Kolei do łódzkiego portu lotniczego nie będzie aż do roku 2020?
Kwestia budowy połączenia kolejowego z portem lotniczym w Łodzi nie była przedmiotem rozważań podczas prowadzonych pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego i PKP PLK uzgodnień w spawie określenia priorytetowych dla regionu inwestycji, rekomendowanych do dofinansowania ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020.
Budowa takiego połączenia nie została również ujęta w ramach innych programów operacyjnych UE na lata 2014 – 2020.
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
W sieci Internet można znaleźć szereg koncepcji połączenia kolejowego do portu lotniczego. Oto kilka z nich.
Fot. Sieć kolei wokół Łodzi
W mojej opinii najlepsza możliwość to wykorzystanie starego odcinka toru dla potrzeb kolei miejskiej na Retkinię. Dobudowanoby szereg nowych przystanków. Tym torem mogłaby też mknąć kolej KDP wyjeżdżając z Łodzi, zaś nowym torem przez Łódź- Port Lotniczy pomknęłyby wszystkie pociągi
Co do minimalnych promieni łuków:
ROZPORZADZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ strona 19
Wszyło mi więc coś takiego:
wg www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=800698&page=102
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=117147595
Inne propozycje:
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Fot. Sieć kolei wokół Łodzi
W mojej opinii najlepsza możliwość to wykorzystanie starego odcinka toru dla potrzeb kolei miejskiej na Retkinię. Dobudowanoby szereg nowych przystanków. Tym torem mogłaby też mknąć kolej KDP wyjeżdżając z Łodzi, zaś nowym torem przez Łódź- Port Lotniczy pomknęłyby wszystkie pociągi
Moim zdaniem "słaba" jest ta koncepcje. W optymalnym rozwiązaniu powinna być możliwość przejazdu pociągów jadących z kierunku Pabianic obok terminala, zatrzymania i dalszej jazdy na Kaliski ; Fabryczny ; Warszawa bez zmiany czoła. Wszystkie pociągi ŁKA jadące z/do Zduńskiej Woli powinny obsługiwać Lublinek, w ten sposób uniknęli byśmy konieczności tworzenia odrębnej relacji z/do lotniska.
Widzał bym to tak:
lub tak:
Co do minimalnych promieni łuków:
ROZPORZADZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ strona 19
Wszyło mi więc coś takiego:
Zastrzegam że nie jestem specjalistą w dziedzinie budowy linii kolejowych.
wg www.skyscrapercity.com/
http://www.skyscrapercity.
Inne propozycje:
--
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 08:29.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0