dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z pociągami do Rawy Ruskiej? Na razie nie wrócą.

Oto zebrane informacje w tej sprawie: 

Istnieje linia normalnotorowa Hrebenne – Rawa Ruska. Stan techniczny po stronie polskiej jest dobry, dalej dostateczny. Wyprawienie połączeń pasażerskich jest możliwe, oczywiście musi najpierw pojawić się chętny przewoźnik i odprawa celno-paszportowa.

Łukasz Kwasiborski

Wydział prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrala

ul. Targowa 74

03-734 Warszawa


Mimo apeli nie otrzymaliśmy stanowiska Rady Miasta w sprawie przystanku Hrebenne Granica.

Stanowisko PLK:


Odnośnie możliwości uruchomienia tymczasowego przystanku kolejowego Hrebenne Przejście Graniczne:

Uruchomienie przewozów po linii normalnotorowej w relacji Rzeszów- Jarosław- Munina- Horyniec Zdrój- Hrebenne (zmiana kierunku jazdy) - Rawa Ruska wraz z uruchomieniem tymczasowego przystanku kolejowego Hrebenne Przejście Graniczne jest możliwe z techniczno – eksploatacyjnego punktu widzenia, nie ma jednak uzasadnienia ekonomicznego. Organizator przewozów nie rozważa uruchamiania pociągów na Ukrainę do Rawy Ruskiej.

Dorota Szalacha

Zespół Prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrala

ul. Targowa 74

03-734 Warszawa

-- 
Propozycja
Wystąpiłem do władz województwa podkaprackiego o uruchomienie połączenia kolejowego przyspieszonego łączącego sieć kolejową woj. podkaprackiego z siecią kolejową Ukrainy. Władze województwa, pytane o wprowadzenie tych połączęń, odpowiedziały odmownie.
Połączenie kursowałoby codziennie, łącząc Rzeszów ze stacją Rawa Ruska na terenie Ukrainy. Pociągi osobowe byłyby na całej trasie pociągami osobowymi przyspieszonymi, celem skrócenia czasu podróży. Pomijałyby mniejsze stacje i przystanki osobowe na trasie. 

 

Proponowane stacje i postoje pośrednie:

Rzeszów

Łańcut

Przeworsk

Jarosław

Horyniec- Zdrój

Hrebenne

Rawa Ruska

Odpowiedź i aktualne stanowisko władz województwa:

- aktualnie Województwo Podkarpackie nie rozważa uruchamiania pociągów na Ukrainę do Rawy Ruskiej,

- mając ograniczone środki finansowe Województwo Podkarpackie stara się zapewnić organizację transportu na liniach o największym zapotrzebowaniu społecznym. Wykładnikiem jest zawsze frekwencja i koszty ponoszone z tytułu dopłat do nierentownych przewozów.

- determinantem dzisiejszego wyboru środka lokomocji jest czas przejazdu, zatem przy obecnym stanie torów na tej linii, czas przejazdu nie jest konkurencyjny koszty znacznie wyższe od przewozów drogowych.  

- ponadto należy odrzucić znaczne uproszczenie, że dojazd pociągu do Rawy Ruskiej jest znaczącym połączeniem z Ukrainą, jest to stacja przygraniczna a tylko do takiej Województwu jako organizatorowi wojewódzkich przewozów publicznych przysługuje prawo organizowania przy akceptacji i współudziale odpowiednich władz po stronie Ukrainy.

- obecne właściwą obsługę ruchu pasażerskiego pomiędzy Polską a Ukrainą gwarantuje kolejowe przejście graniczne Medyka –Mościska, jeżeli będzie zapotrzebowanie to przewoźnik krajowy PKP Intercity ma możliwość zapewnienia  odpowiedniej ilości pociągów,

 

Biuro prasowe UMWP

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 14:17. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z pociągami do Rawy Ruskiej? Na razie nie wrócą.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery