dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

O powołanie konkurencyjnego przewoźnika Łódzka Kolej Miejska sp. z o.o.

Według mnie jedyną receptą na ożywenie roli kolei w obsłudze miasta Łodzi jest wprowadzenie konkurencji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Przewozów Regionalnych. Powinna zostać powołana nowa spółka, Łódzka Kolej Miejska sp. z o.o., która byłaby 100- % własnością miasta Łódź.

Obsługiwanoby początkowo dwie linie:

S1: Pabianice-Lublinek- Pabianicka- Chojny- Dąbrowa- Widzew (zmiana kierunku) - Łódź Niciarnia- Łódź Fabryczna

Trasa linii S1:

Łódź Fabryczna
Łódź Niciarnia
Łódź Widzew (zmiana kierunku jazdy)
Łódź Dąbrowa
Łódź Chojny
Łódź Pabianicka
Lublinek
Pabianice

Linia S2 kursowałaby co 30 minut w relacji:
Łódź Fabryczna
Łódź Niciarnia
Łódź Widzew (zmiana kierunku jazdy)
Łódź Stoki
Łódź Marysin
Łódź Arturówek
Zgierz

Obecnie czas jazdy na odcinku jednotorowym Zgierz- Łódź Widzew wynosi 15 minut. Przy wprowadzeniu sztywnego, cyklicznego ruchu co 30 minut i wyeliminowaniu z tej trasy ruchu innych pociągów (towarowych, dalekobieżnych) istnieje możliwość obsługi tej trasy co 30 minut w obu kierunkach nawet mimo jednotorowego odcinka Łódź Widzew- Zgierz. Czas przejazdu na trasie Łódź Fabryczna- Zgierz wyniósłby ok. 22 do 25 minut i byłby konkurencyjny z innymi środkami transportu, nawet mimo zmiany kierunku jazdy składów na stacji Łódź Widzew.

Nadal jestem zdania, że konkurencja przewoźników ożywi łódzką sieć kolejową i spowoduje powrót pasażerów na sieć kolejową tej aglomeracji.
Przed wielu laty zaproponowałem system metra naziemnego dla Warszawy. Nic się w tym temacie niemalże nie stało, powstała spółka SKM Warszawa która przewozi kilkunastokrotnie mniej pasażerów niż system SKM w Berlinie (S-bahn Berlin). Tekst prasowy z Życia Warszawy sprzed kilkunastu już lat załączam.

-----

Prezydent stolicy Lech Kaczyński Zróbmy metro z kolei Życie Warszawy proponuje. Prezydent Lech Kaczyński mówi tak! Możemy mieć w Warszawie nie 14 km metra, jak teraz, ale ponad 240 km. Do 15 stacji dołączy kilkadziesiąt kolejnych. Wszystko będzie kosztować 200 mln zł. To nie fantastyka. - To pomysł, który można zrealizować - uważają eksperci komunikacyjni. Na naszą prośbę niezależny analityk polskiego rynku kolejowego Adam Fularz opracował kompleksowy projekt modernizacji warszawskiej sieci kolejowej. Celem modernizacji jest przebudowanie infrastruktury PKP - torów i stacji tak, by wszystko to można było już w przyszłym roku połączyć w jeden nowoczesny system komunikacji miejskiej. Metro jest, a jakby go nie było - Mieszkańcy Warszawy chcą mieć metro z prawdziwego zdarzenia i trudno odmówić im tego prawa. Stan naszego metra jest w tej chwili raczej typowy dla krajów rozwijających się, a nie państw europejskich. Najwyższy czas na zmiany. Zaległości można bardzo szybko nadrobić, wykorzystując do tego stołeczną, dobrze rozbudowaną sieć kolejową - wyjaśnia Adam Fularz. Warszawskie metro to w tej chwili jedynie mizerny fragmencik sieci z prawdziwego zdarzenia, takiej jak w Londynie, Nowym Jorku, czy Moskwie. I nie ma najmniejszych szans, by w ciągu dziesięciu najbliższych lat je rozbudować. Warszawski samorząd nie ma bowiem gigantycznych pieniędzy, które trzeba by wydać na drugą i trzecią linię kolejki (koszt inwestycji przekroczyłby 10 mld zł). Prezydent Warszawy Lech Kaczyński zdaje sobie sprawę z mizerii budżetowej stolicy, nie chce brać potężnych kredytów, które miasto musiałoby spłacać 20 lat. Nie liczy też na wsparcie rządu, ponieważ jak twierdzi sytuacja budżetowa Polski jest tak fatalna, że nawet gdyby premierem został jego brat, to pieniędzy na kontynuację budowy metra i tak nie będzie. Zróbmy kolej miejską Tymczasem Adam Fularz proponuje: samorząd musi dogadać się z rządem i przekształcić kolej w Warszawie i pod miastem w naziemne metro o nazwie Szybka Kolej Miejska. SKM musi być wydzielona z PKP, kontrolowana przez samorząd. Miasto i kolej rozpoczynają współpracę, której efektem jest powołanie kilku spółek w ramach SKM, zarządzających poszczególnymi liniami. Część spółek będzie nadzorować to, co łączy się z utrzymaniem torowisk i ich remontami, część będzie zarządzać stacjami i ich majątkiem (np. wynajmować pomieszczenia na sklepy i punkty usługowe). Nad tymi spółkami Fularz proponuje powołać zarządcę infrastruktury, który będzie spajał wszystkie działania poszczególnych podmiotów. Fularz tak widzi podział na poszczególne linie SKM: M1to metro tradycyjne, czyli podziemna linia z Kabat na Młociny. M2 to kolej Grodzisk Maz. - Dworzec Wschodni, M3 Grodzisk Maz. - Sulejówek Miłosna, M4 Warszawa Wileńska - Tłuszcz, M5 Legionowo - Dworzec Zachodni - Piaseczno, linia wewnątrzmiejska M6 Okęcie - Dworzec Zachodni - Dworzec Wschodni - Dworzec Gdański - Koło - Kasprzaka - Wola, M7 Wołomin - Dworzec Wschodni. Do systemu można też włączyć WKD.Ze wszystkich stacji kolejowych musiałyby zniknąć siermiężne, mające często 30 lat tablice z nazwami przystanków. Zniknie też nazewnictwo Warszawa? Wola czy Warszawa Dworzec Wschodni, a zostaną tylko Wola i Dworzec Wschodni. Na przystankach pojawią się znaki "M" w identycznej stylistyce, jak logo metra. Koszty dostosowania infrastruktury kolejowej do potrzeb naziemnego metra Adam Fularz szacuje na 200 mln zł. Konieczne byłoby kupienie dziesięciu nowych pociągów (120 mln zł), modernizacja niemal 400 istniejących składów, w tej chwili należących do PKP (30 mln zł), remont części torów i stacji (50 mln zł). Samorząd na tak Zdaniem Sławomira Skrzypka, wiceprezydenta Warszawy odpowiedzialnego za inwestycje, linie kolejowe dla potrzeb miejskiej komunikacji trzeba zagospodarować jak najszybciej. Być może właśnie w sposób zaproponowany przez Fularza. - Współpraca między urzędem Warszawy i koleją w tej sprawie jest tylko kwestią czasu. Kolej ma doskonałą infrastrukturę torową, którą po drobnych korektach można by wyśmienicie wykorzystać do lepszej obsługi komunikacyjnej Warszawy. Rozmawialiśmy z PKP w tej sprawie wstępnie, niedługo podpiszemy szczegółowe porozumienie, w którym podzielimy się obowiązkami inwestycyjnymi. Jest szansa, że metrem po kolejowych torach pojedziemy z zachodu na wschód Warszawy bardzo niedługo. Niestety jednak, w tej chwili nie wiem, kiedy.
--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 10:19. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for O powołanie konkurencyjnego przewoźnika Łódzka Kolej Miejska sp. z o.o.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery