Czy w Krakowie można wydzielić torowiska kolei miejskiej?
Po pobycie w Niemczech i korzystaniu z tamtejszych systemów SKM (S-bahn) chciałbym opisać stan prac nad wdrożeniem kolei aglomeracyjnej w Krakowie. Jak wygląda stopień oddzielenia ruchu aglomeracyjnego od ruchu SKM na sieci kolei miejskiej Krakowa z perspektywy przewoźnika KM? Patrząc na doświadczenia niemieckie, rozdzielenie sieci było dopiero początkiem kształtowania systemów kolei miejskich. Czy takie plany istnieją w Krakowie?
Na odcinku Kraków Mydlniki- Kraków Główny mapa z której korzystam pokazuje 4 tory, z czego tylko dwa są wykorzystane do ruchu poc. osobowych, pozostałe wydają się porzucone.
Czy istnieje możliwość wygospodarowania 1 dodatkowej pary dla ruchu podmiejskiego? Wydaje się to technicznie możliwe- istnieją liczne porzucone torowiska, część na mojej mapie oznaczono linią przerywaną, być może już je zdemontowano, jako zbyteczne.
Most nad ul. Kamienną- 4 tory
Most nad ul. Prądnicą- ponad 7 torów
Most nad ul. Wł. Łokietka- 5 torów
Most nad ul. Racławicką- 4 tory
Most nad ul. Stachiewicza- 5 torów
--
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Na odcinku Kraków Mydlniki- Kraków Główny mapa z której korzystam pokazuje 4 tory, z czego tylko dwa są wykorzystane do ruchu poc. osobowych, pozostałe wydają się porzucone.
Czy istnieje możliwość wygospodarowania 1 dodatkowej pary dla ruchu podmiejskiego? Wydaje się to technicznie możliwe- istnieją liczne porzucone torowiska, część na mojej mapie oznaczono linią przerywaną, być może już je zdemontowano, jako zbyteczne.
Gdyby te rozerwane odcinki połączono, dokonując relatywnie niewielkich nakładów inwestycyjnych, linia ta na całym odcinku Kraków Mydlniki- Kraków Główny mogłaby być czterotorowa. Niestety, jak pokazuje moja mapa, część torowisk na 4-rotorowym odcinku rozebrano. Dlaczego? Wszystkie mosty nad siecią drogową mają 4-ry i więcej torów, tak samo skrzyżowanie dwupoziomowe z linią kolejową nr 95 pozwala na przeprowadzenie 4 torów, tylko że jeden tor został zlikwidowany.
Most nad ul. Prądnicą- ponad 7 torów
Most nad ul. Wł. Łokietka- 5 torów
Most nad ul. Racławicką- 4 tory
Most nad ul. Stachiewicza- 5 torów
Most nad ul. Armii Krajowej- 6 torów
Most nad ul. Zielony Most- 5 torów
Most nad ul. Zielony Most- 5 torów
Proszę o informacje pozwalające opisać stopień oddzielenia ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego także na odcinku Kraków Płaszów- Kraków Bieżanów. Tam także istnieje możliwość oddzielenia ruchu miejskiego od podmiejskiego. Istnieją dodatkowe, równoległe pary torów na tym odcinku, umożliwiające takie rozwiązanie.
Jakie są plany wobec odcinka Kraków Płaszów- Kraków Główny? Czy będzie rozbudowany z oddzieleniem sieci kolei aglomeracyjnej? Czy istnieje szansa na wydzielenie całego ciągu kolei aglomeracyjnej z Wieliczki do MPL Balice do osobnej sieci torowisk równoległych do sieci kolei dalekobieżnej i regionalnej?
Chcę ustalić, czy PKP PLK byłoby skłonne, wzorem Gdańska, wydzielić i przekazać infrastrukturę kolei miejskiej w zarząd innemu, na przykład nowo powołanemu podmiotowi, lub samorządowi? Pozwoliłoby to na utworzenie prawdziwej sieci kolei miejskiej w Krakowie- z segregacją infrastruktury, wzorem dużych miast Europy Zachodniej. Możliwe jest wniesienie majątku aportem do nowego podmiotu, w którym udział miałyby lokalne samorządy etc. Interesuje mnie opinia przewoźnika KM do tej propozycji. --
--
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 22:28.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0