Petycja w sprawie odbudowy linii z Kościerzyny do Gdańska p. Skarszewy
Szanowna Pani/ Pan
Burmistrz miasta
GMINA SKARSZEWY
URZĄD MIEJSKI W SKARSZEWACH
Plac Gen. J. Hallera 18, 83-250 SKARSZEWY
GMINA SKARSZEWY
URZĄD MIEJSKI W SKARSZEWACH
Plac Gen. J. Hallera 18, 83-250 SKARSZEWY
Petycja w sprawie odbudowy linii z Kościerzyny do Gdańska p. Skarszewy
Szanowni Państwo,
Odbudowany fragment kolei z Gdańska do Kościerzyny stał się wielkim hitem i strzałem w dziesiątkę. Kolejne odcinki kolei są planowane do obudowy- np. linia kolei z Kartuz do Sierakowic. Tymczasem w gminie Skarszewy można mieć wrażenie że o kolei SKM do Gdańska- zapomniano. Koszt odbudowy odcinka kilkunastu km toru nie jest wszak tak wielki by było to niemożliwe ekonomicznie.
Proponuję odbudowę całej linii z miasta Skarszewy do Gdańska. Sądzę że lokalne władze mogłyby porzucić planu zamiany linii kolei na ścieżkę rowerową i przywrócić połączenia podmiejskie do Gdańska. Proponuję by te połączenia przywrócić bez przesiadki na stacji Pszczółki, ale wybudować nową łącznicę umożliwiającą bezpośredni wjazd na linię kolei w kier. Gdańska. Powstałby nowy odcinek torowiska od st. elisławki do przystanku Skowarcz lub Różyny.
Proponuję by gmina Skarszewy zwróciła się do spółki Pomorska Kolej Metropolitalna S.A- z pytaniem czy objęłaby zdemontowaną linię kolei Skarszewy- Zelisławki zarządem, doprowadziła do odbudowy infrastruktury, oraz zbudowała proponowaną łącznicę kolei- do roku 2026- 2027. Proponuję by gmina zwróciła się do UMWP czy ok. roku 2026-2027 zdecydowałby się dotować 6-8 par połączeń na dobę w relacji Gdynia lub Gdańsk- Skarszewy.
Proponuję też rozważenie zasadności odbudowy dalszego odcinka do Kościerzyny- wówczas ruch na tej linii jak i jej rentowność- znacząco wzrosłaby.
W załączniku przedstawiam propozycję graficzną.
Pozdrawiam
--
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 03:11.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0