dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

KDP do Zamościa po torze szerkotorowym?


wydawca Gazety Zamojskiej bada szansę wprowadzenia połączeń KDP w relacji do Zamościa. Jest to jedyna linia zdolna obsłużyć pociągi KDP. Czy podejmują Państwo działania w sprawie wznowienia przewozów pasażerskich na tej - najszybszej linii w okolicy?

Opisujemy tematy mocno drażniące lokalną ludność w naszych wydaniach lokalnych. Jednym z nich jest monopol PKP LHS sp. z o.o. Chcielibyśmy, aby po linii LHS, która podobnie jak linia CMK, ma bardzo dobrą geometrię przebiegu torowisk, kursowały pociągi KDP.

Informuję tez o planach wydawnictwa:

Jest to np. wprowadzenie mechanizmów zmiany rozstawu osi poc. pasażerskich. W Hiszpanii dziennie 500 poc. ma zmienianą szerokość osi wagonów. 

Pozdrawiam,
Adam 
Gazeta Zamojska

Szanowny Panie,

 

w odpowiedzi na Pańskie zapytanie, dotyczące możliwości uruchomienia pociągów dużych prędkości na infrastrukturze zarządzanej przez  PKP Linię Hutniczą Szerokotorową  sp. z o.o. (LHS) informuję, że podstawą prawną obecnego modelu funkcjonowania LHS, polegającym na łączeniu funkcji zarządcy infrastruktury i przewoźnika kolejowego bez obowiązku udostępniania infrastruktury kolejowej wynikają z przepisów art. 5 oraz art. 36 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U.  z 2013 r., poz. 1594 ze zm.).

Na wstępie należy zauważyć, że zgodnie z art. 36 ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym, do infrastruktury obejmującej linie kolejowe o szerokości innej niż 1435 mm nie stosuje się przepisów art. 29 – 36, a więc dotyczących udostępniania infrastruktury kolejowej i pobierania opłat za to udostępnianie. LHS to linia o rozstawie szyn 1520 mm, w związku z czym podlega wyłączeniu ze stosowania wskazanych przepisów. Jeden z wyłączonych przepisów (art. 29 ust. 1b) wskazuje, że Przewoźnicy kolejowi są uprawnieni do minimalnego dostępu do infrastruktury kolejowej oraz dostępu na sieci kolejowej do urządzeń związanych z obsługą pociągów, a także do zapewnienia tej obsługi (…). Na tej podstawie można stwierdzić, że na linii zarządzanej przez LHS przewoźnikom kolejowym nie przysługuje prawo do minimalnego dostępu do infrastruktury. Fakt nieudostępniania innym przewoźnikom linii kolejowej nr 65 wynika więc z przepisów ustawy o transporcie kolejowym.

Art. 5 ust. 4 pkt 2 ustawy o transporcie kolejowym wskazuje, że Prezes Urzędu Transportu Kolejowego może w drodze decyzji zezwolić zarządcy na wykonywanie przewozu osób i rzeczy na wyodrębnionej organizacyjnie linii bez wymagania prowadzenia odrębnej rachunkowości, o której mowa w pkt. 1, pod warunkiem nieudostępnienia tej linii przewoźnikom kolejowym. Zapis ten stanowi podstawę decyzji Prezesa UTK z 01.03.2004 r. nr TRL/3/04 zezwalającej na wykonywanie przewozów rzeczy bez wymagania prowadzenia odrębnej rachunkowości w zakresie zarządzania infrastrukturą kolejową oraz wykonywania przewozów kolejowych. Decyzja została wydana w związku z wnioskiem LHS, która wypełniła wszystkie warunki związane z uzyskaniem zdolności do wypełnienia funkcji przewoźnika kolejowego rzeczy.

Pragnę również poinformować, że decyzje dotyczące lokalizacji linii kolejowych dużych prędkości (a więc takich, na których prowadzi się przewozy pasażerskie z prędkością nie mniejszą niż 200 km/h) podejmowane są na szczeblu rządowym i nie należą do właściwości Prezesa UTK (planowanie działań inwestycyjnych czy rozwój polityki przewozowej nie należą do kompetencji Prezesa UTK wymienionych w art. 13 ustawy o transporcie kolejowym). Organ regulacyjny, zgodnie z art. 13 ust. 1 pkt 9 wydaje jedynie decyzje o przyznaniu otwartego dostępu dla pasażerskich przewozów kolejowych (przewozy komercyjne, nie objęte umowami o świadczenie usług publicznych). Zgodnie z art. 28r ust. 1 ustawy o transporcie kolejowym, może ona być wydana na podstawie wniosku złożonego przez przewoźnika kolejowego. Możliwość uruchomienia pociągów pasażerskich kursujących z prędkością nie mniejszą niż 200km/h jest więc uzależniona nie tylko od parametrów infrastruktury, ale także od istnienia przewoźnika deklarującego chęć uruchomienia takich połączeń. Należy przy tym zauważyć, że uruchomienie KDP wiąże się z koniecznością dostosowania infrastruktury kolejowej do prowadzenia ruchu z prędkością większą lub równą 200 km/h, a więc z ogromnymi nakładami inwestycyjnymi. Polegają one m.in. na zapewnieniu odpowiedniego zasilania w energię elektryczną, przebudowie skrzyżowań z drogami publicznymi z jednopoziomowych na dwupoziomowe, modernizacji urządzeń sterowania ruchem czy obiektów inżynieryjnych. Aby uruchomienie KDP było ekonomicznie uzasadnione, konieczne jest istnienie wystarczających potoków pasażerskich, które są generowane przez największe aglomeracje w kraju.

Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia w zakresie pozycji LHS na rynku kolejowym oraz polityki regulacyjnej Prezesa UTK w zakresie rozwoju KDP uzna Pan za wystarczające.
--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 12:55. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for KDP do Zamościa po torze szerkotorowym?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery