Informacja prasowa: Zielona Góra - bezpieczniej i wygodniej ze stacji do miasta
Informacja prasowa
Zielona Góra – bezpieczniej i wygodniej ze stacji do miastaPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za prawie 8 mln zł przebudują tunel w stacji Zielona Góra. Inwestycja zapewni mieszkańcom i podróżnym wygodne i bezpieczne przejście między stacją i miastem. Przedsięwzięcie jest częścią projektu, poprawiającego obsługę na stacji i system komunikacji
w mieście, realizowanego wspólnie z miastem Zielona Góra.
Realizacja inwestycji pozwoli na pełną integrację transportu kolejowego z miejskim transportem publicznym. Pasażerowie zyskają możliwość wygodnych przesiadek z pociągów do autobusów oraz wygodny tunel łączący dwie części Zielonej Góry. Łączna wartość przedłużenia tunelu realizowanego
przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za prawie 8 mln zł oraz przebudowy wiaduktu i budowy jednolitych zadaszeń (finansowanie w 80% przez miasto) to około 26 mln zł.
W październiku PLK podpisały umowę na budowę tunelu. Za rok – w listopadzie skorzystają z niego podróżni i mieszkańcy. Tunel zostanie prawie dwukrotnie przedłużony z 20 m do ponad 44 m. Zostaną wybudowane dwie pochylnie oraz winda osobowa, ułatwiające dostęp dla osób z ograniczoną mobilnością, podróżnych z cięższym bagażem i rowerzystów. Zakres prac obejmuje również przebudowę odwodnienia tunelu. Wykonawcą robót jest firma ALUSTA S.A. z Poznania.
Rozbudowa tunelu wraz z wybudowaniem pochylni pieszo-rowerowych jest pierwszą częścią zamówienia. Drugą stanowią dwa zdania które w 80% finansuje miasto: (1) zabudowa zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz (2) przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Stefana Batorego.
Po ukończeniu inwestycji podróżni na stacji w Zielonej Górze zyskają nowe, jednolite zadaszenie peronów oraz dojścia do centrum przesiadkowego. Natomiast przebudowany wiadukt nad ul. Batorego przestanie być „wąskim gardłem" w komunikacji miasta – zostanie poszerzony, umożliwiając dwukierunkowy ruch autobusów.
Szacunkowa wartość wspólnej inwestycji wynosi ok. 18,5 mln zł. Pierwszą fazą realizacji będą prace projektowe. Roboty budowlane, związane z zamknięciami torowymi i zamknięciem ulicy Batorego w rejonie wiaduktu, rozpoczną się w marcu przyszłego roku i potrwają do listopada.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
694 480 239
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 11:52.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0