MIB broni decyzji o likwidacji przystanku kolejowego Lublin Zalew
przystanek był już od bardzo dawna nieużywany, całkowicie zdewastowany i nikomu już nie służył. Degradacja rozpoczęła się od lat 90. XX w. Zdewastowane, zarośnięte perony były całkowicie zdominowane przez przyrodę.
PKP PLK każdorazowo podejmuje próbę zaproszenia do utrzymania infrastruktury o znaczeniu turystycznym przez samorządy różnych szczebli. Brak środków a czasami zainteresowania utrzymaniem takiej infrastruktury powoduje konieczność doprowadzenia do stanu, w którym istniejące naniesienia nie stwarzają zagrożenia dla bezpieczeństwa osób i mienia.
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Pytania o powody decyzji o likwidacji przystanku kolejowego Lublin Zalew
Pytanie: Z kim konsultowano decyzję o likwidacji przystanku sezonowego przy kąpielisku - Lublin Zalew?
Jaki jest sens rozbiórki krawędzi peronowych które obecnie istnieją?
Odpowiada UM Lublin: Szanowny Panie,
Decyzja być może zapadła po konsultacji z władzami samorządu wojewódzkiego, a nie gminnego. Z moich ustaleń nie wynika, aby przedstawiciele gminy podjęli taką decyzję.
Karol Kieliszek,
Biuro Prasowe w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin
Jak donosi ZBS::"Tak stało się w przypadku odcinka Kozłów – Koniecpol, na którym w latach 2011-2012 przy okazji prac mających na celu podniesienie prędkości ze 120 km/h do 160 km/h spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zlikwidowała wszystkie stacje i przystanki pośrednie. Zablokowało to możliwość zarówno reaktywacji połączeń lokalnych, jak i przywrócenia postojów w Szczekocinach dla kursujących tą linią pociągów dalekobieżnych. – Zgłoszonych przed modernizacją naszych uwag dotyczących utrzymania peronów nie uwzględniono. W efekcie dziś najbliższe przystanki kolejowe oddalone są przynajmniej 25 km od naszego miasta – mówi Krzysztof Dobrzyniewicz, burmistrz Szczekocin, przez które bez zatrzymania przemykają pociągi łączące Kraków z Warszawą, Łodzią, Poznaniem czy Trójmiastem. – Zabiegamy o odtworzenie przystanku, ale PKP postawiły wręcz zaporowe warunki: mielibyśmy ze środków gminy pokryć koszty budowy peronów oszacowane na około 6 mln zł."
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.