dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z Lubelską Koleją Aglomeracyjną?


Przystanek Lublin Zachodni ma powstać bez torów odstawczych dla składów kolei aglomeracyjnej. Oznacza to chyba koniec marzeń o szybkiej kolei miejskiej lub kolei aglomeracyjnej wokół Lublina.

Ta półmilionowa aglomeracja nie korzysta w stopniu radykalnym z zalet transportu szynowego. Obecna modernizacja linii Lublin-Warszawa nie przewiduje odbudowy stacji kolejowej w miejscu przystanku Lublin Zachodni. Taka stacja ongiś tutaj się znajdowała.

Czy w Lublinie mógłby powstać rodzaj naziemnego metra wykorzystującego torowiska kolejowe? Sieć kolei oplata część tej wielkiej aglomeracji. Lubelska kolej aglomeracyjna mogłaby powstać jako nowa spółka samorządowa powołana przez władze regionu.

Pociągi mogłyby połączyć Świdnik z Puławami, Lubartów z Zemborzycami czy Kraśnikiem, przecinając Lublin. Niestety, władze miasta nie wydają się być zainteresowane.

Na pytania o transport szynowy władze miasta zawsze odpowiadały że rozwijają transport trolejbusowy. Niemniej, około roku 2013 pojawił się pomysł powrotu do szynowej komunikacji aglomeracyjnej. Wznowiono zapomiane plany z lat 70-tych. Wówczas zaczęto elektryfikację linii kolejowej do Zemborzyc, planowano prawdziwą kolej miejską. Planów nie zrealizowano.

Być może teraz, przy okazji modernizacji linii kolejowej Warszawa- Lublin warto zadbać o budowę przystanku Lublin Zachodni wraz z torami i peronami odstawczymi, tak aby w przyszłości były możliwe połączenia Lublin Zachodni- Świdnik czy Lublin Zachodni- Port Lotniczy Świdnik, albo Lublin Zachodni- Lubartów- Parczew.

Starania o kolej aglomeracyjną warto zacząć od starań o infrastrukturę dla kolei aglomeracyjnej w Lublinie.

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:08. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z Lubelską Koleją Aglomeracyjną?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery