Temat kolei aglomeracyjnej Kraśnik Fabryczny- Lublin- Świdnik Miasto
W sprawie kolei dla Kraśnika wystąpiłem do władz miasta Kraśnik i przesłałem plik propozycji możliwego przebiegu odbudowanej kolei aglomeracyjnej w relacji Kraśnik Fabryczny- Lublin- Świdnik Miasto. Pisałem też:
Czy władze miasta rozważają zmianę sposobu wykorzystania bocznicy kolejowej- terenu bocznicy- do dzielnicy Kraśnik Fabryczny? Podobne połączenie Lublin- Świdnik jest bardzo popularne, w Kraśniku planuje się zaasfaltowanie bocznicy do dzielnicy Kraśnik Fabryczny.
Budowa kolei miejskiej do Lublina to szansa dla przekształcenia Kraśnika Fabrycznego w osiedle satelickie Lublina. Zachęcam do zmiany decyzji i do odbudowy połączenia do Kraśnika Fabrycznego. Załączam propozycję odbudowy połączenia. Finansowanie zadania z funduszy urz. marszałkowskiego.
Władze miasta podkreśliły w odpowiedzi brak tradycji kolejowej na terenie miasta.
Odpowiedź:
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na e-mail z dnia 24 kwietnia 2015 roku z przykrością informuję,
że miasto Kraśnik nie jest zainteresowane odbudową zdemontowanej bocznicy
kolejowej pomiędzy FŁT- Kraśnik S.A. a Dworcem PKP Kraśnik.
Powodem takiej decyzji są:
1. Wysokie koszty odbudowy linii kolejowej.
2. Brak tradycji komunikacji kolejowej na terenie miasta.
3. Rozbudowana sieć dróg i działająca komunikacja autobusowa.
4. położenie linii kolejowej na skraju miasta w niezurbanizowanej części.
5. Teren pod bocznicą kolejową należy do FŁT-Kraśnik S.A.
6. Planowana budowa tzw. "obwodnicy północnej" przylegającej do linii
kolejowej lub w jej miejscu.
Miasta Kraśnika
W odpowiedzi na e-mail z dnia 24 kwietnia 2015 roku z przykrością informuję,
że miasto Kraśnik nie jest zainteresowane odbudową zdemontowanej bocznicy
kolejowej pomiędzy FŁT- Kraśnik S.A. a Dworcem PKP Kraśnik.
Powodem takiej decyzji są:
1. Wysokie koszty odbudowy linii kolejowej.
2. Brak tradycji komunikacji kolejowej na terenie miasta.
3. Rozbudowana sieć dróg i działająca komunikacja autobusowa.
4. położenie linii kolejowej na skraju miasta w niezurbanizowanej części.
5. Teren pod bocznicą kolejową należy do FŁT-Kraśnik S.A.
6. Planowana budowa tzw. "obwodnicy północnej" przylegającej do linii
kolejowej lub w jej miejscu.
Zbigniew Dżugaj
II z-ca BurmistrzaMiasta Kraśnika
Inna odpowiedź:
przyszłościową w dobie nieustannie wzrastającego natężenia ruchu
kołowego, które obserwujemy również w tak niewielkim mieście jakim
jest Kraśnik.
Jeżeli konkretnie chodzi o nasze miasto, to Urząd Miasta nie jest
właścicielem terenu pozostałego po bocznicy kolejowej. Należy on do
kraśnickiej Fabryki Łożysk Tocznych i trudno nam wyrokować jakie plany
z owym gruntem ma jego właściciel, którym obecnie jest nowy chiński
inwestor.
Warto tutaj przypomnieć, że miasto wyraziło kilka lat temu wstępnie
zainteresowane przejęciem torowiska w zamian za zaległości podatkowe
Fabryki wobec miasta Kraśnik. Plany przejęcia gruntu wiązały się z
zaproponowaną przez burmistrza Kraśnika koncepcją budowy obwodnicy
północnej naszego miasta. Od początku jednak, burmistrz Mirosław
Włodarczyk zastrzegał, że koncepcja obwodnicy północnej może zostać
wcielona w życie dopiero wtedy gdy udałoby się porozumieć w tej sprawie
z Urzędem Marszałkowskim w celu jej realizacji przez województwo. Miasta nie było
ówcześnie stać na zakup tego gruntu i zamrożenie pieniędzy na kilka
lub kilkanaście lat nie mając pewności, iż władze województwa
lubelskiego będą zainteresowane przeprowadzeniem tej inwestycji. W 2011r.
ówczesny marszałek województwa odnosił się sceptycznie do koncepcji
budowy obwodnicy północnej Kraśnika.
W takiej sytuacji właściciel torowiska, Fabryka Łożysk Tocznych,
podjął decyzję o rozbiórce i sprzedaży torów kolejowych na drodze
przetargu na co władze miasta nie mogły mieć ze zrozumiałych względów
żadnego wpływu. Pytanie czy w takim mieście jak Kraśnik sama idea systemu pre-metra
sprawdziłaby się pozostaje otwarte. Oczywiście sprawą podstawową jest
tutaj brak własności terenu torowiska przez miasto oraz kwestie finansowe
gdyż przeznaczenie dużych pieniędzy z budżetu miasta na taką
inwestycję wydaje się obecnie mało realne.
Odpowiedź tą nadesłał Rzecznik UM Kraśnik.
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 11:09.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0