Pytania o łagodzenie profili łuków kolejowych
--
Zwiększanie promienia łuku wiąże się z koniecznością zwiększania robót ziemnych, przesuwania nasypów czy wykopów, przebudowy obiektów. Często musi się to wiązać z wykupem dodatkowych gruntów. Dochodzi do tego infrastruktura podziemna (np.: kable, światłowody), które trzeba przekładać. Generuje to ogromne koszty. W 2014 roku zostało znowelizowane rozporządzenie MTiGM w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie. Zmiana dotyczy m.in. wartości niezrównoważonego przyspieszenia odśrodkowego, która to wartość została poniesiona z dotychczasowych 0,6 m/s2 na 0,85 m/s2 dla ruchu pasażerskiego, a przypadku ruchu pasażerskiego wykonywanego taborem spełniającym wymagania TSI Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski do 1 m/s2. Tym samym można osiągać większe prędkości przy mniejszych promieniach łuków.
Łukasz Kwasiborski
Wydział prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.