Szybko upadające PKS-y: list do Ministerstwa Infrastruktury
Temat: Szybko upadające PKS-y: list do Ministerstwa Infrastruktury
Czy to prawda że MI już od 4 lat tworzy tą ustawę i że zmieniano ją już 9 razy? Czy 800 mln Pln rocznie starczy, skoro UM Warszawa do kom. miejskiej dopłaca ponad 3 razy więcej w skali roku?
Dokąd będą jeździć autobusy skoro dworce nierzadko już zlikwidowano? Wg najnowszych informacji na sprzedaż już wystawiono dworce PKS w Lubartowie, Gorzowie, Bielsku-Białej. W centrum Poznania dworzec PKS już znikł. Z dużego dworca we Wrocławiu pozostało 6 stanowisk, niczym na dworcu w dużej wsi czy w miasteczku w sąsiednich Czechach. Na miejscu dworca Pks w Rybniku rzekomo stoi sieciowy sklep spożywczy.
Ustawa nie daje gwarancji finansowania w kolejnych latach. Blokuje możliwość łączenia tr. autobusowego i kolejowego poprzez przepisy o ulgach. Zakaz wspólnych ulg jest błędem. Według krytyków projekt MI wzmacnia duże korporacje autobusowe kosztem małych firm autobusowych. Oto ich słowa wg Twittera:
"W latach 2016-18: likwidacja PKS Krosno; PKS Bydgoszcz zawiesza kursy; PKS Mrągowo likwiduje kursy; PKS Rzeszów likwiduje kursy. 28.02.2017 projekt ustawy o transporcie zbiorowym, w którym wspiera duże grupy transportowe kosztem mniejszych (..)"
Ustawa może przyspieszyć upadek PKS-ów wprowadzając skrajnie kontrowersyjne i ekonomicznie egzotyczne- grupowanie tras celem monopolizacji tego sektora w formie zbiorczych zleceń terytorialnych które są grupowane. Jaki to ma mieć efekt? Co MI chce tym osiągnąć? Wyciąć z rynku małe firmy autobusowe?
Ja oceniam ten efekt grupowania tras celem monopolizacji rynku jako:
- zniszczenie resztek konkurencji na tym rynku
- redukcja liczby podróżnych w wyniku podniesienia cen biletów na trasach zmonopolizowanych
- jeszcze silniejszy odpływ liczby pasażerów w wyniku wzrostu cen, spadku ilości usług, zmniejszeniu częstotliwości kursów.
Z końcem czerwca 2018 r. w wielu regionach jurysdykcji Rzeczpospolita Polska wstrzymano usługi transportu zbiorowego jednocześnie często nie informując pasażerów. Nie zdjęto rozkładów jazdy i z dnia na dzień albo tylko z kilkudniowym uprzedzeniem wstrzymano połączenia przy czym pasażerowie czekający na przystankach zwykle o tym nie wiedzieli. W efekcie pasażerowie czekali na kursy których nie było. Na przykład opowiadano mi w czerwcu że w Prochowicach k. Wrocławia podróżni czekali na bus do Lubina o godz. 22:30, a ten nie nadjechał. Na znajomego z samochodem musieli czekać na przystanku do 3 rano, i sami musieli iść do pracy na godzinę 6 rano dnia następnego.
Pojawiła się plotka jakoby komunikacji zbiorowej w ogóle już nie ma i nie będzie w wielu regionach kraju. W efekcie ci przewoźnicy którzy nadal świadczą usługi- stracili pasażerów bo ci myśleli że komunikacji zbiorowej w ogóle już nie ma i że trwale zlikwidowano całą sieć komunikacji zbiorowej, co w wielu regionach kraju jest zresztą prawdą.
W 2018 r. byłem w Muchowie koło Jawora. FIrma obsługująca busy do Muchowa zamknęła przewozy z dnia na dzień w czerwcu, porzucając pasażerów z wykupionymi już biletami miesięcznymi - z dnia na dzień- na lodzie. Wokół Warszawy także o likwidacji kursów - wszystkich- poinformowano 2 dni przed ich końcem, jak wokół Mińska Maz.
Wokół Zielonej Góry jedyne trasy na których ceny są nieco niższe i przez to potok pasażerów jest większy bo i sama komunikacja zbiorowa jest konkurencyjna cenowo, to te na których jest 2 i więcej przewoźników. Czy MI istotnie planuje likwidację konkurencji na tym rynku celem przyspieszenia likwidacji komunikacji zbiorowej i zniszczenia resztek sieci transportu publicznego?
--
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Aktualne informacje z prasy lokalnej:
Wraz z końcem roku szkolnego PKS Mińsk Mazowiecki zakończył działalność przewozową. Oficjalny komunikat w tej sprawie pojawił się na stronie internetowej 21 czerwca, na dwa dni przed zamknięciem wszystkich linii.
Oficjalna informacja o likwidacji mińskiego PKS została opublikowana 8 marca. Wtedy zarząd PKS informował, że działalność transportowa spółki będzie prowadzona do końca czerwca. Jakie było zdziwienie mieszkańców powiatu, kiedy 21 czerwca zarząd mińskiego PKS opublikował kolejny komunikat. „Zgodnie z wcześniejszymi ogłoszeniami przekazywanymi przez PKS Mińsk Maz. S.A. w likwidacji, chcielibyśmy poinformować, że od dn. 23 czerwca 2018 r. nie będziemy prowadzić działalności przewozowej. Za wszelkie utrudnienia serdecznie przepraszamy. Jednocześnie informujemy, że jest możliwość ubiegania się o zwrot części kosztów biletów miesięcznych na trasach, na których nie będzie kursów od 23.06 do 31.06.2018 r." – czytamy na stronie mińskiego przewoźnika.
(..)
O braku rozwiązań prawnych mówią też radni Sejmiku i wyraźnie wskazują, że pieniędzy na ratowanie mazowieckich PKS-ów nie ma. – Zgodnie z Planem zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego zadaniem marszałka jest objęcie przewozami użyteczności publicznej głównej sieci transportowej województwa.
______________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Posted by Telewizja Opera
on 07:36.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0