dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czy w Krakowie można wydzielić torowiska kolei miejskiej?

Po pobycie w Niemczech i korzystaniu z tamtejszych systemów SKM (S-bahn) chciałbym opisać stan prac nad wdrożeniem kolei aglomeracyjnej w Krakowie. Jak wygląda stopień oddzielenia ruchu aglomeracyjnego od ruchu SKM na sieci kolei miejskiej Krakowa z perspektywy przewoźnika KM? Patrząc na doświadczenia niemieckie, rozdzielenie sieci było dopiero początkiem kształtowania systemów kolei miejskich. Czy takie plany istnieją w Krakowie?

Na odcinku Kraków Mydlniki- Kraków Główny mapa z której korzystam pokazuje 4 tory, z czego tylko dwa są wykorzystane do ruchu poc. osobowych, pozostałe wydają się porzucone.
Czy istnieje możliwość wygospodarowania 1 dodatkowej pary dla ruchu podmiejskiego? Wydaje się to technicznie możliwe- istnieją liczne porzucone torowiska, część na mojej mapie oznaczono linią przerywaną, być może już je zdemontowano, jako zbyteczne.

Gdyby te rozerwane odcinki połączono, dokonując relatywnie niewielkich nakładów inwestycyjnych, linia ta na całym odcinku Kraków Mydlniki- Kraków Główny mogłaby być czterotorowa. Niestety, jak pokazuje moja mapa, część torowisk na 4-rotorowym odcinku rozebrano. Dlaczego? Wszystkie mosty nad siecią drogową mają 4-ry i więcej torów, tak samo skrzyżowanie dwupoziomowe z linią kolejową nr 95 pozwala na przeprowadzenie 4 torów, tylko że jeden tor został zlikwidowany.

Most nad ul. Kamienną- 4 tory
Most nad ul. Prądnicą- ponad 7 torów
Most nad ul. Wł. Łokietka- 5 torów
Most nad ul. Racławicką- 4 tory
Most nad ul. Stachiewicza- 5 torów
Most nad ul. Armii Krajowej- 6 torów
Most nad ul. Zielony Most- 5 torów

Proszę o informacje pozwalające opisać stopień oddzielenia ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego także na odcinku Kraków Płaszów- Kraków Bieżanów. Tam także istnieje możliwość oddzielenia ruchu miejskiego od podmiejskiego. Istnieją dodatkowe, równoległe pary torów na tym odcinku, umożliwiające takie rozwiązanie.

Jakie są plany wobec odcinka Kraków Płaszów- Kraków Główny? Czy będzie rozbudowany z oddzieleniem sieci kolei aglomeracyjnej? Czy istnieje szansa na wydzielenie całego ciągu kolei aglomeracyjnej z Wieliczki do MPL Balice do osobnej sieci torowisk równoległych do sieci kolei dalekobieżnej i regionalnej?

Chcę ustalić, czy PKP PLK byłoby skłonne, wzorem Gdańska, wydzielić i przekazać infrastrukturę kolei miejskiej w zarząd innemu, na przykład nowo powołanemu podmiotowi, lub samorządowi? Pozwoliłoby to na utworzenie prawdziwej sieci kolei miejskiej w Krakowie- z segregacją infrastruktury, wzorem dużych miast Europy Zachodniej. Możliwe jest wniesienie majątku aportem do nowego podmiotu, w którym udział miałyby lokalne samorządy etc. Interesuje mnie opinia przewoźnika KM do tej propozycji.

--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 22:28. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czy w Krakowie można wydzielić torowiska kolei miejskiej?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery