dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MIB odpowiada na pytania dot. PKP PLK S.A.

ODPOWIEDŹ  MIB 

PKP PLK SA przystępując do prac modernizacyjnych analizuje potrzeby i zasadność realizacji poszczególnych rozwiązań. Dla projektów finansowanych ze środków UE wymagane jest sporządzenie pełnego Studium Wykonalności. W znacznej części przypadków sporządzona dokumentacja przedprojektowa, określająca zakres zadań inwestycyjnych, jest weryfikowana przez inicjatywę JASPERS przed akceptacją finansowania projektu przez Komisję Europejską. W toku prac przedprojektowych analizowane są możliwe warianty realizacji zadań i oceniana jest ich zasadność techniczna oraz efektywność ekonomiczna. Bardzo istotną rolę przy określaniu zakresu działań inwestycyjnych jest stanowisko jednostek samorządu, odpowiedzialnych za organizację transportu na terenie poszczególnych województw.

 

Ostatecznie przyjęte rozwiązania są wypadkową zapotrzebowania zgłaszanego przez przewoźników i organizatorów transportu, uzasadnienia technicznego podejmowanych działań, oceny efektywności ekonomiczne planowanych prac oraz wymogów i stanowiska służb Komisji Europejskiej w przypadku finansowania projektu ze środków UE.

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Tel. 22 630 11 22

media@mib.gov.pl

@MIB_GOV_PL

facebook.com/MIBGOVPL

 

 

 

Co chcieliśmy  wiedzieć : Pytania dot. PKP PLK S.A.

 

Czy uważają Państwo że spółka PKP PLK zarządza infrastrukturą w sposób kompetentny? Część podmiotów na rynku zarzuca:

·  - modernizację prawie 180-letnich linii kolejowych bez łagodzenia geometrii zakrętów, czy zmiany ich przebiegu, co uniemożliwia ich rentowną eksploatację w XXI wieku. Koszty zmiany przebiegu (łagodzenia ługów) podczas całkowitej wymiany torowisk nie są znacznie większe od kosztów odtwarzania rozwiązań technicznych z sprzed 180 czy 160 lat. Po co pozosrtawiać np. łuki z lat 1830-tych o promieniu 50 sążni w XXI wieku?

·  - modernizację linii kolejowych bez odtwarzania istniejących, ale w międzyczasie zlikwidowanych "dróg na skróty" (jak np. skrótu z Legionowa do Nasielska na linii Gdańsk- Warszawa, oraz kilkanaście innych przypadków)

·  - przekazywanie mających znaczny potencjał linii biegnących równolegle do przepełnionych ruchem linii o wypełnionej przepustowości samorządom, celem ich likwidacji pod ścieżki rowerowe,

·  - likwidację infrastruktury kolejowej w śródmieściach miast, mimo że mogłaby być wykorzystana dla potrzeb szynowych systemów komunikacji miejskiej (casus Poznania, Zielonej Góry, Wrocławia, Szczecina, Torunia, Krakowa etc etc.)

·  - Modernizację śródmiejskiej infrastruktury kolejowej aglomeracji bez wprowadzania segmentacji ruchu miejskiego / podmiejskiego (dla przykładu, odcinek Poznań Główny- Poznań Wschód miał szerokość trzech torów kolejowych, na nasypie zmniejszono ich liczbę do dwóch, a z uwagi na obciążenie linii ruchem nie jest możliwe dodanie połączeń podmiejskich i miejskich do Swarzędza, przez co sieć drogowa ulega dalszej kongestii).

·  - likwidację licznych linii kolejowych w obrębie aglomeracji, co uniemożliwia odtwarzanie połączeń podmiejskich (casus np. aglomeracji Poznania- wiele linii do dużych ośrodków podmiejskich zlikwidowano, podbnie w przypadku Szczecina, Gorzowa, Wrocławia, Krakowa - linie do Niepołomic, Kocmyrzowa etc.), likwidację bocznic w centrach dużych miast które mogłyby być użyte w systemach kolei miejskich / syst. transportu szynowego aglomeracji)

·  - modernizację linii kolejowych w śródmieściach miast bez zapewnienia przepustowości lub dodatkowych par torów dla ruchu miejskiego, bez budowy przystanków, bez przygotoania nawet miejsc dla budowy przystanków (casus np. linii kolejowej z Warszawy Gdańskiej przez zachodnie dzielnice miasta)

·  - likwidacji śródmiejskich odcinków ślepych torów kolejowych (casus planowanego dworca kolejowego Most Teatralny w Poznaniu. Infrastruktura uległa likwidacji). 

·  - likwidacji sieci kolejowych do kurortów i miejsc wypoczynku (Karpacz, Świeradów- Zdrój, z Zakopanego p. Nowy Targ do Słowacji, z Przemyśla p. Chyrów w Bieszczady- likwidacja odc. normalnotorowego na terytorium Ukrainy, )

·  - tworzenie wąskich gardeł na sieci poprzez likwidację alternatywnych tras kolejowych pozwalających odciążyć ruch w wąskich gardłach sieci.

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 





--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:12. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MIB odpowiada na pytania dot. PKP PLK S.A.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery