dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czy wrócą pociągi pospieszne Jelenia Góra-Zielona Góra- Szczecin?

PKP Intercity SA przeanalizuje uruchomienie połączenia Szczecin – Jelenia Góra przy planowaniu oferty 2017/2018. Ostateczne wdrożenie omawianego rozwiązana jest uzależnione od dostępności taboru oraz zbilansowania umowy o świadczenie usług publicznych na lata 2017 i 2018.

MIB dysponuje ograniczonym limitem dotacji budżetowej, dlatego kształt oferty przewozowej jest ściśle uwarunkowany poziomem środków, jakie w danym roku mogą być przeznaczone na dofinansowanie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich.

 

Z pozdrowieniami,

 

Zespół prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

- Czy wrócą pociągi pospieszne Jelenia Góra-Zielona Góra- Szczecin?
Fani kolei dyskutują po publikacji tego dokumentu:

oto ich opinie:


Pociągi IC na linii Jelenia Góra - Zielona Góra przez Węgliniec to
bardzo dobry pomysł. Brawo! A gdyby jeszcze wróciły pociągi z Jeleniej
Góry do Szczecina tą trasą to już byłoby naprawdę super! Pamiętam jak
jeździliśmy w ten sposób w Karkonosze. Z tym że wówczas pociągi jeździły
przepiękną krajobrazowo (uznawaną wręcz przez fachowców za
najpiękniejszą linię kolejową w Polsce!) Koleją Doliny Bobru przez
Lwówek Śląski. Pociągi oczywiście powinny wrócić na tę trasę (bo jest
krótsza) zamiast wężykować przez Zgorzelec i tamtejsze zadupia,
oczywiście po jak najszybszym remoncie torowiska.

Zbigniew  Zielonogórzanin •
Gdyby ta linia była w jakimś cywilizowanym kraju, na pewno już dawno byłaby wyremontowana i hulałyby po niej nie tylko pociągi rozkładowe, ale i turystyczne. Na Dolnym Sląsku niestety nie dba się kolej i w ogóle dziedzictwo kultury i techniki, o czym świadczy właśnie prędkość pieszego dla pociągów na linii Jelenia Góra - Lwówek. Czy są gdzieś jeszcze w kraju pociągi rozkładowe kursujące z niższą prędkością niż na Dolnym Śląsku?

Greg •
Trochę dziwi mnie JG - ZG przez Węgl., Żary, bo przecież już
takie regio jeżdżą. Lepiej gdyby przywrócić dawnego Wikinga, czy
Szklarska - JG - ZG - Szczecin przez Węgl. - Żary. No ale darowanemu
koniowi..

jano  Greg •
Nie masz racji, tam powinny jeździć pociągi IC, z cenami oczywiście
na kieszeń pasażera. Spróbuj wytrzymać 4 godziny w SA134 na twardym jak
decha siedzeniu. Oczywiście powrót Wikinga do Szczecina byłby najlepszy,
najlepiej na starą trasę przez Lwówek Śląski.
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:27. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czy wrócą pociągi pospieszne Jelenia Góra-Zielona Góra- Szczecin?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery