dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z koleją miejską w Gorzowie?


Ponawiam temat kolei miejskiej wykorzystującej estakadę nad centrum miasta, załączam tez nowy szkic połączenia, oraz fotografię taboru kolejowego dostosowanego do ruchu po tych samych torowiskach co tramwajowe.

Wg mojej propozycji na os. Górczyn powstałaby nowa linia tramwajowo- kolejowa, kursowałyby po niej zarówno tramwaje, jak i autobusy szynowe w specjalnym wykonaniu do ruchu miejskiego, z hamulcami tramwajowymi, dzwonkami, lusterkami. Zaproponowane inwestycje nie są specjalnie wielkie jak na wielkość miasta Gorzowa i z powodzeniem działają w mniejszych nawet miastach RFN. Mogą się wydawać skomplikowane, ale nie są one trudne we wdrożeniu, najwyżej wymagają żmudnych przygotowań i planów. Większość torowisk już istnieje, dobudowanoby najpierw tylko odcinek do centrum os. Górczyn, oraz zakupionoby tabor. W Szczecinie podobny projekt otrzymał już dofinansowanie, miasto Gorzów przespało swoja szansę. Mam nadzieję, że Radni  zorientują się, że tego typu propozycja jest możliwa także w Gorzowie, nie jest specjalnie trudna do zrealizowania, a powrót kolei miejskiej będzie możliwy.


Fot. Wykorzystanie taboru kolejowego w specjalnym wykonaniu dla ruchu miejskiego, Zwickau. byłe NRD,obecnie RFN. Odcinek trójszynowy.




pod koniec lutego br. w tej sprawie odbędzie się spotkanie, po którym będziemy mogli przesłać Panu stanowisko Miasta w tym temacie.

Pozdrawiam

Anna Zaleska

Dyrektor Gabinetu Prezydenta Miasta  


Szanowni Państwo,
Wzywam i zachęcam do przypomnienia sobie i mieszkańcom o kosztującej setki milionów PLN w kosztach budowy- estakadzie kolejowej przez samo centrum miasta.

Planuję, że powstanie tutaj - w centrum Gorzowa, przystanek kolejowy, Gorzów Centrum- właśnie i dokładnie w ścisłym centrum miasta na estakadzie. Czy są Państwo tym planom przeciwni? Powstałaby też cała sieć linii podmiejskich kolei- z wykorzystaniem spalinowych autobusów, kursujących w systemie kilku linii przebiegających po estakadzie.

Połączenia byłyby współfinansowane przez urząd marszałkowski i władze miasta Gorzowa. Przewoźnika wybrałoby w przetargu. Najpierw ruszyłyby np. na linii Deszczno- Gorzów PKP.

Metro Gorzów


Niech nas w Gorzowie też wozi szybka kolej



Starą kolej w centrum Gorzowa można zmienić na styl berliński - twierdzi Adam Fularz. Zielonogórzanin Adam Fularz proponuje połączenie szybką koleją gorzowskiego śródmieścia z Wieprzycami, Deszcznem, Baczyną, a w przyszłości także z Górczynem

Przed rokiem tramwaje na gorzowski Górczyn były jednym z postulatów w akcji "Możemy zmienić Gorzów" firmowanej przez "Gazetę". Prawie 38 proc. mieszkańców stwierdziło, że jest to jeden z miejskich priorytetów, stawiając rozbudowę linii tramwajowej nawet przed czystością ulic i remontami w szkołach. Ale kolej?

Adam Fularz, , przekonuje, że to nic nadzwyczajnego. - Niemieckie 70-tysięczne miasto Zwickau z powodzeniem wykorzystuje w transporcie miejskim infrastrukturę kolejową. Nowoczesne pojazdy szynowe wprowadzono tam w tkankę miasta bez problemu. Gorzów jest w lepszej sytuacji. Posiada przebiegającą przez centrum miasta sieć kolejową, która rodzi skojarzenia z systemem napowietrznej kolei miejskiej S-Bahn w Berlinie - tłumaczy Fularz, który z wykształcenia jest ekonomistą transportu, a prywatnie pasjonatem kolei i lotnictwa.

Pod koniec czerwca br. do gorzowskiego Urzędu Miasta wysłał autorską propozycję szybkiego tramwaju kolejowego, w której proponuje wykorzystanie linii kolejowej do stworzenia regularnych połączeń: z jednej strony w kierunku Zawarcia i Deszczna, z drugiej strony - w kierunku Wieprzyc, a w dalszej perspektywie - także w kierunku Baczyny. - Powstanie w tym celu nowy przystanek na estakadzie kolejowej Gorzów Katedra. Byłaby to stacja końcowa, a szynobusy mogłyby kursować co 30 min - mówi. Szacuje, że uruchomienie jednej linii to koszt ok. 21 mln zł (budowa przystanku w pobliżu katedry - 2 mln zł, zakup trzech szynobusów - 15 mln zł, poprawa infrastruktury i ewentualne stworzenie innych przystanków - 4 mln zł).

Fularz proponuje wykorzystanie infrastruktury kolejowej w przyszłości także do połączenia os. Górczyn ze śródmieściem. - Można wykorzystać do tego bocznicę kolejową prowadzącą do dawnego Stilonu. Od tej linii można zbudować odnogę, wprowadzając szynobus w teren osiedla, a nawet łącząc go z linią tramwajową - przekonuje. - Dzisiaj, z racji niskiego poziomu świadomości ekologicznej i urbanistycznej, czas na takie rozwiązania jeszcze nie nadszedł. Pamiętajmy jednak, że już kilkanaście lat temu pisano w Gorzowie o potrzebie wprowadzenia szybkiego tramwaju od Wieprzyc do os. Górczyn. Przed czytelnikami roztaczano wizję supernowoczesnego tramwaju przemierzającego miasto niczym błyskawica. Pomysł jednak upadł. Inwestycja w torowiska tramwajowe wiąże się z ogromnymi kosztami, a czas zyskany podczas przejazdu byłby niewielki, bo tramwaj i tak utykałby na zatłoczonych ulicach. W przypadku kolei ten problem nie występuje - podsumowuje Fularz. Innego zdania jest dyrektor MZK Roman Maksymiak: - Gorzów to małe miasto. Tutaj podróż komunikacją miejską nie trwa 30-40 min, a to oznacza, że pasażerowie takiej szybkiej kolei na czasie zyskali niewiele, jeżeli w ogóle cokolwiek.

Oficjalnej odpowiedzi od miasta Adam Fularz na razie nie otrzymał.

Źródło: Gazeta Wyborcza Gorzów



--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 07:37. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z koleją miejską w Gorzowie?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery