Propozycja ekonomisty w sprawie portu lotniczego Babimost
Uważam że Województwo Lubuskie powinno zupełnie zmienić taktykę działania w sprawie lotniska. Należy:
- zmienić lub nadać nową nazwę handlową dla Lubuskiego Oddziału Przewozów Regionalnych (wymaga to tylko decyzji handlowej, bez zmian prawnych). Nazwa zmieniłaby się na Zielona Góra- Babimost Airport Rail Link- przez co oddział ten miałby postawione jako główne zadanie wyspecjalizowanie się w dowożeniu pasażerów do portu lotniczego- i reklamowanie samego portu lotniczego. W Europie działają sieci kolei pasażerskich wokół dużych lotnisk, dlaczego nie spróbować tego samego w Zielonej Górze?
- zmienić lub nadać nową nazwę handlową dla Lubuskiego Oddziału Przewozów Regionalnych (wymaga to tylko decyzji handlowej, bez zmian prawnych). Nazwa zmieniłaby się na Zielona Góra- Babimost Airport Rail Link- przez co oddział ten miałby postawione jako główne zadanie wyspecjalizowanie się w dowożeniu pasażerów do portu lotniczego- i reklamowanie samego portu lotniczego. W Europie działają sieci kolei pasażerskich wokół dużych lotnisk, dlaczego nie spróbować tego samego w Zielonej Górze?
- należy reklamować usługi kolei regionalnej jako kolei dowozowej na lotnisko, należy wykorzystać kolej jako nośnik reklamy portu lotniczego.
Wszystkie pociągi byłyby oklejone reklamami portu lotniczego, i połączenia minibusowego z/do lotniska z/do dworca kolejowego.
- należy uruchomić dowóz bezpłatną taksówką zbiorczą z dworca kolejowego w Babimoście pod każdy odlatujący samolot.
Wszystkie pociągi byłyby oklejone reklamami portu lotniczego, i połączenia minibusowego z/do lotniska z/do dworca kolejowego.
- należy uruchomić dowóz bezpłatną taksówką zbiorczą z dworca kolejowego w Babimoście pod każdy odlatujący samolot.
Należy wykorzystać szansę jaką dają własne składy, własny park taborowy województwa lubuskiego. Składy kolei pasażerskiej mogłyby reklamować port lotniczy i jego połączenia, szczególnie te nowe. Każdy skład mógłby być oblepiony wielkimi reklamami.
W każdym pociągu mogłyby być dostępne foldery i ulotki, rozkłady połączeń lotniczych. Na razie takich materiałów jest niewiele, ale można ich wydrukować o wiele więcej.
Możnaby wydrukować i rozdawać bezpłatne rozkłady jazdy dla podróżnych udających się do portu lotniczego koleją z przesiadką na minibus.
Województwo Lubuskie powinno przystąpić do IARO- International Air Rail Organisation (www.iaro.com), organizacji która uczy jak rozwijać dojazd podróżnych do lotniska transportem zbiorowym. Dojazd transportem zbiorowym, zwłaszcza koleją, jest bardzo trudny z braku połączenia- jakiegokolwiek, z dworca kolejowego w Babimoście do portu lotniczego. Nie kursuje na tej trasie żaden transport zbiorowy, brak jest nawet taksówek z uwagi na zbyt mały i zbyt płytki rynek.
Także "lubuskie" składy kursujące do Poznania etc. powinny być oklejone reklamami portu lotniczego Babimost. W przyszłości także współfinansowane przez woj. lubuskie składy kolei pasażerskiej kursującej z Zielonej Góry czy Gorzowa do Berlina powinny mieć reklamy tutejszego portu lotniczego. Należy to zastrzec w umowach o dofinansowanie połączeń. Cały tabor wykorzystywany w woj. lubuskim do przewozów pasażerskich powinien być jedną wielką reklamą portu lotniczego.
Połączenia autobusowe
Autobusy przewoźnika Dami kursujące na trasie do Babimostu mogłyby także reklamować port lotniczy, w końcu ich trasa przebiega w jego pobliżu.
Autobusy przewoźnika Dami kursujące na trasie do Babimostu mogłyby także reklamować port lotniczy, w końcu ich trasa przebiega w jego pobliżu.
Przyszłość
Być może władze województwa zachcą ogłosić przetarg dla przewoźników na obsługę połączenia autobusowego Babimost Dworzec Kolejowy- Port Lotniczy Babimost lub nakażą zorganizowanie takiego połączenia organizatorowi lub wykonawcy usług regionalnych połączeń kolejowych. Byc może pomyślą o wskrzeszeniu linii kolejowej na lotnisko i wykupieniu jej od komornika.
--
Być może władze województwa zachcą ogłosić przetarg dla przewoźników na obsługę połączenia autobusowego Babimost Dworzec Kolejowy- Port Lotniczy Babimost lub nakażą zorganizowanie takiego połączenia organizatorowi lub wykonawcy usług regionalnych połączeń kolejowych. Byc może pomyślą o wskrzeszeniu linii kolejowej na lotnisko i wykupieniu jej od komornika.
--
--
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 03:35.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0