dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z Koleją Dużych Prędkości na odcinku Psary- Olkusz- Kraków?


Na jakim etapie jest realizacja tego projektu?
" W sprawie odcinka Psary - Olkusz - Kraków obecnie realizowane jest studium wykonalności (SW) - dokumentacja przedprojektowa dla modernizacji linii kolejowej E65 Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Kraków/Katowice - Zwardoń/Zebrzydowice - granica państwa. Umowa na realizację SW została podpisana w czerwcu 2009 r. Zakończenie planowane jest na sierpień 2013 r. Projekt jest finansowany ze środków UE oraz środków własnych PKP PLK SA. Studium to ma na celu przygotowanie optymalnego programu modernizacyjnego dla linii kolejowej E65 Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Kraków/Katowice - Zwardoń/Zebrzydowice - granica państwa.

   Projekt obejmuje 510 km linii kolejowych i został podzielony na 4 zadania, tj.:

   - zadanie 1.: Grodzisk Mazowiecki - Knapówka,

   - zadanie 2.: Knapówka - Nakło - Sucha - Katowice,

   - zadanie 3.: Knapówka - Nakło - Sucha - Kraków,

   - zadanie 4.: Katowice - Zebrzydowice/Zwardoń - granica państwa.

   Wykonawca SW przeanalizował opcje prędkościowe, tj. od 160 km/h do 300 km/h, w wyniku analiz podjęto do dalszego studiowania prędkości: dla zadania 1., 2., 3. - 300 km/h, a dla zadania 4. - 160 km/h.

   Projekt w zakresie zadania 2. i 3. przewiduje budowę nowej linii kolejowej, odgałęziającej się od linii nr 4 - Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) w rejonie miejscowości Nakło (ok. km 181,000). Zakłada się, że dalej linia będzie poprowadzona jako wspólna dla kierunku Krakowa i Katowic do miejscowości Sucha i tu przewiduje się rozgałęzienie linii w kierunkach Krakowa i Katowic. Zakłada się, że linia w kierunku Krakowa zostanie włączona w modernizowaną linię E30 w rejonie miejscowości Zabierzów. Na linii kolejowej w kierunku Katowic (zadanie 2.) projektowany jest przystanek osobowy Olkusz Południowy w rejonie miejscowości Olkusz.

   Stan realizacyjny projektu: zakończono fazę I realizowanego studium wykonalności. Efektem prac jest inwentaryzacja infrastruktury, wybór opcji modernizacyjnych oraz raporty środowiskowe. Obecnie kontynuowane są prace związane z realizacją fazy II. Efektem prac tej fazy będzie dokumentacja geodezyjna do celów projektowych, decyzje środowiskowe, decyzje o ustalenie lokalizacji linii kolejowej w trybie rozdziału 2b ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, projekt wstępny oraz wnioski o dofinansowanie.

   W związku z procesem pozyskiwania decyzji administracyjnych będących najbardziej istotnymi elementami realizowanego studium podjęto szereg działań przybliżających ideę budowy linii kolejowej w nowym śladzie, w tym: kampanię informacyjną, spotkania z mieszkańcami i władzami samorządowymi w poszczególnych gminach oraz zainteresowanych instytucji takich jak: zarządców dróg, nadleśnictw, parków narodowych i krajobrazowych. Spotkania te miały na celu zaznajomienie mieszkańców i władz samorządowych z przebiegiem trasy oraz poczynienie niezbędnych uzgodnień w zakresie układów komunikacyjnych (drogowych) pozwalających na wyeliminowanie jak największej ilości ewentualnych konfliktów.

   Z uwagi na specyfikę planowanej linii kolejowej, która powinna cechować się odpowiednim układem geometrycznym i pochyleniami (odmiennymi niż dla dróg kołowych) pozwalającymi na osiągnięcie zakładanej prędkości, bierze się pod uwagę wykup gruntów i nieruchomości pod nowy ślad linii kolejowej w zadaniach 2. i 3. Przyjmuje się, iż realizacja odcinka obejmującego zadania 2 i 3 rozpocznie się w systemie projekt, a następnie budowa po zakończeniu studium wykonalności, to jest najwcześniej w następnej perspektywie finansowej 2014-2020.

   Z poważaniem

   Podsekretarz stanu

   Andrzej Massel

   Warszawa, dnia 19 marca 2012 r"

z interpelacji poselskich.,

 

Dnia 22 czerwca 2012 r. Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej podjęło decyzję o wstrzymaniu prowadzenia dalszych prac studialnych dla następujących zadań ze Studium Wykonalności dla E65-Południe (projekt POIiŚ 7.1-42),:

·         Zadania 1 Grodzisk Mazowiecki- Nakło,

·         Zadania 2 Nakło – Sucha – Katowice Szopienice Południowe,

·         Zadania 3 Nakło – Sucha - Kraków (Zabierzów)

oraz wyłączeniu z Zadania 4 odcinka Bielsko Biała Lipnik – Zwardoń.

 

Wstrzymanie prac wynikało z faktu, iż planowane na perspektywę finansową  2014-2020 środki finansowe przewidziane na modernizację infrastruktury kolejowej w Polsce są niewystarczające na podjęcie modernizacji całego zakresu wynikającego ze studium dla E-65 Południe.

 

Ze względu na rosnące potrzeby przewozowe oraz niezadowalający stan odcinka Katowice – Zebrzydowice – granica państwa zdecydowano o realizacji prac na przedmiotowym odcinku. Kontynuacja niniejszego zadania pozwoli na zapewnienie ciągłości CMK ze zmodernizowanym odcinkiem Gdynia – Warszawa, a co za tym idzie  udostępnienie przewoźnikom całego korytarza ze średnią prędkością – ok. 160 km/h.

 

Realizacja projektu  pn." Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska, etap I: linia E 65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice" planowana jest w perspektywie 2014-2020 przy współudziale środków z Instrumentu CEF.

 

Ponadto, w ramach połączenia Krakowa z CMK (alternatywne połączenie) wykonano roboty rewitalizacyjne na  liniach: LK 8 (Kraków – Kozłów), LK 64 (Starzyny – Kozłów), LK 570 (Starzyny – Psary).

 

Na całym odcinku maksymalna prędkość wynosi od 100-120 km/h. W dalszej przyszłości planowane są prace modernizacyjne urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

--

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 12:24. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z Koleją Dużych Prędkości na odcinku Psary- Olkusz- Kraków?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery