Co z przystankiem kolejowym Olkusz Rynek?
Wokół Krakowa powstała Szybka Kolej Aglomeracyjna, połączenia funkcjonują z częstotliwością co 30 minut.
Opracowuję schemat połączeń kolei aglomeracyjnej w przyszłości, i zastanawiam się, czy połączenie Olkusz- Kraków, z czasem przejazdu ok. 1 godziny, jest możliwe?
Jak sądzę, konieczna byłaby budowa łącznicy:
albo omijającej stację Jaworzno- Szczakowa
-albo nowego torowiska ze stacji Trzebinia- Siersza do Bukowna
Docelowy czas przejazdu ok. 55 minut- 1 godzina byłby wówczas możliwy do osiągnięcia. Pociągi kolei aglomeracyjnej mogłyby wówczas kursować co 30 minut w szczycie i np. co 60 minut poza szczytem. Interesuje mnie, czy władze miasta Olkusz chciałyby poprzeć projekt budowy nowych torowisk skracających dystans z Olkusza do Krakowa? W chwili obecnej przebieg sieci kolejowej jest nieatrakcyjny, bez nowych inwestycji w budowę łącznic lub nowych torowisk projekt kolei aglomeracyjnej Olkusz- Kraków nie ma szans.
Władze miasta musiałyby może przeznaczyć środki na opracowanie studium wykonalności takiego połączenia oraz lobbować o sfinansowanie tej inwestycji ze środków UE w perspektywie budżetowej 2014- 2020.
W nawiązaniu do listu przesyłam plik graficzny, jest to odcinek toru na trasie Olkusz- Kraków o długości ok., 8 - 9 km, czyniący kolej aglomeracyjną Kraków- Olkusz- możliwą.
Pisaliśmy w sprawie uruchomienia połączeń kolei pasażerskiej typu Szybka Kolej Aglomeracyjna na trasie Olkusz- Wolbrom- Tunel (zmiana kierunku)- Kraków Główny.
Pisaliśmy w sprawie uruchomienia połączeń kolei pasażerskiej typu Szybka Kolej Aglomeracyjna na trasie Olkusz- Wolbrom- Tunel (zmiana kierunku)- Kraków Główny.
Temat opisujemy w prasie.
W chwili obecnej, połączenia z Krakowa zaplanowano nie do Wolbromia, ale do Sędziszowa w woj, świętokrzyskim. Chcielibyśmy jednak, aby zarząd województwa zapoznał się dokładniej z tym tematem, tak aby plany połączeń można było zmodyfikować, i aby kursy kolei aglomeracyjnej do Wolbromia i Olkusza stały się możliwe. Obecnie SKA kursuje na trasie do Wieliczki co 30 minut.
W przyszłości byłoby możliwe skrócenie czasu przejazdu do ok. 45 minut w relacji Kraków- Wolbrom i do 60 minut w relacji Kraków- Olkusz dzięki budowie łącznika eliminującego konieczność zmiany kierunku jazdy na stacji Tunel. Propozycję załącza się. Możliwe jest także wybudowanie przystanku Wolbrom Centrum, w centrum Wolbromia, por. załącznik.
Początkowo pociągi SKA w relacji Kraków Główny- Tunel- Wolbrom- Olkusz mogłyby kursować co 60 minut i co 30 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Czy UMiG popiera pomysł budowy przystanku pasażerskiego "Olkusz Rynek" na ul. Żuradzkiej, przy przejeździe kolejowym?
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 12:09.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0