dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Lotnisko w Białymstoku nie będzie obsługiwało pasażerów: biznesmenów, air taxi, lotów charterowych i biznesowych

W mediach pojawial się wypowiedź dotycząca planów lotniska przygotowanych przez białostocki magistrat i spotkała się z krytyka. Zarzucono brak kompetencji i plan budowy obiektu który nie będzie mógł obsługiwać żadnych połączeń biznesowych czy czarterowych air taxi poza lotami sportowymi i sanitarnymi. Proszę o odpowiedź na te zarzuty.

"Władze miasta uspokajają – to nie będzie kolejna „przestrzelona" inwestycja, jakich w Polsce pełno" - czytamy w artykule. A Urszula Mirończuk, rzecznik prezydenta, dodatkowo uświadamia czytających, że: - To nie będzie klasyczne lotnisko osobowe, z terminalem dla pasażerów i odprawą, podobne do lotniska w Poznaniu czy Krakowie. Nie mówiąc o Warszawie. Chodzi nam o lotnisko z tzw. ograniczoną certyfikacją. Będą tam lądować samoloty o pojemności do 50 pasażerów i mające zasięg od półtora do dwóch tysięcy kilometrów.

No to dla wyjaśnienia: te 50-osobowe samoloty mają latać z liczącego 1350 metrów pasa startowego, który nie posiada ŻADNEJ INFRASTRUKTURY związnej z odprawą pasażerów. Obecne przepisy dotyczące bezpieczeństwa BEZWZGLĘDNIE wymagają odprawy pasażerów, ich bagażu i samych samolotów pod katem bezpieczeństwa. I żeby nie było nieporozumień: w Białymstoku nasi władcy nie mają planów na budowę takiej infrastruktury."


wg portalu DDB


Przygotowaliśmy wyliczenie strat ekonomicznych w związku z zarzuceniem planów budowy terminalu lub - co jest naprostsze i najtańsze- przystosowania pomieszczeń aeroklubu do odprawy jednorazowo 33 pasażerów w odlocie, co jest przecież możliwe i niezbyt kosztowne. Brak ma być wg planu przedstawionego przez Urząd Miasta Białystok połączeń pasażerskich które sa ekonomicznie możliwe- cały region Podlasia nie ma lotniska pasażerskiego, jest to największy region Unii Eur. bez lotniska pasażerskiego które zlikwidowano w 1945 r. Porty lotnicze z powodzeniem funkcjonują w 27- tysięcznym Szczytnie (Port Lotniczy Szymany), w 4-tysięcznym Babimoście i w 23- tysięcznym Goleniowie.

Powtarzanym mitem w mediach tabloidowych i kolorowych jest jakoby lokalne lotniska obsługujące np., 30- 40 tysięcy pasażerów rocznie - były nierentowne. Analizy wykonane dla port lotniczego Świnoujście- Heringsdorf pokazują że port lotniczy dokłada się do lokalnej gospodarki kwotą ok. 12 mln PLN odejmując dotacje do utrzymania portu lotniczego.(por. http://www.gemeinde-ostseebad-heringsdorf.de/ris/formular/gutachten_flughafen_heringsdorf.pdf )  Utrzymanie małego, regionalnego portu lotniczego też nie pochłania wielkich dotacji- w krajach UE jest to średnio kilkaset tys. euro rocznie. Koszty utrzymania portu lotniczego są podobne jak koszty utrzymania żłobka. Niemniej część ekspertów, zwykle nie mających wykształcenia ekonomicznego, podnosi mit rzekomej nierentowności małych portów lotniczych, wbrew profesjonalnym obliczeniom ekonomistów, takich jak analiza dla portu Heringsdorf, przytoczona powyżej. Owe osoby skupiają się tylko na temacie małych wpływów z ruchu lotniczego w prowincjonalnych portach lotniczych, nie pokrywających kosztów ich utrzymania. Pomijają oni zupełnie błędnie fakt wpływu dodatkowego ruchu turystycznego wygenerowanego przez lotnisko pasażerskie- na lokalną gospodarkę. Ten efekt jest na tyle silny i istotny, że nawet przy niewielkich przewozach pasażerskich przeważa nad stratami generowanymi przez dotacje udzielane przez władze dla zrównoważenia bilansów małych lokalnych i regionalnych portów lotniczych.Straty dla lokalnych gospodarek polskiej prowincji związane z likwidacją lokalnych i regionalnych portów lotniczych możemy oszacować, na podstawie danych dla portu lotniczego Heringsdorf przytoczonych powyżej, na kwotę ok. 130 milionów PLN rocznie, zakładając że wszystkie te lokalne porty lotnicze działałyby na rynku w takim modelu biznesowym jak port lotniczy Heringsdorf- czyli jako sezonowe porty pasażerskie zorientowane pod turystykę.

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 09:51. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Lotnisko w Białymstoku nie będzie obsługiwało pasażerów: biznesmenów, air taxi, lotów charterowych i biznesowych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery