dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Projekt "Modernizacja Ostrołęckiego Wężła Kolejowego" i opinia MIB

Zasadne jest połączenie powyższych inwestycji z Łomży do Ostrołęki i z Ostrołęki do Chorzel w jeden projekt: Modernizacja Ostrołęckiego Węzła Kolejowego. Budowa alternatywnych połączeń międzywojewódzkich: Warszawa - Szymany - Olsztyn; Olsztyn - Szymany - Białystok." Projekt powinien zostać ujęty w POIiŚ 20142020. Zakres rzeczowy modernizacji linii nr 35 (Ostrołęka – Szczytno) powinien zostać uzupełniony o: bocznicę do linii 29 (Tłuszcz - Ostrołęka), łącznice do centrum Ostrołęki (od strony Ostrołęki i Szczytna), łącznicę od strony Chorzel lub tor przelotowy do lotniska w Szymanach, rampę wyładunkową lub bocznicę i przystanek osobowy w Krukach (młyn Melvitu), remont mostu w Ostrołęce uwzględniający ruch pieszy i rowerowy (ze współudziałem finansowania w tym zakresie samorządów lokalnych), wiadukt kolejowy w Ostrołęce na skrzyżowaniu z ulicą Goworowską, modernizację odcinka Chorzele - Wielbark. Zakres prac na wszystkich odcinkach obecnie objętych planem modernizacji, powinien uwzględniać następujące potrzeby i parametry: wprowadzenie prędkości handlowej konkurencyjnej wobec transportu drogowego – czyli prędkości rozkładowej do 160 km/h; Zwiększenie przepustowości tak, by: zlikwidować obecne ograniczenia (np. postoje techniczne na mijankach), zapobiec ograniczeniom przepustowości przy założeniu większego zapotrzebowania wynikającego z: - wyższej konkurencyjności wobec transportu drogowego, - większego osadnictwa wzdłuż linii, wynikającego ze skrócenia czasu dojazdu do Warszawy w mniej niż 60 min., - planowanej budowy elektrowni węglowej w Ostrołęce, - uruchomienia linii nr 35 i 36 (Ostrołęka – Szczytno i Ostrołęka – Łapy), w tym połączeń: na Mazury, do lotniska w Szymanach, ze SSE w Chorzelach, do centrum Ostrołęki.  c) zapewnić rezerwy przepustowości w sytuacjach awaryjnych, d) zapewnić rezerwy przepustowości na czas remontów; e) zapewnić rezerwy przepustowości dla zwiększonego ruchu wynikającego z przejęcia ruchu z innych linii w czasie ich awarii lub remontów.  3) zwiększenie nacisku na oś dla dostosowania do transportu węgla do nowego bloku elektrowni.

Odpowiedź MIB:

W Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Mazowieckiego inwestycje na liniach kolejowych nr 35, 29, 36 (zgodnie z pozycją 50, 52, 53 załącznika nr 3) zostały potraktowane jako odrębne projekty ze wskazaniem RPO jako źródła ich finansowania. Również w Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Podlaskiego, inwestycje na liniach kolejowych nr 36, 49 (zgodnie z pozycją 69, 70 załącznika nr 3) potraktowane są jako odrębne inwestycje, ze wskazaniem RPO jako źródła finansowania. Zakres rzeczowy poszczególnych projektów i docelowe parametry techniczno-eksploatacyjne linii kolejowych zostaną określone w studiach wykonalności. Poziom szczegółowości uwagi w części dotyczącej zakresu rzeczowego projektów wykracza poza zakres dokumentu KPK.

--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:13. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Projekt "Modernizacja Ostrołęckiego Wężła Kolejowego" i opinia MIB

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery