dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czy możliwy jest powrót kolei pasażerskiej ws relacji Lublin- Radzyń Podlaski?


Urząd miejski
ul. Warszawska 32
21-300 Radzyń Podlaski


Szanowni Państwo,
Czy w ramach likwidacji połączeń kolejowych zamierzają Państwo przeciwdziałać likwidacji sieci kolejowej do miejscowości Radzyń Podlaski?
Ostatnio zapowiedziano likwidację trakcji kolejowej na odcinku:

Łuków – Bezwola p. Radzyń Podl.

Jednocześnie, zmodernizowano lub wymieniono torowisko na odcinku Lublin- Lubartów- Parczew, możliwe że prace remontowe dotrą do Bezwoli, już bardzo blisko Radzynia. Powróciły tutaj pociągi pasażerskie. Możliwe że dotrą do Bezwoli. Jednakże samo miasto Radzyń jest pozbawione kolei. Torowisko może być zdemontowane na odc. Bezwola- Radzyń- Łuków. Jakie jest stanowisko władz miasta?

Proponujemy odbudowę sieci kolejowej na terenie miasta ze środków samorządu lub innych źródeł. Proponujemy nieśmiało budowę łącznika do śródmieścia Radzynia Podlaskiego- jest to możliwe pod warunkiem przygotowania i zarezerwowania gruntów na ten cel. Sądzimy że możliwe jest przedłużenie pociągów z Lublina do Parczewa- aż do Radzynia- Miasto, jeśli taki przystanek powstanie. Możliwa jest zmiana trasy linii Łuków- Lublin tak aby przebiegała przez samo miasto Radzyń Podlaski. Przy modernizacji linii na tej trasie należy przygotować teren pod taką realizację. Sądzę, że niekorzystny przebieg linii można zmodyfikować, tak by poprawnie obsługiwała śródmieście Radzynia.


Odpowiedź

Linia kolejowa na odcinku Parczew – Łuków nie będzie likwidowana.

Przewiduje się jej modernizację współfinansowaną ze środków Unii Europejskiej w okresie programowania 2014 – 2020 w ramach programu Rozwój Polski Wschodniej.

 

Nie jest realny projekt budowy połączenia kolejowego pomiędzy stacją kolejową Bedlno a miastem Radzyń Podlaski, czy też przebudowy linii kolejowej w takim zakresie, ażeby miasto znalazło się na jej trasie pomiędzy Parczewem a Łukowem.

 

W przypadku zmodernizowania istniejącej linii, połączenia pasażerskie na trasie Bedlno – Radzyń Podlaski byłyby obsługiwane przez autobusy (tzw. podmiejskie), których rozkłady jazdy dostosowane byłyby do rozkładów jazdy pociągów osobowych (czy też innych środków komunikacji kolejowej).

 

 

Jan Gryczon

Naczelnik Wydziału Inwestycji i Planowania Przestrzennego

Urząd Miasta Radzyń Podlaski


Stacja Radzyń Podlaski
jest jedyną stacją kolejową na terenie Bedlna Radzyńskiego, aktualnie nie obsługująca ruchu osobowego. Planuje się wznowienie połączenia między Lublinem a Łukowem. Stacja jedynie służy jako punkt przerzutowo-kontrolny na linii Łuków – Lublin.

Radzyń Podlaski to pierwszy posterunek na linii, który podobnie jak kilka pozostałych (np. Bezwola) został zamknięty i zdegradowany do roli stacji handlowej. Równocześnie jest to ostatnia stacja, do której obecnie docierają pociągi - dalej szlak jest nieużywany. Przed zamknięciem Radzyń posiadał dwa tory główne, zaś obsługa ruchu pociągów odbywała się z trzech nastawni. Na stacji funkcjonowały sygnalizatory kształtowe. Obecnie po nastawniach wykonawczych nie ma śladu, zachował się tylko zamknięty budynek nastawni dysponującej w budynku dworca. Stacja posiada obecnie 4 tory, które zabezpieczone są wykolejnicami. Dla obsługi wagonów towarowych służy obszerny plac ładunkowy, rampa i magazyn towarowy. Od strony Lublina odgałęzia się też bocznica do PD-M Międzyrzec Podlaski.



Rok budowy
1893
Nazwa Lata obowiązywania
Bedlino 1893 - 1950
Radzyń Podlaski od 1951


Schemat stacji

Radzyn Podlaski.gif

Galeria zdjęć

  • Dworzec, widok od strony podjazdu.

  • Dworzec, widok od strony torów.

  • Peron.

  • Wyjazd w kierunku Łukowa.

  • Wjazd od strony Łukowa.

  • Magazyn towarowy.

  • Perony, widok od strony Lublina.

  • Wjazd na bocznicę PDM.

  • Wjazd od strony Lublina.

  • Waga wagonowa.


--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

Niniejsza wiadomość wraz z ew. załącznikami może zawierać informacje prawnie chronione i jest przeznaczona wyłącznie dla adresata. Ujawnianie, kopiowanie lub wykorzystywanie tych informacji przez osoby nieuprawnione jest zabronione. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej wiadomości lub otrzymaliście ją omyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym fakcie nadawcy i usunięcie wszelkich kopii tej wiadomości. 
 
This message with its potential attachments is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, dissemination, copying or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by Persons or entitles other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. Thank you.




--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 12:25. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czy możliwy jest powrót kolei pasażerskiej ws relacji Lublin- Radzyń Podlaski?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery