Linia kolejowa Cieszyn- Bielsko Biała: PLK odpowiada na pytanie o jej los
W odpowiedzi na e-mail uprzejmie informuję , że w planach inwestycyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie przewidują prac na linii kolejowej nr 190 na odcinku Bielsko Biała – Skoczów. Zadanie to nie zostało ujęte w Regionalnym Programie Operacyjnym na lata 2014 – 2020. Obecnie trwają prace związane z opracowaniem Studium Wykonalności ( dokumentacji przedprojektowej ) dla projektu pn.: „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce". PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują podpisanie umowy na realizację prac na tym odcinku w systemie „projektuj i buduj" w III kwartale 2018 r. Zakończenie wszystkich robót planujemy w IV kwartale 2020 r.
Jacek Karniewski
Zespół Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Biuro Komunikacji i Promocji
Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach
Nasze pytania:
- jaki jest stan tej linii wg PKP PLK?
Z prasy:
Zdjęcia pokazują stan opuszczonej linii kolejowej 190 od stacji Bielsko Biała Główna do Cieszyna łącznie z czynnym odcinkiem Skoczów - Goleszów. Linia w wielu miejscach jest już nieprzejezdna z powodu bujnej roślinności, która opanowała ją.
--
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informują, że prace na linii 190 są zapisane w ramach zadania „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów - Bieniowiec - Skoczów - Goleszów - Wisła Głębce". Przedsięwzięcie obejmować będzie rewitalizację linii kolejowych nr 694/157/190/191, tworzących połączenie kolejowe na trasie Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce i łączących obszary o wysokiej koncentracji ruchu turystycznego. Zakres rzeczowy zadania będzie obejmował głównie prace odtworzeniowe w zakresie nawierzchni kolejowej, urządzeń sterowania ruchem i telekomunikacji oraz elementów elektroenergetyki, co pozwoli na podniesienie parametrów eksploatacyjnych linii kolejowych i zwiększenie ich przepustowości. Planowane są również prace związane z poprawą stanu obiektów inżynieryjnych. Projekt ma zasadnicze znaczenie dla poprawy połączenia kolejowego i spójności komunikacyjnej południa Polski z Beskidem Śląskim, w tym ze stacjami kolejowymi Cieszyn i Wisła Głębce. Przyczyną obecnej niskiej atrakcyjności przewozów kolejowych realizowanych do Cieszyna i Wisły jest wydłużony czas jazdy spowodowany złym stanem technicznym infrastruktury kolejowej. Rewitalizacja ciągu transportowego przyczyni się do poprawy atrakcyjności turystycznej regionu, zwiększając efektywność ekonomiczną przewozów, jak również konkurencyjność transportu kolejowego wobec transportu autobusowego.
Realizację zadania przewidziano na lata 2018 – 2020.
Projekt jest zapisany w KPK w RPO woj. śląskiego.
Zespół prasowy PLK
--