Likwidacje torowisk kolejowych w latach 2009-2014
Minister właściwy ds. transportu, na podstawie art. 9 ustawy z dnia 28
marca 2003 r. o transporcie kolejowym, na wniosek zarządcy infrastruktury -
po spełnieniu warunków ściśle określonych w tej ustawie, w latach 2009 –
2014 wydał następujące decyzje ws. likwidacji linii lub odcinków linii
kolejowych:
Nr | Likwidowany odcinek | Data wydania | Podmiot wnioskujący o
lini | | decyzji | likwidację
i | | |
-------+-------------------------+------------------+------------------------------
242 | od km 0,210 do km | 13 luty 2009 r. | Burmistrz Gminy Nowe
| 5,800 | |
-------+-------------------------+------------------+------------------------------
| 1. Tor mijankowy nr 10 | 21 maja 2009 r. | Jastrzębska Spółka Kolejowa
| (długość 244 mb), | | Sp. z o.o.
| 2. rozjazd zwyczajny | |
| nr 11, | |
| 3. rozjazd zwyczajny | |
| nr 12. | |
-------+-------------------------+------------------+------------------------------
240 | od km -0,188 do km | 25 maja 2009 r. | PKP PLK S.A.
| 1,680 | |
-------+-------------------------+------------------+------------------------------
746 | od km 206,034 do km | 20 kwietnia | PKP PLK S.A.
| 207,145 | 2011 r. |
-------+-------------------------+------------------+------------------------------
410 | od km 0,075 do km | 5 lipca 2011 r. | CTL Maczki-Bór S.A.
| 2,375 | |
-------+-------------------------+------------------+------------------------------
401 | od km 21,327 do km | 26 września | CTL Maczki-Bór S.A.
| 29,030 | 2011 r. |
-------+-------------------------+------------------+------------------------------
426 | od km 3,330 do km | 28 września | PKP PLK S.A.
| 7,275 | 2011 r. |
-------+-------------------------+------------------+------------------------------
201 | od km 16,900 do km | 20 września | Infra SILESIA S.A.
| 25,080 | 2012 r. |
-------+-------------------------+------------------+------------------------------
264 | od km 0,000 do km | 4 grudnia 2011 | PKP PLK S.A.
| 2,715 | r. |
-------+-------------------------+------------------+------------------------------
202a | | 11 marca 2013 | Infra SILESIA S.A.
| | r. |
-------+-------------------------+------------------+------------------------------
202 | | 30 kwietnia | Infra SILESIA S.A.
| | 2013 r. |
-------+-------------------------+------------------+------------------------------
178 | od km -0,160 do km | 15 stycznia | PKP PLK S.A.
| 24,740 | 2014 r. |
-------+-------------------------+------------------+------------------------------
203 | od km 2,174 do km | 31 marca 2014 | Infra SILESIA S.A.
| 5,439 | r. |
W celu uzyskania informacji w zakresie wykorzystania przepustowości
obecnie utrzymywanej przez PKP PLK S.A. sieci kolejowej - prosimy o kontakt
z tym podmiotem.
Wydział Prasowy
Biuro Ministra
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa
MIiR nie koordynuje programu likwidacji infrastruktury kolejowej, o którym
Pan pisze.
Likwidacji linii dokonuje zarządca infrastruktury kolejowej po spełnieniu
warunków określonych w ustawie o transporcie kolejowym. Brak ruchu
kolejowego na linii nie przesądza o jej likwidacji - ruch może być
przywrócony nawet po kilkunastu latach.
Tylko wtedy, gdy wpływy nie pokrywają kosztów udostępniania infrastruktury
oraz po powiadomieniu samorządu i potencjalnie zainteresowanych
przewoźników o zamiarze likwidacji, zarządca może wystąpić z wnioskiem do
ministra ds. transportu o wyrażenie zgody na likwidację. Wszystkie
postępowania likwidacyjne są traktowane przez MIiR ze szczególną
starannością i indywidualnie rozpatrywane. Każdorazowo brana jest pod uwagę
możliwość przywrócenia ruchu oraz znaczenie linii dla zrealizowania
polityki transportowej.
Wydział Prasowy
Biuro Ministra
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa
--
marca 2003 r. o transporcie kolejowym, na wniosek zarządcy infrastruktury -
po spełnieniu warunków ściśle określonych w tej ustawie, w latach 2009 –
2014 wydał następujące decyzje ws. likwidacji linii lub odcinków linii
kolejowych:
Nr | Likwidowany odcinek | Data wydania | Podmiot wnioskujący o
lini | | decyzji | likwidację
i | | |
-------+----------------------
242 | od km 0,210 do km | 13 luty 2009 r. | Burmistrz Gminy Nowe
| 5,800 | |
-------+----------------------
| 1. Tor mijankowy nr 10 | 21 maja 2009 r. | Jastrzębska Spółka Kolejowa
| (długość 244 mb), | | Sp. z o.o.
| 2. rozjazd zwyczajny | |
| nr 11, | |
| 3. rozjazd zwyczajny | |
| nr 12. | |
-------+----------------------
240 | od km -0,188 do km | 25 maja 2009 r. | PKP PLK S.A.
| 1,680 | |
-------+----------------------
746 | od km 206,034 do km | 20 kwietnia | PKP PLK S.A.
| 207,145 | 2011 r. |
-------+----------------------
410 | od km 0,075 do km | 5 lipca 2011 r. | CTL Maczki-Bór S.A.
| 2,375 | |
-------+----------------------
401 | od km 21,327 do km | 26 września | CTL Maczki-Bór S.A.
| 29,030 | 2011 r. |
-------+----------------------
426 | od km 3,330 do km | 28 września | PKP PLK S.A.
| 7,275 | 2011 r. |
-------+----------------------
201 | od km 16,900 do km | 20 września | Infra SILESIA S.A.
| 25,080 | 2012 r. |
-------+----------------------
264 | od km 0,000 do km | 4 grudnia 2011 | PKP PLK S.A.
| 2,715 | r. |
-------+----------------------
202a | | 11 marca 2013 | Infra SILESIA S.A.
| | r. |
-------+----------------------
202 | | 30 kwietnia | Infra SILESIA S.A.
| | 2013 r. |
-------+----------------------
178 | od km -0,160 do km | 15 stycznia | PKP PLK S.A.
| 24,740 | 2014 r. |
-------+----------------------
203 | od km 2,174 do km | 31 marca 2014 | Infra SILESIA S.A.
| 5,439 | r. |
W celu uzyskania informacji w zakresie wykorzystania przepustowości
obecnie utrzymywanej przez PKP PLK S.A. sieci kolejowej - prosimy o kontakt
z tym podmiotem.
Wydział Prasowy
Biuro Ministra
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa
MIiR nie koordynuje programu likwidacji infrastruktury kolejowej, o którym
Pan pisze.
Likwidacji linii dokonuje zarządca infrastruktury kolejowej po spełnieniu
warunków określonych w ustawie o transporcie kolejowym. Brak ruchu
kolejowego na linii nie przesądza o jej likwidacji - ruch może być
przywrócony nawet po kilkunastu latach.
Tylko wtedy, gdy wpływy nie pokrywają kosztów udostępniania infrastruktury
oraz po powiadomieniu samorządu i potencjalnie zainteresowanych
przewoźników o zamiarze likwidacji, zarządca może wystąpić z wnioskiem do
ministra ds. transportu o wyrażenie zgody na likwidację. Wszystkie
postępowania likwidacyjne są traktowane przez MIiR ze szczególną
starannością i indywidualnie rozpatrywane. Każdorazowo brana jest pod uwagę
możliwość przywrócenia ruchu oraz znaczenie linii dla zrealizowania
polityki transportowej.
Wydział Prasowy
Biuro Ministra
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa
--
Potwierdzam Pana informację: "MIiR nie koordynuje programu likwidacji infrastruktury kolejowej".
Likwidowane są rozliczne linie biegnące równolegle do korytarzy transportowych o już wyczerpanej przepustowości sieci kolejowej. W przeszłości budowano je, oby odciążyć główne magistrale kolejowe. Szczególnie często likwidowane są odcinki wewnątrzmiejskie, które w przeszłości służyły miejskim lub podmiejskim przewozom pasażerskim (tzw. koleje miejskie).
Czy może Pan podesłać wykaz linii które wg Państwa uległy formalnej likwidacji? W mojej opinii zlikwidowano o wiele większą liczbę linii kolejowych bez zachowania procedur które Pan opisywał. Jak sądzę, kosztowało to kilkanaście mld PLN.
Prosiłbym też o dane obrazujące stan wykorzystania przepustowości obecnie utrzymywanej przez PKP PLK sieci kolejowej. Chciałbym sprawdzić, czy prawdziwe są informacje o likwidacji infrastruktury kolejowej równoległej do linii o całkowicie wykorzystanej przepustowości.
--
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 03:14.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0