Transjurajska Kolej Elektryczna
Wśród wniosków zgłoszonych do KPK znalazła się także Transjuraska Kolej Elektryczna.
Proszę o wprowadzenie do Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku nowej pozycji pod tytułem „Transjurajska Kolej Elektryczna" polegającej na budowie nowej linii kolejowej Łazy- Olkusz- Zabierzów". Uwaga dotyczy stworzenia dokumentacji (studium wykonalności, dokumentacja przedprojektowa)
Rozpoczęcie projektu budowy nowej linii kolejowej powinno być poprzedzone ujęciem w stosownych dokumentach określających kierunki rozwoju sieci transportowej kraju. KPK jest natomiast dokumentem ukierunkowanym na wdrażanie i finansowanie projektów wynikających z dokumentów strategicznych wyższego rzędu. Idea wybudowania kolejowego połączenia Olkusza z Krakowem, a następnie w drugim etapie Olkusz - Łazy nie jest ujęta w żadnym, aktualnie obowiązującym (krajowym, ponadregionalnym, wojewódzkim) dokumencie strategicznym dot. rozwoju transportu ani też uwzględniona w planach inwestycyjnych zarządcy narodowej infrastruktury kolejowej do 2023 roku. Nie jest też przewidziana w Krajowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego oraz Planach Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego i Śląskiego, co wskazuje, iż województwa te nie są zainteresowane budową ww. połączenia. Inicjatywa ewentualnej budowy połączenia Kraków – Olkusz w ramach rozbudowy Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej należy do zadań Samorządu Województwa Małopolskiego. Dlatego też propozycję w sprawie budowy ww. połączenia należy kierować do Marszałka Województwa Małopolskiego, który wykonuje zadania organizatora publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich. Analogicznie rzecz się ma w przypadku połączenia kolejowego przebiegającego przez teren woj. śląskiego. Należy ponadto zwrócić uwagę na kwestie istniejących uwarunkowań środowiskowych z uwagi na fakt, iż na ewentualna trasa nowej linii kolejowej przebiega przez obszary natury chronionej, obejmujące cenne ekosystemy. Może to stanowić bardzo poważną barierę w uzyskaniu decyzji środowiskowych. Połączenie Kraków - Katowice zostanie usprawnione dzięki realizacji projektu na odcinku Jaworzno Szczakowa - Kraków (poz. 1.075), natomiast Katowice - Częstochowa - dzięki realizacji projektów 1.101 i 1.152. Należy również podkreślić, iż dzięki inwestycjom przeprowadzonym na liniach nr 8, 64 i 61 czas jazdy Kraków - Częstochowa przez Koniecpol został skrócony do ok. 1,5 h.
wg KPK, MIB
--
--
--
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 03:12.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0