Uzupełnienie dot. petycji w sprawie likwidacji linii kolejowej nr 235 Matarnia - Osowa
Uzupełnienie dot. petycji w sprawie likwidacji linii kolejowej nr 235 Matarnia - Osowa
Do Prezydent Miasta Gdańska
Jako redakcja prasowa obserwujemy iż w Gdańsku likwidowane są liczne linie kolei (ostatnio np. rozpisano przetarg na likwidację przystanków pasażerskich na linii do Nowego Portu). Mieszkam nieopodal Berlina, byłem tam 4 dni temu i czuję że te likwidacje nie są przemyślane, zwłaszcza że wokół miasta rozwija się urbanizacja, zaś przewozy kolei miejskiej SKM są około 11-krotnie mniejsze niż w przypadku aglomeracji Berlina, gdzie tylko największy operator- jeden z kilku przewoźników kolejowych aglomeracji- przewozi rocznie ponad 400 mln pasażerów (w Gdańsku- 42,22 mln w 2018 r. dla przewoźnika SKM).
Jako wydawca identyfikuję potrzebę rozwoju sieci SKM także na górnych tarasach tego miasta, z myślą nie o obecnej siatce zabudowy miejskiej, ale o siatce przyszłościowej, możliwej do zrealizowania z wykorzystaniem efektu urbanizacji linearnej wokół korytarzy linii kolei SKM. Likwidacja tej linii uniemożliwi intensywną rozbudowę osiedli mieszkaniowych w pasie terenu wzdłuż tej linii kolei od Klukowa p. Owczarnię do Osowej Góry.
Zwracam się do UM Gdańsk z prośbą o ponowne przeanalizowanie zasadności decyzji UM Gdańsk o likwidacji linii kolei nr 235. Możliwe jest jej pobieżne włączenie w sieć kolei SKM w miejscu gdzie odchodzi bocznica do gdańskiego portu lotniczego. Linię można tylko pobieżnie naprawić, jej gruntowny remont pozostawiając na przyszłość. Zarządcą linii i przystanków mogłaby być PKM S.A. Proponuję ok. 5 - 6 nowych przystanków pośrednich:
SKM Firoga przy ul. Słowackiego (istniejący jeszcze przejazd kolejowy)
SKM Klukowo (przełożenie dawnego przystanku w rejon ul . Radiowej)
SKM Telewizyjna
SKM Owczarnia
SKM Nowy Swiat
SKM ul. Plutona
Pytanie:
Czy prawdą jest że Urząd Miasta Gdańska nie jest zainteresowany wznowieniem ruchu kolei SKM na odcinku Matarnia- Osowa Góra - na linii kolei nr 235 po której ongiś kursowały pasażerskie poc. podmiejskie?
Linia ta miała przystanek Klukowo w centrum dzielnicy Klukowo która obecnie jest ominięta siecią kolei SKM. Możliwe jest dalszych kilka przystanków odległych o spory dystans (1-4 km) np. w dzielnicy Owczarnia.
Taką treść- o woli UM Gdańsk dot. likwidowania tej linii nr 235- zawarto w dołączonym piśmie DTK. Pismo jest w ałączeniu.
Z szacunkiem,
Adam Fularz
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
---------- Forwarded message ---------
From: SekretariatDTK
Date: pt., 22 mar 2019 o 09:50
Subject: odpowiedź na wystąpienie dotyczące likwidacji linii kolejowej nr 235 Matarnia - Osowa
To: Adam.Fularz
From: SekretariatDTK
Date: pt., 22 mar 2019 o 09:50
Subject: odpowiedź na wystąpienie dotyczące likwidacji linii kolejowej nr 235 Matarnia - Osowa
To: Adam.Fularz
Szanowny Panie,
W załączeniu przesyłam odpowiedź na Pańskie wystąpienie, dotyczące likwidacji linii kolejowej nr 235 Matarnia – Osowa
Z poważaniem,
Sekretariat Departamentu Kolejnictwa
Ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
(..)
-----
do wiadomości: media lokalne w Gdańsku
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 04:03.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0