dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Koleje Małopolskie nie są zainteresowane trasą do Krakowa- Nowej Huty

Pytanie: dlaczego pociągi KM nie kursują w godzinach szczytu do dzielnicy Nowa Huta? Mogłyby obsługiwać ołączenia co 30 minut tylko w godzinach szczytu?

- dlaczego KM nie obsługują innych połączeń na terenie miasta czym doprowadziły do zamknięcia znacznej części stacji kolei pasażerskiej na terenie Krakowa? Miasto jest 3. najbardziej zanieczyszczonym w Europie.

- czy KM planują przedłużenie kursów Kolei Małopolskich do stacji Kraków Lubocza i stacji Kraków Wadów/ Spławy? Obie stacje istnieją obecnie, ale są nieczynne. Początkowo pociągi mogłyby kursować co 30 minut tylko w godz. szczytu. Oto zdjęcia z przebiegu tej linii:




Załączam fotografie porzuconych stacji krakowskiej sieci skm:

- dlaczego pociągi pasażerskie nie obsługują tych- zniszczonych i porzuconych- stacji na terenie Krakowa?







Przystanek kolejowy Kraków-Lubocza, widok od zachodu











Witam

W nawiązaniu do zapytania prasowego poniżej przesyłam komentarz Prezesa Zarządu Koleje Małopolskie Pana Ryszarda Rębilasa:

 

Zgodnie z kierunkiem Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w województwie małopolskim, w obrębie Krakowskiego Obszaru Metropolitarnego powstaje system połączeń kolejowych uruchamianych w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Przyjęty kierunek działalności Spółki Koleje Małopolskie w sposób zdecydowany wpisuje się w założenia systemu albowiem przewoźnik dysponuje nowoczesnym taborem, uruchamia pociągi z dużą częstotliwością ( co 30 minut) , stosuje integrację taryfową z innymi przewoźnikami, kreuje węzły przesiadkowe wokół stacji kolejowych.  

Obecnie uruchomiony został na zmodernizowanej linii kolejowej jeden z pierwszych odcinków SKA z Krakowa do Wieliczki a od września br. relacja ta zostanie wydłużona do Portu Lotniczego w Balicach.

Wykorzystując docelowy maksymalny zasięg działania Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej we wszystkich przewidzianych kierunkach wraz z budową nowych przystanków kolejowych,  przy wykorzystaniu istniejącej infrastruktury kolejowej można skutecznie zorganizować wokół Krakowa sprawny i szybki sposób przemieszczania się podróżnych spełniający oczekiwania pasażerów. 

 

 

pozdrawiam

Barbara Węgrzynek

Główny specjalista | Departament Handlowy |

 

„Koleje Małopolskie" sp. z o.o.

30-017 Kraków | ul. Racławicka 56/416 | tel.: +48 12 30 71 714


 
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 22:23. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Koleje Małopolskie nie są zainteresowane trasą do Krakowa- Nowej Huty

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery