dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Likwidacje torowisk kolejowych w latach 2009-2014

Minister   właściwy  ds.  transportu,  na podstawie art. 9 ustawy z dnia 28
marca 2003 r. o transporcie kolejowym, na wniosek zarządcy infrastruktury -
po  spełnieniu  warunków  ściśle określonych w tej ustawie, w latach 2009 –
2014  wydał  następujące  decyzje  ws.  likwidacji linii lub odcinków linii
kolejowych:

    Nr  |   Likwidowany odcinek   |   Data wydania   |     Podmiot wnioskujący o
   lini |                         |      decyzji     |          likwidację
    i   |                         |                  |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   242  |  od   km  0,210  do  km |  13 luty 2009 r. |  Burmistrz Gminy Nowe
        |  5,800                  |                  |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
        |  1.   Tor mijankowy nr 10 |  21 maja 2009 r. |  Jastrzębska Spółka Kolejowa
        |     (długość 244 mb),   |                  |  Sp. z o.o.
        |  2.   rozjazd  zwyczajny |                  |
        |     nr 11,              |                  |
        |  3.   rozjazd  zwyczajny |                  |
        |     nr 12.              |                  |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   240  |  od  km  -0,188  do  km |  25 maja 2009 r. |  PKP PLK S.A.
        |  1,680                  |                  |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   746  |  od  km  206,034  do km |  20     kwietnia |  PKP PLK S.A.
        |  207,145                |  2011 r.         |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   410  |  od   km  0,075  do  km |  5 lipca 2011 r. |  CTL Maczki-Bór S.A.
        |  2,375                  |                  |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   401  |  od  km  21,327  do  km |  26     września |  CTL Maczki-Bór S.A.
        |  29,030                 |  2011 r.         |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   426  |  od   km  3,330  do  km |  28     września |  PKP PLK S.A.
        |  7,275                  |  2011 r.         |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   201  |  od  km  16,900  do  km |  20     września |  Infra SILESIA S.A.
        |  25,080                 |  2012 r.         |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   264  |  od   km  0,000  do  km |  4  grudnia 2011 |  PKP PLK S.A.
        |  2,715                  |  r.              |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   202a |                         |  11  marca  2013 |  Infra SILESIA S.A.
        |                         |  r.              |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   202  |                         |  30     kwietnia |  Infra SILESIA S.A.
        |                         |  2013 r.         |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   178  |  od  km  -0,160  do  km |  15     stycznia |  PKP PLK S.A.
        |  24,740                 |  2014 r.         |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   203  |  od   km  2,174  do  km |  31  marca  2014 |  Infra SILESIA S.A.
        |  5,439                  |  r.              |




W  celu  uzyskania  informacji   w  zakresie  wykorzystania  przepustowości
obecnie utrzymywanej przez PKP PLK S.A. sieci kolejowej - prosimy o kontakt
z tym podmiotem.



Wydział Prasowy
Biuro Ministra
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa

MIiR nie koordynuje programu likwidacji infrastruktury kolejowej, o którym
Pan pisze.

Likwidacji  linii  dokonuje zarządca infrastruktury kolejowej po spełnieniu
warunków   określonych  w  ustawie  o  transporcie  kolejowym.  Brak  ruchu
kolejowego  na  linii  nie  przesądza  o  jej  likwidacji  -  ruch może być
przywrócony nawet po kilkunastu latach.
Tylko  wtedy, gdy wpływy nie pokrywają kosztów udostępniania infrastruktury
oraz   po   powiadomieniu   samorządu   i   potencjalnie   zainteresowanych
przewoźników  o  zamiarze likwidacji, zarządca może wystąpić z wnioskiem do
ministra   ds.  transportu  o  wyrażenie  zgody  na  likwidację.  Wszystkie
postępowania   likwidacyjne   są   traktowane   przez  MIiR  ze  szczególną
starannością i indywidualnie rozpatrywane. Każdorazowo brana jest pod uwagę
możliwość   przywrócenia  ruchu  oraz  znaczenie  linii  dla  zrealizowania
polityki transportowej.



Wydział Prasowy
Biuro Ministra
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa
--

Potwierdzam Pana informację: "MIiR nie koordynuje programu likwidacji infrastruktury kolejowej".

Likwidowane są rozliczne linie biegnące równolegle do korytarzy transportowych o już wyczerpanej przepustowości sieci kolejowej. W przeszłości budowano je, oby odciążyć główne magistrale kolejowe. Szczególnie często likwidowane są odcinki wewnątrzmiejskie, które w przeszłości służyły miejskim lub podmiejskim przewozom pasażerskim (tzw. koleje miejskie). 

Czy może Pan podesłać wykaz linii które wg Państwa uległy formalnej likwidacji? W mojej opinii zlikwidowano o wiele większą liczbę linii kolejowych bez zachowania procedur które Pan opisywał. Jak sądzę, kosztowało to kilkanaście mld PLN.

Prosiłbym też o dane obrazujące stan wykorzystania przepustowości obecnie utrzymywanej przez PKP PLK sieci kolejowej. Chciałbym sprawdzić, czy prawdziwe są informacje o likwidacji infrastruktury kolejowej równoległej do linii o całkowicie wykorzystanej przepustowości. 
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 03:14. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Likwidacje torowisk kolejowych w latach 2009-2014

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery