dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Transjurajska Kolej Elektryczna

Wśród wniosków zgłoszonych do KPK znalazła się także Transjuraska Kolej Elektryczna.

Proszę o wprowadzenie do Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku nowej pozycji pod tytułem „Transjurajska Kolej Elektryczna" polegającej na budowie nowej linii kolejowej Łazy- Olkusz- Zabierzów". Uwaga dotyczy stworzenia dokumentacji (studium wykonalności, dokumentacja przedprojektowa) 

Rozpoczęcie projektu budowy nowej linii kolejowej powinno być poprzedzone ujęciem w stosownych dokumentach określających kierunki rozwoju sieci transportowej kraju. KPK jest natomiast dokumentem ukierunkowanym na wdrażanie i finansowanie projektów wynikających z dokumentów strategicznych wyższego rzędu. Idea wybudowania kolejowego połączenia Olkusza z Krakowem, a następnie w drugim etapie Olkusz - Łazy nie jest ujęta w żadnym, aktualnie obowiązującym (krajowym, ponadregionalnym, wojewódzkim) dokumencie strategicznym dot. rozwoju transportu ani też uwzględniona w planach inwestycyjnych zarządcy narodowej infrastruktury kolejowej do 2023 roku. Nie jest też przewidziana w Krajowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego oraz Planach Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego i Śląskiego, co wskazuje, iż województwa te nie są zainteresowane budową ww. połączenia. Inicjatywa ewentualnej budowy połączenia Kraków – Olkusz w ramach rozbudowy Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej należy do zadań Samorządu Województwa Małopolskiego. Dlatego też propozycję w sprawie budowy ww. połączenia należy kierować do Marszałka Województwa Małopolskiego, który wykonuje zadania organizatora publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich. Analogicznie rzecz się ma w przypadku połączenia kolejowego przebiegającego przez teren woj. śląskiego. Należy ponadto zwrócić uwagę na kwestie istniejących uwarunkowań środowiskowych z uwagi na fakt, iż na ewentualna trasa nowej linii kolejowej przebiega przez obszary natury chronionej, obejmujące cenne ekosystemy. Może to stanowić bardzo poważną barierę w uzyskaniu decyzji środowiskowych. Połączenie Kraków - Katowice zostanie usprawnione dzięki realizacji projektu na odcinku Jaworzno Szczakowa - Kraków (poz. 1.075), natomiast Katowice - Częstochowa - dzięki realizacji projektów 1.101 i 1.152. Należy również podkreślić, iż dzięki inwestycjom przeprowadzonym na liniach nr 8, 64 i 61 czas jazdy Kraków - Częstochowa przez Koniecpol został skrócony do ok. 1,5 h.

wg KPK, MIB

--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 03:12. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Transjurajska Kolej Elektryczna

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery