redakcja zadała pytanie do ministerstwa MIB: 
Czy prawdą jest że PKP S.A. zlikwidowała już do tej pory ok. 9 tysięcy linii kolejowych a ich długość zmniejszyła się z ponad 26 tys. km w przeszłości do ok. 17 tysięcy km obecnie? Wg oficjalnych komunikatów długość eksploatowanych linii kolejowych zarządzanych przez PLK wynosi 18 427 km linii, ale wg krytyków nie jest to prawdą bo PKP PLK wskazuje że wiele z tych linii jest nieczynnych i prędkość na nich wynosi zero km/h. Część z tych linii rozkradziono wraz z wiaduktami mimo że PKP PLK nadal je uwzględnia jako czynne, zawyżając i sztucznie pompując swoje statystyki.

Dlaczego nadal likwiduje się setki km torowisk, np. ostatnio znów ogłoszono przetargi na likwidację kilkuset kilometrów linii kolei? Mam na myśli te przetargi w ciągu ostatniego miesiąca czy dwóch?


Odpowiedź MIB:


Szanowny Panie Redaktorze,

PKP PLK SA zarządza siecią linii kolejowych o długości 20 890,8 km (w tym eksploatowanymi liniami o długości 18 427 km). MIB dostrzegając potrzebę zachowania optymalnej siatki połączeń podjął działania polegające m.in. na wstrzymaniu likwidacji linii kolejowych oraz systemowemu odejściu od likwidowania infrastruktury kolejowej zarządzanej przez PKP PLK. Opracowywany projekt programu wieloletniego „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów do 2023 roku" nie przewiduje likwidacji linii kolejowych, które pierwotnie były przewidziane do zlikwidowania a nie została wydana na to zgoda. Jednocześnie program zakłada niedopuszczenie do degradacji tych linii, tak aby infrastruktura była nadal przejezdna i spełniała warunki umożliwiające ruch kolejowy.

 

Obserwowane obecnie fizyczne rozbiórki są konsekwencją podjętych ponad 15 lat temu uchwał zarządów spółek bądź decyzji ówczesnych ministrów właściwych ds. transportu.

(...)

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 07:46. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Rząd tłumaczy się z nowej ofensywy likwidacji linii kolejowych. Polska liderem likwidacji sieci kolei żelaznej.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery