dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Porównanie kolei polskich i afrykańskich

Pytania do MIB

- czy wzorem kolei afrykańskich w Polsce planuje się budowę nowych linii kolejowych o mniej krętym przebiegu i wyższych prędkościach, zamiast cały czas remontować istniejące już linie kolejowe?

- co motywuje obecną ekipę rządzącą do stałych prób naprawy istniejącej, krętej i powolnej sieci kolejowej, zamiast budowy nowej sieci kolejowej, wzorem Etiopii czy Maroka?

- Czytałem dzisiaj o kolejach w Afryce Północnej- buduje się tam linie kolei dużych prędkości, jak otwarta niedawno linia Addis Abeba w Etiopii- Dżibouti, albo budowana jest kolej KDP w Maroku. Kiedy zapadnie jakaś decyzja w sprawie budowy sieci KDP w Polsce?

- w Etiopii w ogóle zrezygnowano z remontu istniejącej krętej sieci kolejowej, dawną linię zastąpiono zupełnie nową w innym, mniej krętym przebiegu, na odcinku 750 km. Na sieć nowej klei stać było biedny kraj afrykański, który postawił na nowoczesny transport zbiorowy, taki jak lekka kolej miejska w stolicy kraju czy nowa sieć kolei dużych prędkości z logiem "Ethiopian Railways".

Czy w Polsce są podobne plany? Na linii Warszawa- Łódź przecież pozostawiono ciasne łuki o promieniu 50 sążni z czasów gdy budowano tutaj kolej konną, która dość przypadkowo stała się linią kolei normalnotorowej. Czy planujący sieć kolejową w Polsce mają w ogóle wrażenie że topią pieniądze podatników w modernizację na przykład infrastruktury pierwotnie zaplanowanej jako kolei konnej na odcinku Warszawa- Łódź? Czy to ma być kolej XXI wieku w Polsce?

- w Maroku wprowadzono program Train Navette Rapide- co można tłumaczyć jako pociąg - wahadło, zwiększono częstotliwość kursowania do co 15 minut między większymi miastami wokół Casablanca. Obecnie przewiduje się potrojenie liczby torów i zwiększenie częstotliwości kursowania do co 5 minut w szczycie, co ma być możliwe dzięki ETCS. Dlaczego w Polsce nikt nie planuje kursowania kolei co 5 minut i potrojenia liczby torów? Dlaczego tak szybki rozwój ominął polską kolej?
 Dlaczego nie wykorzystuje się ETCS w Polsce dla wprowadzenia ruchu pociągów co 5 minut, jak w Afryce?

(literatura:

Train Navette Rapide

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Train Navette Rapide Casablanca-Kenitra
RabatVilleONCF.JPG
Overview
Other name(s)Aouita
TerminiCasa-Port
Kenitra-Medina
ServicesTNR Casablanca-Kenitra
Ridership15 million (2010)[1]
Operation
Opened1984
OwnerKingdom of Morocco
Operator(s)ONCF
Technical
Track gauge1,435 mm (4 ft 8 12 in) standard gauge

The French: Train Navette Rapide ("Fast Shuttle Train", more commonly known as the "TNR" or "Aouita") is a Moroccan rail service operated by the ONCF. Its first phase runs from Casablanca to Kénitra with a half-hourly service in each direction, between 6 a.m. and 9.30 p.m. The concept was based on existing Moroccan transport links.

TNR Casablanca - Kenitra

History

On 21 May 1984, following the doubling of the Casablanca—Rabat line, the TNR made its first journey on the line from Casa-Port to Rabat-Ville. It was named the "Aouita". It connected the two cities with 14 trains a day in each direction, journeys taking under an hour. The TNR service was provided by eight EMUs, each with 271 seats and air conditioning.

Spurred by its success, the ONCF added 32 centre-aisle coaches in 1992, and in 1995 added a second series of six air-conditioned EMUs.

To improve the service, more infrastructure projects were undertaken to extend the line to Salé and on to Kénitra, which was made possible by doubling the line between them (in 1992) and constructing a tunnel at Rabat Agdal (in 1996).

In 2002, the service was increased to sixty trains a day in each direction (30,000 seats/day), half-hourly during off-peak and every 15 minutes during peak hours.

In 2010, the TNR carried over 15 million passengers, half of the entire traffic, with 3 million season-ticket holders.[1]

Route

[hide]TNR Casablanca-Kenitra
Casa-Port Tram interchange AB
Ain Sabaâ AB Mainline rail interchange
Mohammédia Mainline rail interchange
Bouznika
Shikrate
Témara LB
Hay Ryad LB
Rabat-Agdal LB
Rabat-Ville LB
Salé-Ville LB
Salé-Tabriquet LB Mainline rail interchange
Bouknadel
Kenitra-Ville Mainline rail interchange
Kenitra-Medina Mainline rail interchange

Plans

Service improvements

  • Increase of train frequency to 15 minute intervals, and 5 minute intervals in peak hours. This will be possible with the implementation of ETCS signalling.
  • Construction of the LGV Tanger-Casablanca and tripling of tracks between Rabat and Casablanca to separate slower and high-speed trains, and to improve the speed of the TNR at the Casablanca-Kenitra hub.[2]

Extension

An extension of the TNR service in the north-west of Kenitra is also planned, to serve the Atlantic Free Zone and the town of Sidi Yahya El Gharb.

Enlargement

The TNR concept has been rolled out to other lines:

By steadily increasing the number and frequency of trains, the TNR has become part of daily life for a new generation of commuters, the "navetteurs".

Route map

Réseau TNR.PNG


--

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 12:36. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Porównanie kolei polskich i afrykańskich

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery