dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z trzecim torem dla kolei miejskiej w Poznaniu?


Uprzejmie informuję, że dotychczasowe analizy przepustowości odcinka Poznań Wschód – Swarzędz oraz bieżące i zakładane wielkości przewozów, w tym również w kontekście uruchomienia przewozów aglomeracyjnych, w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitarnej nie wskazują na potrzebę budowy trzeciego toru na tym odcinku.

Natomiast odcinek Poznań Główny – Poznań Wschód charakteryzuje się obecnie znacznym wykorzystaniem dostępnej przepustowości a w godzinach szczytu przewozowego – maksymalnym wykorzystaniem przepustowości. Na tym odcinku kursują pociągi m.in. w kierunku Wągrowca, Gniezna (Inowrocław/Gdańsk) i Wrześni (Konin/Warszawa).

Prowadzone w ostatnim okresie działania inwestycyjne między Poznaniem Gł. a Poznaniem Wschodnim dotyczące wzrostu dostępnej przepustowości są niewystarczające w kontekście uruchomienia Poznańskiej Kolei Metropolitarnej. Odcinek Poznań Główny – Poznań Wschód jest kluczowym odcinkiem dla zwiększenia przepustowości Poznańskiego Węzła Kolejowego, dlatego potrzeba budowy trzeciego toru w tym obszarze.

Obecnie jesteśmy na etapie przygotowywania założeń do przetargu na wykonanie studium wykonalności dla tego projektu. Studium określi mocne i słabe strony przedsięwzięcia oraz przedstawi warianty dot. budowy trzeciego toru. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach będzie podstawą do dalszych prac związanych z realizacją projektu.

 

Zbigniew Wolny

Zespół Prasowy

Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach

Biuro Komunikacji i Promocji

Centrala

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
--

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:37. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z trzecim torem dla kolei miejskiej w Poznaniu?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery