dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja ekonomisty w sprawie portu lotniczego Babimost


Uważam że Województwo Lubuskie powinno zupełnie zmienić taktykę działania w sprawie lotniska. Należy:
- zmienić lub nadać nową nazwę handlową dla Lubuskiego Oddziału Przewozów Regionalnych (wymaga to tylko decyzji handlowej, bez zmian prawnych). Nazwa zmieniłaby się na Zielona Góra- Babimost Airport Rail Link- przez co oddział ten miałby postawione jako główne zadanie wyspecjalizowanie się w dowożeniu pasażerów do portu lotniczego- i reklamowanie samego portu lotniczego. W Europie działają sieci kolei pasażerskich wokół dużych lotnisk, dlaczego nie spróbować tego samego w Zielonej Górze?

-  należy reklamować usługi kolei regionalnej jako kolei dowozowej na lotnisko, należy wykorzystać kolej jako nośnik reklamy portu lotniczego.
Wszystkie pociągi byłyby oklejone reklamami portu lotniczego, i połączenia minibusowego z/do lotniska z/do dworca kolejowego.
- należy uruchomić dowóz bezpłatną taksówką zbiorczą z dworca kolejowego w Babimoście pod każdy odlatujący samolot.

Należy wykorzystać szansę jaką dają własne składy, własny park taborowy województwa lubuskiego. Składy kolei pasażerskiej mogłyby reklamować port lotniczy i jego połączenia, szczególnie te nowe. Każdy skład mógłby być oblepiony wielkimi reklamami.

W każdym pociągu mogłyby być dostępne foldery i ulotki, rozkłady połączeń lotniczych. Na razie takich materiałów jest niewiele, ale można ich wydrukować o wiele więcej.

Możnaby wydrukować i rozdawać bezpłatne rozkłady jazdy dla podróżnych udających się do portu lotniczego koleją z przesiadką na minibus.
Województwo Lubuskie powinno przystąpić do IARO- International Air Rail Organisation (www.iaro.com), organizacji która uczy jak rozwijać dojazd podróżnych do lotniska transportem zbiorowym. Dojazd transportem zbiorowym, zwłaszcza koleją, jest bardzo trudny z braku połączenia- jakiegokolwiek, z dworca kolejowego w Babimoście do portu lotniczego. Nie kursuje na tej trasie żaden transport zbiorowy, brak jest nawet taksówek z uwagi na zbyt mały i zbyt płytki rynek.

Także "lubuskie" składy kursujące do Poznania etc. powinny być oklejone reklamami portu lotniczego Babimost. W przyszłości także współfinansowane przez woj. lubuskie składy kolei pasażerskiej kursującej z Zielonej Góry czy Gorzowa do Berlina powinny mieć reklamy tutejszego portu lotniczego. Należy to zastrzec w umowach o dofinansowanie połączeń. Cały tabor wykorzystywany w woj. lubuskim do przewozów pasażerskich powinien być jedną wielką reklamą portu lotniczego.
Połączenia autobusowe
Autobusy przewoźnika Dami kursujące na trasie do Babimostu mogłyby także reklamować port lotniczy, w końcu ich trasa przebiega w jego pobliżu.
Przyszłość
Być może władze województwa zachcą ogłosić przetarg dla przewoźników na obsługę połączenia autobusowego Babimost Dworzec Kolejowy- Port Lotniczy Babimost lub nakażą zorganizowanie takiego połączenia organizatorowi lub wykonawcy usług regionalnych połączeń kolejowych. Byc może pomyślą o wskrzeszeniu linii kolejowej na lotnisko i wykupieniu jej od komornika.
--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 03:35. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja ekonomisty w sprawie portu lotniczego Babimost

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery