dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z połączeniami Gorzów- Leszno- Ostrów- Łódź/ Katowice?

Autor portalu rynek-kolejowy.pl pisze że przydałyby się pociągi pospieszne Gorzów-Leszno-Ostrów Wielkopolski-Łódź/Katowice, linia prawie na wprost, bez śmiesznych wężykowań. Niestety nie wzięte pod uwagę przez MIB. Dlaczego MIB nie uwzględniło tych uwag?

-- Kwota dotacji przewidziana do dyspozycji MIB  w budżecie państwa nie pozwala na zaspokojenie wszystkich potencjalnych potrzeb przewozowych, zaś minister jako zamawiający nie może zlecić takiej liczby połączeń, której nie będzie w stanie w danym roku dofinansować. Nie może również zobowiązać przewoźnika do świadczenia usług poniżej rzeczywistych kosztów ich realizacji. Dlatego obecnie MIB nie rozważa zamówienia przewozów na trasie Gorzów Wielkopolski – Leszno – Ostrów Wielkopolski – Łódź/Katowice.

Z uwagi na brak elektryfikacji odcinka Gorzów Wielkopolski – Krotoszyn (linie kolejowe nr 367, 359, 14), dla uruchomienia ww. połączenia konieczne byłoby zapewnienie taboru spalinowego, którego  spółka PKP Intercity SA posiada ograniczoną ilość.

 

 

Elżbieta Kisil

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 09:03. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z połączeniami Gorzów- Leszno- Ostrów- Łódź/ Katowice?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery