dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Władze miasta Nowa Sól zlikwidują linię kolejową z Wielkopolski do landu Saksonia

Nastąpił zwrot w sprawie planów likwidacji jedynego połączenia kolejowego Wielkopolski i woj. Lubuskiego z niemieckim landem Saksonia (linia z Poznania przez Wolsztyn i Konotop, prechodzi przez Nową Sól, Kożuchów, Żagań, dochodzi do Przewozu i Sanic, ale most na rzece Nysie jest nieczynny, dalej linia prowadzi do węzła kolejowego Horka). Jest to jedyna linia kolejowa łącząca bezpośrednio land Saksonię z województwami lubuskim i wielkopolskim. 

Władze miasta Nowa Sól informują:

Przed kilkoma tygodniami  w starostwie powiatowym w Nowej Soli podpisano umowę na budowę 48 km ścieżek rowerowych.
Jest to wspólna inwestycja Powiatu Nowosolskiego i Gmin: Nowa Sól Miasto, Kożuchów, Kolsko, Otyń, oraz gmina wiejska Nowa Sól. Umowa z Przedsiębiorstwem Budownictwa Drogowego z Głogowa obejmuje zaprojektowanie i wykonanie 48 km ścieżki rowerowej o szerokości 2,5 m wzdłuż nieczynnej linii kolejowej nr 371 Wolsztyn – Żagań w granicach powiatu. Koszt inwestycji to niecałe 17 mln zł. Termin wykonania dokumentacji ścieżki to koniec marca 2018, natomiast zakończenia inwestycji – koniec października 2019 r.
 

trochę historii projektu
Dzięki trójstronnemu porozumieniu podpisanemu przez władze Powiatu Nowosolskiego oraz przedstawicieli Polskich Kolei Państwowych S.A i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., mogą rozpocząć się działania zmierzające do likwidacji nieczynnej linii kolejowej i powstaniu w tym miejscu ścieżki rowerowej.11 stycznia br., odbyło się spotkanie dotyczące tego właśnie porozumienia w sprawie współpracy i podjęciu działań przy likwidacji linii kolejowej nr 371 Wolsztyn-Żagań na odcinku w granicach powiatu. W spotkaniu wzięli udział partnerzy porozumienia, Wicewojewoda Lubuski Robert Paluch oraz przedstawiciele samorządów, przez których tereny przebiega nieczynna linia, tj. Wiceprezydent Nowej Soli Jacek Milewski, Burmistrz Kożuchowa Paweł Jagasek, Wójt Gminy Nowa Sól Izabela Bojko, Wójt Gminy Otyń Barbara Wróblewska i Wójt Gminy Kolsko Henryk Matysik. Starosta Nowosolski Waldemar Wrześniak przedstawił temat ścieżki rowerowej i przekazał, na jakim etapie są prace przy projekcie „Kolej na rower – Budowa ścieżek rowerowych w ramach rozwoju transportu ekologicznego na terenie Powiatu Nowosolskiego". Wicewojewoda R. Paluch zapewnił swój aktywny udział i pomoc w tym przedsięwzięciu.
 
Katarzyna Dzieńdziura, Naczelnik Wydziału Inwestycji, Funduszy Pomocowych i Promocji Starostwa Nowosolskiego przedstawiła prezentację dot. projektu. W jego ramach zaplanowano budowę ścieżki rowerowej o długości 48, 2 km, w tym na terenie Gminy Kożuchów – 14,85 km, Gminy Nowa Sól – 11,60 km, Gminy Otyń – 6,75 km, Gminy Kolsko – 13,80, Gminy Nowa Sól Miasto- 1,2 km. Powstaną również miejsca odpoczynku dla rowerzystów. Do tej pory w Polsce nie wybudowano aż tak długiej ścieżki rowerowej biegnącej wzdłuż nieczynnej linii kolejowej.

(...)

Ewa Batko
rzecznik miasta Nowa Sól
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:24. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Władze miasta Nowa Sól zlikwidują linię kolejową z Wielkopolski do landu Saksonia

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery