dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

W sprawie SKM dla Torunia

 

Czytałem ten artykuł o Szybkiej Kolei Miejskiej dla Torunia, bardzo pochwalam ten pomysł, i tak zastanawiam się, w jakim celu chcą Państwo dobudowywać w wielu miejscach II tor, I przebudowywać wiadukty? Z tego co wiem, to przy obecnych systemach sygnalizacji jest to zwykle zbyteczne, a jeden tor (przy odpowiednio rozmieszczonych mijankach) pozwala na ruch z czestotliwoscią co 10 minut w obu kierunkach!  Nie wiem- mam wrażenie że doradza Państwu w tej kwestii osoba o dość tradycyjnym, może i zdroworozsądkowym podejściu, ale nieuwzględniającym postępów w technice sterowania ruchem, które czynią takie inwestycje bezzasadnymi.

 

Jeśli mogę Państwu coś zaproponować w przypadku gdyby mieli Państwo za dużo pieniędzy, to rozważenie wprowadzenia w Toruniu docelowo czegoś takiego jak tzw. Model Zwickau- szynobus na torowisku tramwajowym (1000 mm) z dobudowaną 3. szyną na rozstaw kolejowy 1435 mm. Pozwoli to wprowadzić SKM w samo centrum, w tkankę miasta. Nie musi być od razu, może być jako opcja rozbudowy tego systemu.

 

 

 

Kiedyś już pisałem o Zwickau:

Dobudowano także linię z dworca do centrum miasta Zwickau, wprowadzając trzeci tor na linii tramwajowej, tak by pociągi mogły dojeżdżać do Starego Miasta w Zwickau.

 

Tutaj jest dokument na ten temat:

http://www.lrta.org/art0002.html

 

 

 

Pozdrawiam

 

Mr. Adam Fularz

Institute for Transport Studies
University of Leeds
LS2 9JT
Tel: 0113 343 1752
Fax: 0113 343 5334
www.its.leeds.ac.uk

 

 

City-Bahn Zwickau

Seit 30.05.2000 beginnen bzw. enden die Züge der Linie Zwickau - Falkenstein - Klingenthal nicht mehr im Zwickauer Hauptbahnhof, sondern direkt in der Zwickauer City, nur wenige Meter vom Hauptmarkt entfernt. Und das ist für eine Eisenbahn eine Weltneuheit !!! Vom Zwickauer Hauptbahnhof bis zum Einkaufszentrum "Glück-Auf-Center" wurde eine ehemalige Anschlußbahn reaktiviert. Ab "Glück-Auf-Center" bis zur Haltestelle "Zwickau Zentrum" nutzen Vogtlandbahn und Zwickauer Straßenbahn eine gemeinsame, neu errichtete Trasse in Form eines Dreischienengleises, denn beide Bahnen haben unterschiedliche Spurweiten (Vogtlandbahn - 1435 mm, Straßenbahn - 1000 mm).

Speziell für den Einsatz in der Zwickauer City nach der Straßenbahn-Bau- und Betriebsordnung (BOStrab) wurde die 2. Lieferserie der RegioSprinter mit für Straßenbahn-Fahrzeuge erforderlichen Ausrüstungen versehen. Dies sind Blinker, Bremslichter, Warnglocke und Transponder für die Signalbeeinflußung und Weichenstellung.
 

 

Außerdem wird die zulässige Höchstgeschwindigkeit der RegioSprinter im Straßenbahnbereich auf 80 km/h (ehemalige Anschlußbahnstrecke) bzw. 40 km/h (Dreischienengleis) reduziert.

Die Signalbeeinflussung vom Fahrzeug aus ermöglicht der Vogtlandbahn bei der Fahrt durch die Zwickauer City stets frei Fahrt und somit besteht absoluter Vorrang vor dem Auto- und Straßenbahnverkehr.

 

 


Posted by Telewizja Opera on 08:15. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for W sprawie SKM dla Torunia

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery