dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Rewolucja na podlaskich torach. Od Nowego Roku o połowę więcej połączeń Przewozów Regionalnych

Miesiące negocjacji, ustaleń optymalnych połączeń - ale jest sukces. W środę 5 października 2016 roku Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego wspólnie z Jarosławem Glazerem, dyrektorem Przewozów Regionalnych, Marcinem Wróblem ze Stowarzyszenia Centrum Zrównoważonego Transportu oraz Leszkiem Lulewiczem z Urzędu Marszałkowskiego mogli wspólnie ogłosić mieszkańcom Podlaskiego bardzo dobrą wiadomość.

Ilustracja do artykuÅu pkp-01.jpg

Po szeregu konsultacjach społecznych, wielkiej pracy Przewozów Regionalnych, pracowników urzędu, stowarzyszenia Centrum Zrównoważonego Transportu udało się przygotować od Nowego Roku rozkład który pozwoli na zwiększenie o 50 proc. ilości połączeń w porównaniu z rokiem 2016 – podkreśla Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego. - To ewenement w skali kraju, zwłaszcza, że odbędzie się to stosunkowo niewielkim kosztem, bo budżet jaki przeznaczamy na przewozy pasażerskie zwiększy się o 3,2 mln zł w stosunku do 18,5 mln jakie przeznaczaliśmy na przewozy dotychczas. Mam tylko nadzieję, że z przewozów regionalnych korzystać będzie coraz więcej mieszkańców.

Szczegóły zmian przedstawił Jarosław Glazer, dyrektor podlaskiego oddziału Przewozów Regionalnych.

W 2016 roku Oddział Podlaski uruchamia 45 pociągów i wykona 1057 tys. km. Natomiast już od stycznia 2017 roku w naszym województwie będzie kursowało 68 pociągów, które łącznie wykonają niemal 1 600 tys. km – podkreśla dyrektor Glazer. – Pojawią się nowe relacje, np. Białystok-Łapy, Łapy-Kuźnica Białostocka, Szepietowo-Kuźnica Białostocka-Szepietowo czy Białystok-Grajewo-Białystok. Tak te obiegi udało się ułożyć tak, by przy nie zwiększając ilości ludzi i sprzętu wykonać znacznie więcej przejazdów. Liczę na to, że dobrze znamy rynek i nasze wyliczenia okażą się opłacalne, a i mieszkańcy zechcą skorzystać z tej oferty.

O ile zostanie zwiększona liczba par pociągów:

Białystok – Szepietowo z 7 do 10

Białystok – Łapy z 7 do 11

Białystok – Sokółka z 5 do 9

Białystok – Kuźnica Białostocka z 2 do 5

Białystok – Suwałki z 3 do 4

Białystok – Ełk z 3 do 4 (+ 1 para do Grajewa)

Białystok – Czeremcha z 2 do 4

Hajnówka – Siedlce  z 2 (w tym 1 z przesiadką) do 2

Hajnówka – Czeremcha z 4 (+1 w niedzielę) do 6

Leszek Lulewicz, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu UMWP podkreślił, że taka optymalizacja pracy taboru i ludzi Przewozów Regionalnych możliwa będzie dopiero od 2017 roku.

Do tej pory było to niemożliwe, bo mieliśmy umowy przetargowe z przewoźnikami. Tymczasem od 2017 do 2020 roku będzie obowiązywać czteroletnia umowa ze spółką Przewozy Regionalne na zasadzie bezpośredniego powierzenia. To nam otworzyło dodatkowe możliwośći, udało się zwiększyć pracę o 50 proc. Inne województwa zawsze zazdrościły nam nowoczesnego taboru, teraz zaś ten tabor będzie jeszcze optymalnie eksploatowany – podkreśla dyrektor Lulewicz. - Dodam, że te zwiększenie nie obejmuje połączenia z Białegostoku do Kowna, a dzięki Zarządowi Województwa Podlaskiego już teraz wiadomo, że to połączenie będzie kontynuowane okresie letnim w 2017 roku.

Do obsługi połączeń regionalnych będą wykorzystane pojazdy użyczone przez samorządu województwa. Na trasach bez trakcji elektrycznych kursuje 11 szynobusów spalinowych. Przewozy korzystają także z sześciu zmodernizowanych jednostek elektrycznych na trasach Białystok – Szepietowo, Białystok – Ełk, Białystok-Kuźnica Białostocka.

– Udało nam się coś, czego jeszcze nikt na taką skale w Polsce nie zrobił – mówi Marcin Wróbel. - Transport publiczny to przyszłość, przykłady ze świata pokazują, że zbyt mało połączeń nigdy nie zachęci pasażerów.

wg wrotapodlasia.pl

Posted by Telewizja Opera on 22:39. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Rewolucja na podlaskich torach. Od Nowego Roku o połowę więcej połączeń Przewozów Regionalnych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery