Propozycja odbudowy i zmiany przebiegu linii kolejowej kolei pasażerskiej Chełm- Włodawa
Urząd miejski
al. J. Piłsudskiego 41
22-200 Włodawa
22-200 Włodawa
Szanowni Państwo,
Chełm – Włodawa
Jednocześnie, zmodernizowano lub wymieniono torowisko na odcinkach w woj. lubelskim: Lublin- Lubartów- Parczew. Powróciły tam pociągi pasażerskie. Sądzimy, że po przebudowie linii na terenie miasta łodawa, to samo możliwe jest w relacji Lublin- Włodawa p. Chełm.
Fot. Pociąg- wagon motorowy na stacji Włodawa
Obecnie samo miasto Włodawa jest pozbawione kolei. Torowisko może być zdemontowane na odc. Włodawa- Chełm. Jakie jest stanowisko władz miasta?
Proponujemy odbudowę sieci kolejowej na terenie miasta ze środków samorządu lub innych źródeł. Proponujemy nieśmiało budowę łącznika do śródmieścia Włodawy- jest to możliwe pod warunkiem przygotowania i zarezerwowania gruntów na ten cel. Plan takiego łącznika wraz z wykorzystaniem bocznicy w kierunku miasta Włodawa jest w załączeniu. Można mieć wrażenie że budowa takiej linii jest trudna dla władz miasta, ale mamy szereg dowodów na to że dopiero zmiana niekorzystnego przebiegu torów pozwala zmienić sytuację wykluczenia komunikacyjnego. Być może torowisko można zbudować ze zbędnych torów stacyjnych stacji Włodawa, a miasto uzyska potrzebne zgody na przełożenie torowisk do śródmieścia miasta.
Sądzimy że możliwe jest przedłużenie pociągów z Lublina do Chełma- aż do Włodawy- Miasto, jeśli taki przystanek powstanie. Możliwa jest też, ale niezbyt konieczna, zmiana trasy linii Włodawa- Brześć., obecnie zlikwidowanej na odc. granicznym, tak aby przebiegała przez samo miasto Włodawę. Przy modernizacji linii na tej trasie należy przygotować teren pod taką realizację (np. budowa mostu kolejowego w innej lokalizacji niż poprzedni most). Sądzę, że niekorzystny przebieg linii można zmodyfikować, tak by poprawnie obsługiwała śródmieście Włodawy. Dworzec na uboczu jest bardzo niekorzystnym rozwiązaniem.
Sądzimy że możliwe jest przedłużenie pociągów z Lublina do Chełma- aż do Włodawy- Miasto, jeśli taki przystanek powstanie. Możliwa jest też, ale niezbyt konieczna, zmiana trasy linii Włodawa- Brześć., obecnie zlikwidowanej na odc. granicznym, tak aby przebiegała przez samo miasto Włodawę. Przy modernizacji linii na tej trasie należy przygotować teren pod taką realizację (np. budowa mostu kolejowego w innej lokalizacji niż poprzedni most). Sądzę, że niekorzystny przebieg linii można zmodyfikować, tak by poprawnie obsługiwała śródmieście Włodawy. Dworzec na uboczu jest bardzo niekorzystnym rozwiązaniem.
opis stacji kolejowej:
Włodawa posiadała połączenie kolejowe z Chełmem. Ruch pasażerski na tej trasie został wstrzymany w listopadzie 2002 roku. Obecnie linia kolejowa Chełm-Włodawa wykorzystywana jest wyłącznie przez pociągi towarowe – Włodawa (stacja kolejowa). Od 11 sierpnia do 7 października 2012 kursowały jednak pomiędzy Włodawą a Chełmem szynobusy, reaktywowane w sezonie turystycznym. Było to pierwsze połączenie pasażerskie od 2002 roku
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Niniejsza wiadomość wraz z ew. załącznikami może zawierać informacje prawnie chronione i jest przeznaczona wyłącznie dla adresata. Ujawnianie, kopiowanie lub wykorzystywanie tych informacji przez osoby nieuprawnione jest zabronione. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej wiadomości lub otrzymaliście ją omyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym fakcie nadawcy i usunięcie wszelkich kopii tej wiadomości.
This message with its potential attachments is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, dissemination, copying or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by Persons or entitles other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. Thank you.
This message with its potential attachments is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, dissemination, copying or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by Persons or entitles other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. Thank you.
--
--
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 03:39.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0