Kolei do łódzkiego portu lotniczego nie będzie aż do roku 2020?
Otrzymaliśmy stanowisko PKP PLK w tej sprawie:
Kwestia budowy połączenia kolejowego z portem lotniczym w Łodzi nie była przedmiotem rozważań podczas prowadzonych pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego i PKP PLK uzgodnień w spawie określenia priorytetowych dla regionu inwestycji, rekomendowanych do dofinansowania ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020.
Budowa takiego połączenia nie została również ujęta w ramach innych programów operacyjnych UE na lata 2014 – 2020.
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Odpowiedź UMWŁ dot. budowy linii kolei na lotnisko w Łodzi:
kwestia budowy łącznicy kolejowej do Portu Lotniczego im. Wł. Reymonta została poruszona w najnowszych opracowaniach dla Łódzkiego Węzła Kolejowego (2015 r.) zapewniających intermodalność kolei z innymi środkami transportu. Inwestycja ta nie została uwzględniona w Krajowych Dokumentach Strategicznych określających cele, jakie Polska musi osiągnąć w latach 2014-2023 w różnych gałęziach transportu, korzystając ze wsparcia funduszy Unii Europejskiej tj.:
ü Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) przyjętym uchwałą nr 201/2014 Rady Ministrów z dnia 13 października 2014 r.
ü Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku przyjętym uchwałą Nr 144/2016 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2016 r.
Zatem na obecnym etapie budowa nowego połączenia kolejowego do Portu Lotniczego nie ma zapewnionego przez Zarządcę Infrastruktury finasowania w tym z udziałem środków Unii Europejskiej. Do planów budowy nowego połączenia kolejowego trzeba będzie wrócić po zakończeniu budowy linii kolejowej w tunelu łączącej podziemny dworzec Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec, co przewidywane jest do końca 2021 roku, kiedy to ukształtowany zostanie od nowa Łódzki Węzeł Kolejowy.
Na dzień dzisiejszy obsługa komunikacyjna łódzkiego lotniska przy obecnym i prognozowanym ruchu lotniczym nie daje przesłanek przemawiających za budową linii kolejowej do Portu Lotniczego, dopiero realizacja linii kolejowej w tunelu, która połączy centrum miasta i dwa główne dworce (Fabryczna i Kaliska) może uzasadnić budowę linii kolejowej do lotniska.
Jacek Grabarski,
Wydział Informacji i Komunikacji Społecznej
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.