dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z przystankiem kolejowym Olkusz Rynek?

Wokół Krakowa powstała Szybka Kolej Aglomeracyjna, połączenia funkcjonują z częstotliwością co 30 minut.

Opracowuję schemat połączeń kolei aglomeracyjnej w przyszłości, i zastanawiam się, czy połączenie Olkusz- Kraków, z czasem przejazdu ok. 1 godziny, jest możliwe? 
Jak sądzę, konieczna byłaby budowa łącznicy: 
albo omijającej stację Jaworzno- Szczakowa
-albo nowego torowiska ze stacji Trzebinia- Siersza do Bukowna

Docelowy czas przejazdu ok. 55 minut- 1 godzina byłby wówczas możliwy do osiągnięcia. Pociągi kolei aglomeracyjnej mogłyby wówczas kursować co 30 minut w szczycie i np. co 60 minut poza szczytem. Interesuje mnie, czy władze miasta Olkusz chciałyby poprzeć projekt budowy nowych torowisk skracających dystans z Olkusza do Krakowa? W chwili obecnej przebieg sieci kolejowej jest nieatrakcyjny, bez nowych inwestycji w budowę łącznic lub nowych torowisk projekt kolei aglomeracyjnej Olkusz- Kraków nie ma szans.
Władze miasta musiałyby może przeznaczyć środki na opracowanie studium wykonalności takiego połączenia oraz lobbować o sfinansowanie tej inwestycji ze środków UE w perspektywie budżetowej 2014- 2020.

W nawiązaniu do listu przesyłam plik graficzny, jest to odcinek toru na trasie Olkusz- Kraków o długości ok., 8 - 9 km, czyniący kolej aglomeracyjną Kraków- Olkusz- możliwą.


Pisaliśmy  w sprawie uruchomienia połączeń kolei pasażerskiej typu Szybka Kolej Aglomeracyjna na trasie Olkusz- Wolbrom- Tunel (zmiana kierunku)- Kraków Główny.

Temat opisujemy w prasie. 
W chwili obecnej, połączenia z Krakowa zaplanowano nie do Wolbromia, ale do Sędziszowa w woj, świętokrzyskim. Chcielibyśmy jednak, aby zarząd województwa zapoznał się dokładniej z tym tematem, tak aby plany połączeń można było zmodyfikować, i aby kursy kolei aglomeracyjnej do Wolbromia i Olkusza stały się możliwe. Obecnie SKA kursuje na trasie do Wieliczki co 30 minut. 

W przyszłości byłoby możliwe skrócenie czasu przejazdu do ok. 45 minut w relacji Kraków- Wolbrom i do 60 minut w relacji Kraków- Olkusz dzięki budowie łącznika eliminującego konieczność zmiany kierunku jazdy na stacji Tunel. Propozycję załącza się. Możliwe jest także wybudowanie przystanku Wolbrom Centrum, w centrum Wolbromia, por. załącznik.

Początkowo pociągi SKA w relacji Kraków Główny- Tunel- Wolbrom- Olkusz mogłyby kursować co 60 minut i co 30 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego.


Czy UMiG popiera pomysł budowy przystanku pasażerskiego "Olkusz Rynek" na ul. Żuradzkiej, przy przejeździe kolejowym?


ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 12:09. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z przystankiem kolejowym Olkusz Rynek?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery