Co z koleją miejską w Stalowej Woli?
W ostatnich dekadach w krajach Unii Europejskiej uruchomiono wiele systemów pre- metra (o nazwach handlowych S-bahn, RER, light rail) wykorzystujących naziemną siec kolejową miast i aglomeracji europejskich do uruchomienia systemów metra i pre- metra naziemnego o parametrach typowych dla sieci metra:
- częstotliwość ruchu co 10 - 20 minut w ciągu dnia
- obsługa większości obszaru zurbanizowanego, budowa nowych przystanków
- szereg linii przecinających aglomeracje z gęstą i częstą ofertą przewozową
-unifikacja systemu biletowego transportu naziemnego miejskiego z ofertą systemu biletowego systemu pre- metra.
W tymże celu wykorzystano zarówno linie zelektryfikowane danej aglomeracji, jak też i linie bez trakcji elektrycznej, wprowadzając system często kursujących wagonów motorowych (autobusów szynowych).
Interesuje mnie, jakie jest stanowisko Państwa urzędu w sprawie wprowadzenia systemu pre- metra, metra naziemnego w Państwa aglomeracji? Schematy połączeń załączam.
Odpowiadając na pytanie: jakie jest stanowisko urzędu w sprawie wprowadzenia systemu pre- metra, metra naziemnego w naszej aglomeracji wyjaśniam.
1. Określenie Stalowej Woli jako "aglomeracji" znajduje uzasadnienie jedynie w zakresie przepisów regulujących zagadnienia gospodarki wodno-ściekowej. Pozostałe przepisy definiujące pojęcie "aglomeracja", w tym przepisy Prawa ochrony środowiska (vide obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 12 września 2016 r. w sprawie wykazu miast o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy i aglomeracji, w których wartość wskaźnika średniego narażenia dla miasta o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy i aglomeracji przekracza wartość pułapu stężenia ekspozycji, oraz wykazu miast o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy i aglomeracji, w których wartość wskaźnika średniego narażenia dla miasta o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy i aglomeracji nie przekracza wartości pułapu stężenia ekspozycji -M.P.2016.939 z dnia 2016.09.29 ), odnoszą je do miast powyżej 100 tys. mieszkańców . Stalowa Wola liczy obecnie ok. 60 tys. mieszkańców.
2. Z uwagi na wielkość, układ urbanistyczny, uwarunkowania ekonomiczne, sieć drogową, docelowy kształt sieci dróg przewidujący wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta na jego obwodnicę, Stalowa Wola będzie rozwijać system komunikacji publicznej opartej na komunikacji autobusowej z coraz większym udziałem autobusów o napędzie elektrycznym. Znalazło to swoje odzwierciedlenie w przyjętym przez Radę Miejską Miasta Stalowa Wola Programie gospodarki niskoemisyjnej oraz projekcie "Mobilny MOF", który zostanie zgłoszony o dofinansowanie ze Środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020.
Z poważaniem.
Sylwester Piechota
Naczelnik Wydziału Inwestycji, Transportu i Pozyskiwania Funduszy
Urząd Miasta Stalowa Wola
-- 1. Określenie Stalowej Woli jako "aglomeracji" znajduje uzasadnienie jedynie w zakresie przepisów regulujących zagadnienia gospodarki wodno-ściekowej. Pozostałe przepisy definiujące pojęcie "aglomeracja", w tym przepisy Prawa ochrony środowiska (vide obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 12 września 2016 r. w sprawie wykazu miast o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy i aglomeracji, w których wartość wskaźnika średniego narażenia dla miasta o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy i aglomeracji przekracza wartość pułapu stężenia ekspozycji, oraz wykazu miast o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy i aglomeracji, w których wartość wskaźnika średniego narażenia dla miasta o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy i aglomeracji nie przekracza wartości pułapu stężenia ekspozycji -M.P.2016.939 z dnia 2016.09.29 ), odnoszą je do miast powyżej 100 tys. mieszkańców . Stalowa Wola liczy obecnie ok. 60 tys. mieszkańców.
2. Z uwagi na wielkość, układ urbanistyczny, uwarunkowania ekonomiczne, sieć drogową, docelowy kształt sieci dróg przewidujący wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta na jego obwodnicę, Stalowa Wola będzie rozwijać system komunikacji publicznej opartej na komunikacji autobusowej z coraz większym udziałem autobusów o napędzie elektrycznym. Znalazło to swoje odzwierciedlenie w przyjętym przez Radę Miejską Miasta Stalowa Wola Programie gospodarki niskoemisyjnej oraz projekcie "Mobilny MOF", który zostanie zgłoszony o dofinansowanie ze Środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020.
Z poważaniem.
Sylwester Piechota
Naczelnik Wydziału Inwestycji, Transportu i Pozyskiwania Funduszy
Urząd Miasta Stalowa Wola
--
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 02:52.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0