PLK: Zielona Góra - bezpieczniej i wygodniej ze stacji do miasta
Informacja prasowa
Zielona Góra – bezpieczniej i wygodniej ze stacji do miasta
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za prawie 8 mln zł przebudują tunel w stacji Zielona Góra. Inwestycja zapewni mieszkańcom i podróżnym wygodne i bezpieczne przejście między stacją i miastem. Przedsięwzięcie jest częścią projektu, poprawiającego obsługę na stacji i system komunikacji
w mieście, realizowanego wspólnie z miastem Zielona Góra.
Realizacja inwestycji pozwoli na pełną integrację transportu kolejowego z miejskim transportem publicznym. Pasażerowie zyskają możliwość wygodnych przesiadek z pociągów do autobusów oraz wygodny tunel łączący dwie części Zielonej Góry. Łączna wartość przedłużenia tunelu realizowanego
przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za prawie 8 mln zł oraz przebudowy wiaduktu i budowy jednolitych zadaszeń (finansowanie w 80% przez miasto) to około 26 mln zł.
W październiku PLK podpisały umowę na budowę tunelu. Za rok – w listopadzie skorzystają z niego podróżni i mieszkańcy. Tunel zostanie prawie dwukrotnie przedłużony z 20 m do ponad 44 m. Zostaną wybudowane dwie pochylnie oraz winda osobowa, ułatwiające dostęp dla osób z ograniczoną mobilnością, podróżnych z cięższym bagażem i rowerzystów. Zakres prac obejmuje również przebudowę odwodnienia tunelu. Wykonawcą robót jest firma ALUSTA S.A. z Poznania.
Rozbudowa tunelu wraz z wybudowaniem pochylni pieszo-rowerowych jest pierwszą częścią zamówienia. Drugą stanowią dwa zdania które w 80% finansuje miasto: (1) zabudowa zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz (2) przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Stefana Batorego.
Po ukończeniu inwestycji podróżni na stacji w Zielonej Górze zyskają nowe, jednolite zadaszenie peronów oraz dojścia do centrum przesiadkowego. Natomiast przebudowany wiadukt nad ul. Batorego przestanie być „wąskim gardłem" w komunikacji miasta – zostanie poszerzony, umożliwiając dwukierunkowy ruch autobusów.
Szacunkowa wartość wspólnej inwestycji wynosi ok. 18,5 mln zł. Pierwszą fazą realizacji będą prace projektowe. Roboty budowlane, związane z zamknięciami torowymi i zamknięciem ulicy Batorego w rejonie wiaduktu, rozpoczną się w marcu przyszłego roku i potrwają do listopada.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
694 480 239
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne