Petycja do UM Gdynia dot. linii Gdynia Chylonia - Gdynia Port Oksywie
Petycja do UM Gdynia
Prezydent Miasta
Sz. P. Wojciech Szczurek
Petycja o przywrócenie szczytowej linii SKM w relacji Gdynia Chylonia - Gdynia Port Oksywie
Szanowni Państwo,
Zgodnie z ustawowym obowiązkiem wobec UM Gdynia jako organizatora przewozów- także i jednoznacznie - organizatora połączeń kolejowych wewnątrzmiejskich- a więc linii kolei o zasięgu miejskim, wnoszę o przywrócenie poniższych połączeń kolei SKM.
Wnoszę o przywrócenie poprzez zamówienie usług przewozowych w drodze przetargu, kolei miejskiej SKM - linii szczytowej, w relacji Gdynia Chylonia - Gdynia Port Oksywie. W przeszłości- w godzinach szczytu przewozowego, na tej linii wykonywano 4 kursy w godzinach szczytu. Schemat tej linii SKM załączam w pliku graficznym.
Proponuję obecnie 6- 8 kursów dziennie wykonywanych w pierwotnej relacji z Oksywia do Gd. Chylonia. Pociągi kursowałyby co 30 minut w porannym i popołudniowym szczycie przewozowym.
Jest to osobny fragment sieci SKM, posiadający około 5 przystanków, ponadto planowane są przystanki Gdynia Obłuże, Gdynia Obłuże Górne.
Mam pytanie do władz miasta Gdynia. Opisujemy politykę lokalnych władz, mogącą skutkować tym że na terenie miasta likwiduje się stacje kolei SKM, rozbierając przystanki. Ile z poniższych przystanków SKM się zachowało, a ile zostało zlikwidowanych podczas "modernizacji" linii do stacji SKM Port Oksywie w roku 2007? Wiemy że wówczas zdemontowano krawędź peronu na stacji Gdynia Rzeźnia. Co jeszcze zlikwidowano? Czy krawędź peronowa na przystanku Rzeźnia zostanie odtworzona? Interesuje mnie, czy poniższe przystanki jeszcze istnieją? Czy planowane jest wznowienie przewozów także do stacji SKM Port Oksywie? Linia do Oksywia została zmodernizowana, dlaczego przewozy miejskie znów nie odbywają się? Czy władze nie są tym zainteresowane? Linia w kierunku do stacji Chylonia nie wymaga wielkich inwestycji, ruch możnaby przywrócić jako ofertę w szczycie przewozowym. Wszak takie połączenia już działały.
Czy część przystanków nie mogłaby być wyremontowana i nadal wykorzystywana, skoro jest to szybsze i tańsze niż całkowity remont linii?
Jakie prace w zakresie urządzeń SRK są konieczne? Czy nie można tej linii wznowić w jej pierwotnym przebiegu zamiast od lat odkładać to na przyszłość oraz przez dekady snuć mało realne plany zmiany przebiegu tej linii co wymaga kosztownych przebudów układu torowego?
Oto lista przystanków tejże linii Gdyńskiej SKM, proszę o informację przy każdym z nich, czy infrastruktura zachowała się i w jakim jest stanie.
Gdynia Rzeźnia (wg zebranych informacji peron zdemontowano)
Oto lista przystanków tejże linii Gdyńskiej SKM, proszę o informację przy każdym z nich, czy infrastruktura zachowała się i w jakim jest stanie.
Gdynia Rzeźnia (wg zebranych informacji peron zdemontowano)
Gdynia Pogórze
Gdynia Obłuże Leśne
Gdynia Obłuże
Gdynia Port Oksywie
Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Oto wygląd linii wg Wikipedii
-- Gdynia Chylonia - Gdynia Port Oksywie line (linia SKM zamknięta)
Gdynia Rzeźnia
Gdynia Pogórze
Gdynia Obłuże Leśne
Gdynia Obłuże
Gdynia Port Oksywie
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 02:32.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0