dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Apel do MIB: Wydzielenie infrastruktury kolei miejskiej w Warszawie do osobnej spółki

Szanowny Pan Minister Infrastruktury i Budownictwa, MIB

Szanowni Państwo, Chciałbym zaapelować o wydzielenie infrastruktury kolei miejskiej w Warszawie z PKP PLK< wzorem spółki S-Bahn Berlin GmbH. 


W Berlinie oddzielono kolej miejską od sieci krajowej także organizacyjnie, Okazało się to ogromnym sukcesem, koleje miejskie w Berlinie przewożą więcej pasażerów niż cała kolej w Polsce razem wzięta.

Zachęcam do podjęcia działań w tej kwestii i powołanie spółki Kolej Miejska sp, z o.o. która przejęłaby całą sieć kolei miejskiej w Warszawie, łącznie z torami podmiejskimi linii średnicowej. 

Nie ma sensu by tym majątkiem zarządzały PKP PLK.

Proszę o przesłanie Państwa stanowiska, opublikujemy je.

Odpowiedź:

Zgodnie z art. 15 ustawy z 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe" działalność w zakresie zarządzania liniami kolejowymi prowadzi spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Postulowane utworzenie nowego podmiotu, zarządzającego częścią linii kolejowych w obrębie aglomeracji warszawskiej, wymagałoby wyłączenia z PKP PLK SA szeregu odcinków linii kolejowych, wraz ze składnikami, które służą nie tylko podmiejskiemu ruchowi pasażerskiemu, lecz również pasażerskim przewozom dalekobieżnym a także przewozom towarowym.

Linie kolejowe obsługujące aglomeracyjny ruch pasażerski często są liniami kolejowymi o znaczeniu państwowym i zarządzanie nimi nie powinno być powierzone podmiotowi, nad którym minister właściwy ds. transportu nie miałby nadzoru korporacyjnego.

Z infrastruktury korzysta wielu przewoźników kolejowych, funkcjonowanie takiego podmiotu wiązałoby się z koniecznością ponoszenia dodatkowych utrudnień organizacyjnych i dodatkowymi kosztami administracyjnymi.

Sukces kolei miejskiej w Berlinie opiera się na wydzieleniu układu torowego wyłącznie do realizacji przewozów miejskich i podmiejskich. Na terenie Warszawy układ torowy prowadzony jest zarówno  ruch pociągów aglomeracyjnych, jak i pociągów wojewódzkich, dotowanych przez Marszałka Województwa Mazowieckiego. Nawiązanie do wzorca berlińskiego wymagałoby realizacji inwestycji  przeznaczonych wyłącznie do przewozów miejskich i podmiejskich i związane byłoby z koniecznością ograniczenia oferty pociągów wojewódzkich wobec braku alternatywy dla ich przejazdów. To samo dotyczy relacji międzywojewódzkich i międzynarodowych.

--

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:57. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Apel do MIB: Wydzielenie infrastruktury kolei miejskiej w Warszawie do osobnej spółki

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery