dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Kolei do łódzkiego portu lotniczego nie będzie aż do roku 2020?

Otrzymaliśmy stanowisko PKP PLK w tej sprawie:

Kwestia budowy połączenia kolejowego z portem lotniczym w Łodzi nie była przedmiotem rozważań podczas prowadzonych pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego i PKP PLK uzgodnień w spawie określenia priorytetowych dla regionu inwestycji, rekomendowanych do dofinansowania ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020.

Budowa takiego połączenia nie została również ujęta w ramach innych programów operacyjnych UE na lata 2014 – 2020.


Karol Jakubowski

Zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Odpowiedź UMWŁ dot. budowy linii kolei na lotnisko w Łodzi:


kwestia budowy łącznicy kolejowej do Portu Lotniczego im. Wł. Reymonta została poruszona w najnowszych opracowaniach dla Łódzkiego Węzła Kolejowego (2015 r.) zapewniających intermodalność kolei z innymi środkami transportu. Inwestycja ta nie została uwzględniona w Krajowych Dokumentach Strategicznych określających cele, jakie Polska musi osiągnąć w latach 2014-2023 w różnych gałęziach transportu, korzystając ze wsparcia funduszy Unii Europejskiej tj.:

ü       Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) przyjętym uchwałą nr 201/2014 Rady Ministrów z dnia 13 października 2014 r.

ü       Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku przyjętym uchwałą Nr 144/2016 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2016 r.

Zatem na obecnym etapie budowa nowego połączenia kolejowego do Portu Lotniczego nie ma zapewnionego przez Zarządcę Infrastruktury finasowania w tym z udziałem środków Unii Europejskiej. Do planów budowy nowego połączenia kolejowego trzeba będzie wrócić po zakończeniu budowy linii kolejowej w tunelu łączącej podziemny dworzec Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec, co przewidywane jest do końca 2021 roku, kiedy to ukształtowany zostanie od nowa Łódzki Węzeł Kolejowy.

Na dzień dzisiejszy obsługa komunikacyjna łódzkiego lotniska przy obecnym i prognozowanym ruchu lotniczym nie daje przesłanek przemawiających za budową linii kolejowej do Portu Lotniczego, dopiero realizacja linii kolejowej w tunelu, która połączy centrum miasta i dwa główne dworce (Fabryczna i Kaliska) może uzasadnić budowę linii kolejowej do lotniska.

 

 


Jacek Grabarski,

Wydział Informacji i Komunikacji Społecznej

Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 23:07. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Kolei do łódzkiego portu lotniczego nie będzie aż do roku 2020?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery